Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Løpe tirsdag, 8-9 km Check. GØy var det også, Kunne fint holdt på lenger.

Styrke torsdag (nest siste) Check. Dvs. fredag. Roteøkt, men ok

Løpe lørdag eller søndag, 10 km Check'ish. Dette ble tirsdag, midt i pakking og jobbing og whatnot, ga meg selv et kompromiss: løp en halvtime heller enn ingenting. Løp ut i det jeg hadde hatt på hele dagen, en vanlig singlet og kortkort jerseyshorts. Følte meg ... uvanlig. Uvanlig sprek eller sommerlig? Litt sånn california-jogging på strandpromenaden. Ikke no svarte tights og tull. Nice.

Styrke mandag eller tirsdag Check. Byttet om pga vær, denne var søndag. Koseøkt.

Kanskje løpe den andre dagen. Nei, men en hel time på trampolinen med musikk og unger. Er så gøy, og sabla mye muskler i bruk der også.

I en annen by: løpe annenhver dag, 5 km?

Me får sjå. Skoa er med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.. uten å bli noe flinkere :ler:

Jogget fem km på strandpromenaden i går, og håper å få gjort det samme i morgen.

Ellers går vi jo ganske enormt hver dag, som alltid på ferie, det føles i hvert fall enormt når man kræsjer i senga på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny joggings. Høydepunktet på turen er forbi Barcelona Sports club, på stranden, der en stor gjeng gamle spanske menn i speedos står og skravler, spiller wolleyball, og blunker til meg ;)

edit: must track progress:

Ny 5 km (regner med endomondo snyter meg for litt, i og med at ruten den tegner opp går gjennom både vann og hus).

Jogget i Barcelona: 4,81 + 4,93 + 4,85 = 14,59 km mer i konkurransen enn hvis jeg ikke hadde tatt med treningstøy.

Gjør det jo ikke mest for treningseffekt, for vet ikke hvor mye det er av den, mest for opplevelsen og såklart godfølelsen.

Challenge 9. juli: 37,55 km. Plass 41 individuelt, plass 15 på det danske laget (som jeg løper for, siden jeg er ansatt på skandinavisk nivå.)

Challenge 11. juli: 42,4 km. Plass 42 individuelt :/ , plass 15 på det danske.

Jaja, om jeg IKKE hadde løpt den lille turen ville jeg rykket ned tre plasser individuelt, og det ville vært 5 km mer å ta igjen når jeg kommer hjem. Hvor mye ville jeg egentlig fått løpt i Oslo? Hører det bare regner.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare de tre turene, vi hadde folk å treffe og ting å gjøre. I dag også. Og egentlig i morgen, men jeg håper å få til en 10 km for å få ristet ordentlig på kroppen igjen.

Hvis ikke blir det definitivt kreativ hjemmetrening med trampoline, pushups, håndståing (øving) etc.

Uansett får jeg spørsmål som "trener du mye styrke, eller?". Er jo gøy at det syns :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpe langs elven er ikke akkurat for kilometerhamstring, endomondo går seg vill, og det er steinrøyser, veltede trær og frykt for å brekke armer og ben og havne i vannet. Men gøy er det. Selv om det ble målt 6,17 km på 50(!) minutter!

Etterpå droppet jeg styrke men øvde på de tingene jeg skulle likt å kunne. Spagaten, stå i bro, stå på henda.

:)

Status challenge:

47,49 km (hvordan får den 42,4 + 6,17 til å bli det?) 43. plass totalt (en plass ned for hver løpetur :ler: ), nummer 17 på det danske laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag, lysten på uforpliktende hopp & sprett, time, rakk 15 min på mølle først (2,5 km), i dag, løpetur som involverte å levere (syklende) barn hos hver sin venn, 8,5 km.

Status challenge:

59,43 km, 40. plass totalt, nummer 16 på det danske laget.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg startet denne boken vår 2010. Det var da jeg begynte å snuse på skikkelig styrketrening. Prøvde å regne etter nemlig, hvor lenge jeg har trent jevnlig, i "nyere tid"

(Trente jevnt noen år frem til første barn skulle i barnehage (vår 2004) og jeg i jobb og det kun var kvelder jeg hadde hjerte til å avse og SATS-timeplanen mellom 20 og 22 ikke virket verdt å bruke penger på. Hadde planer om å bruke de pengene på å spille squash med ektemann etc. i stedet, det skjedde aldri.

Jogget sporadisk tror jeg, frem til (det er det jeg har regnet meg frem til, må ha vært) våren 2009, da en kollega lokket meg til å melde meg på halvmaraton. Da ble det (relativt mye, ikke veldig) mye jogging frem til september.

Og så meldte jeg meg inn i elixia på høsten. Og var hekta.

Så hva som skjedde mellom vår 2004 og vår 2009 er jeg jammen ikke sikker på. Sporadiske joggeturer vil jeg tippe. Jeg var jo alltid tynn (og ikke tynnfeit heller), så det var den nagende samvittigheten om at trening er bra for helsa som pisket meg ut. Faktisk. Såvidt jeg kan huske.

Husker joggeturene, husker runden min, den fine, 10 km lang, husker alle forskjellige værslag jeg tok den i. På is, på sommerkvelder. Husker da Foo Fighters "Pretender" kom på slutten av turen, og jeg sprintet, full av energi en ekstra runde rundt der vi bodde. Det husker jeg hver gang den sangen kommer på løpelisten min. Den følelsen av å sprinte den veien, kan se for meg nesten hver gresstust og stein en sen sommerkveld. På et sted jeg ikke bor lenger og aldri kommer til å bo igjen.

Treningsnostalgi :ler:

Dessverre tror jeg at jeg blir treigere og treigere til å løpe. Med mindre jeg bare bytter til app'er som måler kortere og kortere. Uansett, jeg blir jo eldre og eldre også, og det betyr jo virkelig ingen verdens ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Du er ikke den verste inspirasjonen du heller :smilyblomst:

Og ja vi bli jo bare eldre og eldre; det var en av hovedgrunnene til at jeg bestemte meg for å endre livsstil og tilføre trening i livet mitt :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og ja! Jeg har ikke lyst til å bli en sånn gamlis som stavrer av gårde med gåstol og ikke kommer seg opp fra gulvet hvis de detter. Og jeg har trua på at dette kommer til å hjelpe. Grandonkelen min kom på besøk til oss på racersykkel da han var godt over 80.

:)

Nå har jeg muligens ikke gjort stort på en stund? feriedagene går litt i ett, løp i dag til svigers der jeg ble stappet med grillmat og ros'e (får ikke laget riktig aksent her) før jeg løp tilbake. Datter holdt meg på selskap på sykkel. 10,13 km totalt.

(Ok, dette må være bevis på at endomondo kløner, den har målt litt lenger hjem enn til, enda hjem hadde jeg appen på pause da jeg gikk opp de tøffeste bakkene, så den veien var kortest!)

Status challenge:

69,66 km, 41. plass totalt, nummer 15 på det danske laget. :ler: nesten alltid likt når jeg sjekker, de rundt meg må løpe ca akkurat like mye/lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG, midtveis hjem måtte jeg skikkelig på do, magen tåler ikke alltid løping like godt, og så kom vi til en byggeplass med en åpen byggearbeiderdo på. Haha, takk, sløve bygningsarbeidere, dere reddet en (dog ikke naken) kvinne i nød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

OG, midtveis hjem måtte jeg skikkelig på do, magen tåler ikke alltid løping like godt, og så kom vi til en byggeplass med en åpen byggearbeiderdo på. Haha, takk, sløve bygningsarbeidere, dere reddet en (dog ikke naken) kvinne i nød :)

:icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommer! Er sakte på vei tilbake ut av feriemoduset.

Heilt standard å måtte skikkelig på to etter noen km. Dessverre! :ler:

Gøy med treningsmimring. No skal eg lesa ka eg har gått glipp av her inne, skjønner ingenting av dette med det danske laget...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treningspause :sjenert:

Først latskap, så forkjøla og svak, så andre planer (fra i morgen, aner ikke hvordan det helt skal gå opp, trenger å være to steder til samme tid i to døgn. Men søndag er jeg kanskje helt alene og kan gjøre hva jeg vil :hoppe: )

Gjør forsåvidt ikke noe, føler meg sterk og fin (til tross for syk). Men trives jo best med å trene.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må følge med her. :) Så gøy at du løfter! Jeg har ganske nylig oppdaga det og digger det. Men vært ferie lenge nå og dørstokken er litt høy igjen. Har total på 250 som mål innen utgangen av året, så det er i grunnen bare å kjøre på. :P

Håndstående er jeg langt unna å prøve meg på. Men et tips er å låse av skuldrene og legge vekten på dem - i stedet for å holde vekten opp med armmusklene. Bruk ryggen til å stabilisere sammen med magen. Og dette er en fin kar (med heftig kroppskontroll) som har lagd en liten tutorial: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dFPZUBcCo3A :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal studere den, så kanskje jeg skønner hvordan man "låser" skuldrene? Og ikke minst, hvordan man holder balansen!

Nå starter detox.

:)

Leste artikkel om viljestyrke i A-magasinet, men vet ikke om det hjelper så mye i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se om jeg finner videoen der han viser akkurat det med å låse skuldrene. Men han har så mange videoer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lete selv, kjære :)

Nå starter detox.

Bare på å holde alkohol til helgene, asså. Eneste form for detox jeg driver med. Maten tuller jeg ikke med. Leave well enough alone.

:)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med at det er så kjedelige asfaltveier å jogge på rundt der jeg bor :(

Så ille at første jeg tenkte da vi kom ut til Søndre Sandøy (Hvaler) var: "Oi, her hadde det vært fint å jogge!"

Ble en liten tur i går (6,19 endomondokilometre), er jo hyggelig tross alt, i kveldssolen, og datter (9) ville være med. Hun holdt en kilometer før hun fikk hold, men så løper hun jo ikke akkurat økonomisk :fnise:

Neste gang vil sønn (6) være med, han er veldig opptatt av å trene for tiden! Fint at jeg kan løpe runden med huset i midten, så kan de tusle hjem når de ikke orker mer.

Status challenge:

75,86 km, 44. plass totalt, nummer 19 på det danske laget, raser nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...