Gå til innhold

Så dukket det opp en dame på døren og sa at min samboer har blitt pappa!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest New_Girl

Her er det noe samboeren din ikke forteller deg. Hun kan jo ikke være sint på grunn av manglende barnebidrag hvis hun ikke har fortalt om barnet før nå.

Enten har du misforstått noe, eller så visste han det fra før, men håpet at hun ikke skulle ta det videre.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han visste ingenting, hun sa jo selv at hun ikke hadde fått kontakt med han, men at "dette burde du ha fått beskjed om"hun regnet nok med at staten, NAV, kommunene eller noe skulle sende et brev eller et eller annet... Og så er hun dritsur da fordi han ikke har betalt barnebidrag.

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

OK TS. Saken er, hvis dette du sier er sant, så har den kjæresten din tatt en liten hvit løgn for deg.

Hvis barnets mor kom og var sur for at han ikke har betalt bidrag, ja - da vet han om det.

Hvis NAV har krevd bidrag fra barnefar, så har han fått flere brev om dette i posten. Og FOR at det skal kreves bidrag, så er også hans navn som far på fødselsattesten til dette barnet, og også DA har far fått et brev om å bekrefte/avkrefte farskapet. Altså, når barnet ble født for 2-3 måneder siden.

Så det er enten hun eller din samboer som lyver.

Anonymous poster hash: 3325e...f4b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis NAV har krevd bidrag fra barnefar, så har han fått flere brev om dette i posten. Og FOR at det skal kreves bidrag, så er også hans navn som far på fødselsattesten til dette barnet, og også DA har far fått et brev om å bekrefte/avkrefte farskapet. Altså, når barnet ble født for 2-3 måneder siden.

Så det er enten hun eller din samboer som lyver.

Anonymous poster hash: 3325e...f4b

Flere i tråden sier det ikke er noen automatikk i at det offentlige sender oppgitt far et skriv. Men mor virker i hvert fall som hun tror han er informert ja. Barnebidrag er det ikke sagt noe om. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK TS. Saken er, hvis dette du sier er sant, så har den kjæresten din tatt en liten hvit løgn for deg.

Hvis barnets mor kom og var sur for at han ikke har betalt bidrag, ja - da vet han om det.

Hvis NAV har krevd bidrag fra barnefar, så har han fått flere brev om dette i posten. Og FOR at det skal kreves bidrag, så er også hans navn som far på fødselsattesten til dette barnet, og også DA har far fått et brev om å bekrefte/avkrefte farskapet. Altså, når barnet ble født for 2-3 måneder siden.

Så det er enten hun eller din samboer som lyver.

Anonymous poster hash: 3325e...f4b

Hun sa selv at de to ikke har hatt kontakt og det samme sier han så det er jeg jo nødt til å tro på.Jeg tror det er hun som har misforstått jeg, hun har trodd at da hun skrev opp navnet hans på fødselsattesten (om det var med en gang eller ikke) så ville "noen" automatisk varsle far for henne, og ordne med krav om barnebidrag. Når så barnebidrag uteble så ble hun sint og følte seg snytt. Hvis han har fått noen brev om krav adressert hit så ville jeg visst om det da han jobber i turnus med noen uker på og noen uker av, så det er jeg som har hatt kontroll over posten...

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har faktisk slått meg, kanskje hun har brukt tiden frem til nå på å utelukke andre fedre...?

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Ja, la oss si at hun i løpet av en to ukers periode både har hatt sex med TS sin kjæreste som fex er hvamannåskalkalledesomer kullsorteihuden, og en som er skikkelig skandinav med lyyyyst hår og hviiit hud og lyseblå øyne ... det KAN faktisk være tilfelle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe automatikk i at den som blir oppgitt som far på svangerskapskontrollskjemaet på helsestasjonen blir kontaktet. Det skjer ingenting i den retningen før mor oppgir han som far på sykehuset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sa selv at de to ikke har hatt kontakt og det samme sier han så det er jeg jo nødt til å tro på.Jeg tror det er hun som har misforstått jeg, hun har trodd at da hun skrev opp navnet hans på fødselsattesten (om det var med en gang eller ikke) så ville "noen" automatisk varsle far for henne, og ordne med krav om barnebidrag. Når så barnebidrag uteble så ble hun sint og følte seg snytt. Hvis han har fått noen brev om krav adressert hit så ville jeg visst om det da han jobber i turnus med noen uker på og noen uker av, så det er jeg som har hatt kontroll over posten...

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Du da? Hverken jobber eller går på skole siden du kan ha full kontroll på posten?

Kravet om bidrag kommer ikke automatisk. Hvis han ikke har påtatt seg farskapet så vil Nav først kreve en DNA test før de krever inn bidrag. Dette er en prosess som kan ta fra 6 - 9 mnd, hvis ikke lenger. Så han burde virkelig begynne å spare siden han kan bli skyldig bidrag fra den dagen barnet er født.

Anonymous poster hash: 51b0a...b20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun hadde sikkert tenkt å ta det alene, men så oppdaget hun at hun ikke fikk så mye i barnebidrag så da møter hun opp på døren og krever sitt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du da? Hverken jobber eller går på skole siden du kan ha full kontroll på posten?

Kravet om bidrag kommer ikke automatisk. Hvis han ikke har påtatt seg farskapet så vil Nav først kreve en DNA test før de krever inn bidrag. Dette er en prosess som kan ta fra 6 - 9 mnd, hvis ikke lenger. Så han burde virkelig begynne å spare siden han kan bli skyldig bidrag fra den dagen barnet er født.

Anonymous poster hash: 51b0a...b20

Jeg sitter faktisk hjemme ja. Holder på med masteroppgaven min og har flyttet fra den byen jeg studerte i, så jeg sitter hjemme hver dag og skriver. Men han har jo selvfølgelig hentet posten et par ganger han også, men stort sett er det meg som har gjort det og alltid når han er på jobb, så da skal han ha hatt ganske flaks om han har fått et brev han ønsket å skule fra meg, de få gangene han har hentet posten.

Uansett så stoler jeg jo på han, når han sier at dette ante han ingenting om... Han har aldri gitt meg noen grunn til å ikke stole på han, men jeg er skeptisk til om jeg makter å bli værende nå midt oppi alt dette kaoset....

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er seriøst hele livet mitt snudd opp ned! Det kom en dame på døren som sa at min samboer (vi har bare vært sammen i 6 mnd) er far til hennes barn! Dette er en dame som min samboer hadde en natt med før han ble kjent med meg, og siden ikke hørte noe fra, før nå siste uken hvor hun har ringt og ringt.Min samboer har ikke tatt telefonen da han jo hadde fått seg ny kjæreste, og ikke hadde hatt kontakt med henner på nesten et år.

Han skal selvfølgelig kreve DNA test, men det er jo en god mulighet for at det kan være hans da. Men hvorfor kommer dette kvinnemennesket nå!??? Hun har jo vært gravid i 9 mnd. og så født ungen (tror den er 2-3 mnd. gammel) Hvorfor har hun ikke sagt noe???? Hun var forøvrig veldig sint og insinuerte at han var en dårlig far som ikke hadde betalt barnebidrag, hvordan han skulle få til det, vet jeg ikke da han ikke visste noen ting...

Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, er bare så utrolig sjokket. Utrolig flaut å skulle fortelle til folk da... Jeg vet ikke om jeg takler å være sammen med en sm har barn....

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

kan jo faktisk hende at samboeren din visste det men valgte å lukke øynene.

en nær kamerat av meg opplevde å få en unge i fanget når ungen var 3 år gammel.i det tilfelle så visste barnemor at det var stor sannsynlighet for at han var faren men lot være å si noe i frykt for å miste sin samboer (som var far til dette barnet i 3 år) jeg har mine tanker om slike mennesker uten at jeg skal si det høyt..

eller, egentlig er de møkkakjerringer som lurer både barn,far, liksomfar og familiene rundt. egoistiske møkkakjerringer

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at dette er et sjokk for dere begge. Men dere må huske at man aldri skal "straffe" et barn, for voksnes "feil".

Å ha et barn er nydelig, og det er en gave. Selv om dette er et sjokk for dere, så prøv å se på det som at dere er heldige. Du er stemor han er far.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at dette er et sjokk for dere begge. Men dere må huske at man aldri skal "straffe" et barn, for voksnes "feil".

Å ha et barn er nydelig, og det er en gave. Selv om dette er et sjokk for dere, så prøv å se på det som at dere er heldige. Du er stemor han er far.

du kan ikke forvente at alle skal ha likt syn på barn som du. at det er nydelig og en gave er opp til hver enkelt å avgjøre. noen har bare ikke det innstinket i forhold til barn. da skal det godt gjøres å bare "se" på det som om man er heldige. jeg ville aldeles ikke sett på det som heldig men jeg ville aldri latt det gå utover barnet av den grunn.

men nå er ikke mann med barn aktuelt for min del

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, skjønner godt ting er litt opp-ned nå.

Jeg ville ikke dumpet han av den grunn, var dette en kar jeg så fremtid med. Han trenger også litt ekstra støtte i denne situasjonen kan jeg tenke meg... Stakkar fyr som får vite det på den måten.

Er dere i et godt forhold finner dere ut av dette med tiden.

Om jeg skulle dumpet, måtte det vært om han viste bekymringsfulle sider rundt det å være pappa etter sjokket har lagt seg; dette er tross alt et uskyldig barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan ikke forvente at alle skal ha likt syn på barn som du. at det er nydelig og en gave er opp til hver enkelt å avgjøre. noen har bare ikke det innstinket i forhold til barn. da skal det godt gjøres å bare "se" på det som om man er heldige. jeg ville aldeles ikke sett på det som heldig men jeg ville aldri latt det gå utover barnet av den grunn.

men nå er ikke mann med barn aktuelt for min del

Herligland, Hvor sier jeg at alle skal ha samme syn? Vennligst pek det ut for meg. Jeg skrev "prøv"!

Endret av Madelene B
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, skjønner godt ting er litt opp-ned nå.

Jeg ville ikke dumpet han av den grunn, var dette en kar jeg så fremtid med. Han trenger også litt ekstra støtte i denne situasjonen kan jeg tenke meg... Stakkar fyr som får vite det på den måten.

Er dere i et godt forhold finner dere ut av dette med tiden.

Om jeg skulle dumpet, måtte det vært om han viste bekymringsfulle sider rundt det å være pappa etter sjokket har lagt seg; dette er tross alt et uskyldig barn.

Jeg prøver å tenke minst mulig på det barnet akkurat nå, det er jo ingenting som er sikkert før den testen er tatt. Om jeg skal begynne å tenke på hvordan vi eventuelt skulle håndtere det i fremtiden, og ikke minst samhandle med denne kvinnen, så tror jeg jeg blir sprø. Jeg har i hvert fall ikke tenkt å planlegge noe for fremtiden, for så at det viser seg at det ikke er hans. For alt jeg vet så kan det jo være at hun har flere potensielle fedre, du er jo någet spesiell om du velger å gjøre ting på denne måten...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det må jo være noe som skurrer med denne situasjonen. Det hører jo ikke helt hjemme at hun skal være sur dersom din samboer oppriktig ikke visste noen ting. Tenker en av disse:

a) dama har rett og slett en forvrengt virkelighetsoppfatning / bare er generelt aggro fordi han ikke tok telefonen og derfor overdrev da hun dukka opp på døra.

b) misforståelse - dama har selv satt ut rykter om farskapet som hun regnet med at ville komme frem til far/deg innen rimelig tid og er dermed sur fordi hun tror at det har vært en bevisst handling fra hans side å ignorere dette.

c) kjæresten din har visst om graviditeten, men krysset fingrene for at han ikke er far og derfor valgt å ikke si noe til deg eller til barnets mor.

d) kjæresten din har visst om både graviditeten og at han er påstått far, men valgt å ikke si/gjøre noe med det.

Jeg tror ikke det er så veldig mye du/dere får gjort med situasjonen før dere har tatt en DNA-prøve og fått resultatet. Samt forhørt dere om hvem som står oppført som far på fødselsatt. hvis noen. I verste fall så kan dere jo risikere å få mye styr ut av en situasjon som ikke har noe med han/dere å gjøre i det hele tatt, men dersom det viser seg at det er din kjæreste som er far så ville jeg prøvd å komme til bunns i historien.

Jeg skal absolutt ikke påstå at kjæresten din er noen løgner, men samtidig så er det åpenbart noen i denne situasjonen som ikke opptrer rasjonelt, så jeg vil anbefalle deg å sjekke ut mulighetene for at kjæresten din kan ha visst noe. Har han henne på face/felles venner? Bor dere på et lite sted? Har noen av hans venner/omgangskrets visst om natten med denne dama samt graviditeten? I såfall så ville jeg hatt litt problemer med troverdigheten hans ift. påstanden om at han absolutt ikke har hatt noe mistanke. Jeg skjønner jo at han ikke nødvendigivis ville tenkt over det bare fordi hun ble gravid, men hvis det er sånn at flere vet at han er påstått far så er det jo litt stuss at ingenting har kommet tilbake til han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde nok ikke taklet dette. For det første, så hadde jeg skjems når jeg fortalte familien min og vennene mine om dette, for det andre, så vil jo alt bli kjempekomplisert når det kommer et lite barn til verden som typen egentli må stille opp for på en eller annen måte.



Anonymous poster hash: 49ecf...67a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke taklet dette. For det første, så hadde jeg skjems når jeg fortalte familien min og vennene mine om dette, for det andre, så vil jo alt bli kjempekomplisert når det kommer et lite barn til verden som typen egentli må stille opp for på en eller annen måte.

Anonymous poster hash: 49ecf...67a

OMG, er et barn noe å skjemmes over :sjokkert:

Dette barnet er i tillegg unnfanget FØR ts ble sammen med sin samboer. Man må jo godta at partneren har hatt et liv før h*n traff deg...

Anonymous poster hash: 51b0a...b20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det må jo være noe som skurrer med denne situasjonen. Det hører jo ikke helt hjemme at hun skal være sur dersom din samboer oppriktig ikke visste noen ting. Tenker en av disse:

a) dama har rett og slett en forvrengt virkelighetsoppfatning / bare er generelt aggro fordi han ikke tok telefonen og derfor overdrev da hun dukka opp på døra.

b) misforståelse - dama har selv satt ut rykter om farskapet som hun regnet med at ville komme frem til far/deg innen rimelig tid og er dermed sur fordi hun tror at det har vært en bevisst handling fra hans side å ignorere dette.

c) kjæresten din har visst om graviditeten, men krysset fingrene for at han ikke er far og derfor valgt å ikke si noe til deg eller til barnets mor.

d) kjæresten din har visst om både graviditeten og at han er påstått far, men valgt å ikke si/gjøre noe med det.

Jeg tror ikke det er så veldig mye du/dere får gjort med situasjonen før dere har tatt en DNA-prøve og fått resultatet. Samt forhørt dere om hvem som står oppført som far på fødselsatt. hvis noen. I verste fall så kan dere jo risikere å få mye styr ut av en situasjon som ikke har noe med han/dere å gjøre i det hele tatt, men dersom det viser seg at det er din kjæreste som er far så ville jeg prøvd å komme til bunns i historien.

Jeg skal absolutt ikke påstå at kjæresten din er noen løgner, men samtidig så er det åpenbart noen i denne situasjonen som ikke opptrer rasjonelt, så jeg vil anbefalle deg å sjekke ut mulighetene for at kjæresten din kan ha visst noe. Har han henne på face/felles venner? Bor dere på et lite sted? Har noen av hans venner/omgangskrets visst om natten med denne dama samt graviditeten? I såfall så ville jeg hatt litt problemer med troverdigheten hans ift. påstanden om at han absolutt ikke har hatt noe mistanke. Jeg skjønner jo at han ikke nødvendigivis ville tenkt over det bare fordi hun ble gravid, men hvis det er sånn at flere vet at han er påstått far så er det jo litt stuss at ingenting har kommet tilbake til han.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er a). Vi bor i en relativt stor by, men hun bor ca 45 min unna, så det å sette ut et rykte for så å håpe at det sprer seg ville jo vært rart. Ettersom de kunn var sammen 1 gang så har de ikke introdusert hverandre for noe av omgangskretsen sin, men jeg vet jo ikke om de har felles kjente. Men som jeg har sagt flere ganger nå så var de begge enige i at de ikke hadde snakket sammen siden den natten, det var jo sikkert litt derfor hun var så sint også siden hun hadde ringt flere ganger den siste uken uten at han svarte...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at dette er et sjokk for dere begge. Men dere må huske at man aldri skal "straffe" et barn, for voksnes "feil".

Å ha et barn er nydelig, og det er en gave. Selv om dette er et sjokk for dere, så prøv å se på det som at dere er heldige. Du er stemor han er far.

Heldige? Er du rar? Hvem har lyst å få en annen dames barn slengt i fanget når du tror du er samboer med en barnløs?

Anonymous poster hash: 32932...21d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...