Gå til innhold

Eks som oppfører seg sykt stygt.


ednul

Anbefalte innlegg

Hei jenter, håper dere kan hjelpe meg å forstå.

Meg og min ekssamboer var sammen i 3,5 år, og har en datter på 2 sammen. Hun gjorde det slutt for 2 mnd siden med begrunnelsen at hun ikke hadde det riktige følelsene, eg ble jo knust, eg elsket jo hun, så gikk gjennom det vanlige patetiske stadiet med trygling og alt det der, hun oppførte seg sykt kaldt, noe eg hadde store problemer med å forstå hvordan det gikk an. Men forsto det lett når det kom for dagen at hun hadde funnet en ny etter 3 uker, det syke er at hun lot meg trygle å ydmyke meg selv i over en mnd istedet for å si sannheten, hun fikk også to konsertbilletter med meg på valentines, hun sa hun skulle ta med en vennine, men det viser seg at hun tar med han, er det bare meg eller er ikke det sykt frekt og respektløst?

Eg mener hun har oppført seg latterlig stygt, det er tross alt bare 2 mnd siden bruddet, å vi har jo et barn sammen. Eg er bare helt knust, hva mener dere om det her? Hun mener at eg er helt på jordet, å at hun ikke skylder meg noen ting.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet har hun ikke noen opplysningsplikt ovenfor deg. Men hun burde ihvertfall involvere deg om det er slik at barnet skal omgås denne mannen.

Da det gjelder billettene synes jeg det er veldig frekt gjort.

Hun har gått videre, det har ikke du. Antagligvis så var hun ferdig med forholdet for lenge siden.Lengre tilbake en 2 mnd. Derfor takler hun det på en annen måte enn deg.



Anonymous poster hash: 3dd18...072
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun gjort det slutt, så skylder hun deg faktisk ingenting annet en kommunikasjon om barnet som dere har sammen..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor inviterer du til romantiske ting på Valentines for dere to hvis dere ikke er sammen lenger og hun har ny type?



Anonymous poster hash: 67c2f...6ad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun oppforer seg ikke stygt. Du er bare saaret. Det er over og da holdes kontakten paa det minimale, kun ift. barnet. Aa vaere kald etter et brudd er normen, spesielt naar hun (med god grunn) ikke vil oppmuntre til noe mer da du trygler.

Det er dritt aa bli dumpet, spesielt naar partneren finner ny for en selv gjor det, men slik er det.

Og man drar da vitterlig ikke paa Valentines date med eksen naar man har ny kjaereste.

Og ja, jeg ville sagt det samme til en kvinne i din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke noe å analysere og "forstå", annet enn at du ble dumpet til fordel for "the next dude".

Jeg er med på at det der var en muggen og særdeles feig oppførsel, men det er jo ikke en nyhet at det vander mennesker med manglende ryggrad rundt på kloden... Vær glad for at du slipper å ha et forhold til en av dem du.

You just dodged a bullet here man!

Endret av Beeblebrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for svar, skjønner bedre nå at eg kanskje overreagerer. Ja eg er veldig såret, det er vel lett å se, 3,5 år er lenge, å når hun finner en ny så fort føler man seg verdiløs. Er vel egentlig alle løgnene etter bruddet som sårer mest, skjønner at hun ikke har "opplysningsplikt", men mener da strengt tatt at hun kunne sagt ifra om hvordan landet ligger, istedet for å bare la meg ydmyke meg selv uke etter uke og spør om parterapi. Var først å fremst tanken på å miste familelivet som fikk meg til å oppføre meg sånn, ikke det at hun gjorde det slutt med meg.

Billettene fikk hun i valentinesgave fordi di allerede var kjøpt før det ble slutt, der syns eg hun burde hatt respekt nok til å enten ta med seg venninen som hun sa, eller latt være å gå. Man tar da for faen ikke med den nye typen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor inviterer du til romantiske ting på Valentines for dere to hvis dere ikke er sammen lenger og hun har ny type?

Anonymous poster hash: 67c2f...6ad

Fordi eg visste ikkje om han på det tidspunktet, fikk vite om det via en venninne av hun som ikke syns hun hadde oppført seg så bra mot meg. Hun nektet for det lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ikke fortalte deg med én gang at hun hadde fått seg en ny å pøke på er da vel ikke det granna rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner TS godt, man holder da for helvete ikke på sånn når det nettopp er slutt å di har barn sammen, di må ha noe med hverandre å gjøre resten av livet. Det pisset med at er det slutt så er d slutt er latterlig. Man skal da viss man er en anstendig person ha LITT respekt for den man går ifra, spesielt viss ik det er utroskap eller slikt. Nei TS, eg forstår deg godt, mitt råd er å bare gi faen i hele kjerringen.



Anonymous poster hash: abf5d...cfa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi eg visste ikkje om han på det tidspunktet, fikk vite om det via en venninne av hun som ikke syns hun hadde oppført seg så bra mot meg. Hun nektet for det lenge

Det er greit nok, men hvis du har gitt henne billettene i gave så kan hun bruke dem som hun vil. Hvordan vet du at de gikk sammen overhodet? Hvis hun ikke er slettet fra sosiale medier, så må du det. Ikke delta i sladder med hennes venninner heller og ikke be dem om info.

Når man har barn sammen er man for alltid knyttet sammen via barnet, men det er det. Alt annet om hva man bedriver på sin fritid er ikke relevant for den andre.

Så ja når det er slutt er det slutt - barnet betyr ikke at det er mindre slutt, kun at dere må samarbeide om barnets tid, oppvekst osv. Men du har like lite med hennes romantiske liv som hun har med ditt.

Ettersom du sliter med å slippe taket forstår jeg hvorfor hun ikke fortalte deg om den nye fyren med en gang. Hadde hun gjort det hadde du blitt ekstra såret og kanskje irrasjonelt forbanna og det ville gått utover barnet. Sannheten er at i et vondt brudd er det ingen metode som skåner deg, du er jo lei deg uansett.

Jobb med å legge dette bak deg. Mange har opplevd det samme tidligere, og kommet seg fint videre. Nesten ingen finner den rette uten litt motstand på veien. Bruk tiden på å distrahere deg selv, forbedre deg selv og i neste runde finner du en enda flottere dame som også er en god stemor til barnet. Men ikke rush og ikke tenk at du må finne en ny med en gang bare fordi hun har det.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 67c2f...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tildels enig med de flere her inne sier, i prinsippet så kan man gjøre som man vil dagen etter det er slutt. Men viss man er glad i en person, å det regner jeg med at hun er selv om det er slutt, så viser man den andre respekt. Man skal tross alt samarbeide i mange år. Men reaksjonen din er helt naturlig, er lett å mene både det ene og det andre her inne, men viss noen her inne haedde opplevd det samme så hadde nok pipen fått en annen lyd.

Lykke til, å tenk på deg selv og barnet.



Anonymous poster hash: abf5d...cfa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Hvorfor inviterer du til romantiske ting på Valentines for dere to hvis dere ikke er sammen lenger og hun har ny type?

Anonymous poster hash: 67c2f...6ad

Han håpet vel på ei gjenforening.

Når det er sagt så har hun ingen meldeplikt til deg om når hun går i et forhold. Det eneste hun har plikt til er å opplyse deg om ting som har med barnet å gjøre og å samarbeide om samvær med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen.

Forstår poengene deres, hadde vel håpet på at hun kunne vist meg litt mer respekt, ihvertfall med billettene. Eg har slått opp med jenter før eg og, men har aldri behandlet noen så dårlig. Men folk er vel forskjellig på det punktet.

Setter pris på svarene vertfall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig tungt dette, skjønner deg.

Når man gjør det slutt forteller man som regel ikke at man har funnet en ny, man venter litt, for å skåne eksen. Dette kommer jo likevel som en bombe og gjør veldig vondt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg, hun oppfører seg egoistisk. Hun burde hvertfall holdt seg for god til å ta han med på billettene du har betalt.



Anonymous poster hash: abf5d...cfa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar alle sammen.

Forstår poengene deres, hadde vel håpet på at hun kunne vist meg litt mer respekt, ihvertfall med billettene. Eg har slått opp med jenter før eg og, men har aldri behandlet noen så dårlig. Men folk er vel forskjellig på det punktet.

Setter pris på svarene vertfall

Lurer fortsatt paa hvordan du vet at hun tok med den nye kjaeresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fortsatt paa hvordan du vet at hun tok med den nye kjaeresten?

Hei, beklager sent svar. har en kamerat som jobber på flyplassen som så dem sammen dagen konserten var, di tok samme fly til Oslo, så la sammen to og to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du blir lei deg, men eksen din oppfører seg ikke "sykt stygt".



Anonymous poster hash: d1142...834
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hei jenter, håper dere kan hjelpe meg å forstå.

Meg og min ekssamboer var sammen i 3,5 år, og har en datter på 2 sammen. Hun gjorde det slutt for 2 mnd siden med begrunnelsen at hun ikke hadde det riktige følelsene, eg ble jo knust, eg elsket jo hun, så gikk gjennom det vanlige patetiske stadiet med trygling og alt det der, hun oppførte seg sykt kaldt, noe eg hadde store problemer med å forstå hvordan det gikk an. Men forsto det lett når det kom for dagen at hun hadde funnet en ny etter 3 uker, det syke er at hun lot meg trygle å ydmyke meg selv i over en mnd istedet for å si sannheten, hun fikk også to konsertbilletter med meg på valentines, hun sa hun skulle ta med en vennine, men det viser seg at hun tar med han, er det bare meg eller er ikke det sykt frekt og respektløst?

Eg mener hun har oppført seg latterlig stygt, det er tross alt bare 2 mnd siden bruddet, å vi har jo et barn sammen. Eg er bare helt knust, hva mener dere om det her? Hun mener at eg er helt på jordet, å at hun ikke skylder meg noen ting.

Takk for svar

Huff. Folk er så frekke og egoistiske og jævlige av og til. Ekstremt ufin oppførsel av henne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...