Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Åkei, nå er det en uke til frisørtime. Hvis jeg EN GANG i løpet av den uken syns at jeg er fin med langt hår, løst, lar jeg det vokse. Hvis ikke klipper jeg meg.

Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er håret ca skulderlangt. Har hatt kort de siste årene og tror det er finest. Dessuten har jo alle langt hår, mer spesielt med kort.

Er ikke flink i det hele tatt, gremmes over hvor lite jeg har trent. Men det er litt ufyselig å ha en mann som skal jobbe sent hver bidige dag slik at det må trenes enten midt i kosetiden med barna eller etter leggetid. Eller før jobb (grøss). Skal på time etter jobb i dag. Burde VIRKELIG skrapt sammen noen kilometre de siste to ukene av konkurransen, men samtidig så er det jo VIRKELIG ikke viktig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp klipp, snipp snipp. Selv om jeg alltid har elsket langt hår trives jeg best med kort på meg selv. Fordi jeg kler det best. Stramme linjer.

Og ca alle har en eller annen variant av langt hår i våre dager, og kun noen er skikkelig fine, de fleste ser bare uryddige og kjedelig ut med det.

Syns jeg.

Løping? Nei. Har så lite lyst at jeg ikke orker tvinge meg til det. Noe mentalt, sikkert.

Stikker på en time, jeg. Trenger at trening er lyst og glede og null pes, stress, planer og regimer.

Prioriterer den typen som er mest effektiv i forhold til mitt hovedmål med treningen: energi og godt humør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuttet vin på hverdager, det var jo ikke vanskelig i det hele tatt? :sjokk:

Litt vanskeligere å sovne, det har jeg jo aldri vært veldig god på, men jeg gleder meg like mye til en glohet kopp te etter barnas leggetid, kjøper forskjellige vakre pakker og koser meg.

Rooibosh'en av merket Yogi tea er veldig god, prøvde den for første gang i går.

Og hver gang jeg lager meg en kopp husker jeg den aller første gangen jeg drakk Rooibosh - på nattsafari i Sør Afrika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RAW - hmmm, smak og behag kanskje? Instruktøravhengig kanskje?

RAW er elixias nye kickboxinginspirerte klasse, som jeg også testet for første gang i går.

Siden jeg trente Taekwondo i min ungdom syns jeg alltid det er gøy med slag og spark i de vanlige timene, men en hel sang med bare slag? Skuldrene detter jo av (skuldrene mine ser i overkant trente ut, men er i virkeligheten de første til å skrike "MELKESYRE!") Samt at jeg er vant til å hente knyttneven helt nede fra beltet, ikke sånne små bokseslag. Uppercut og hook kan jeg ikke i det hele tatt, så jeg følte meg rett og slett ikke så tøff som jeg hadde forventet. Selv om sparkene sitter bra.

Syntes timen, altså opplegget kanskje var litt kjedelig, men det kan jo henge sammen med det over. Altså instruktøren eller meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg har også kampsportbakgrunn, og tror ikke jeg ville taklet måten de gjør det på - teknikk er jo viktig, både for å ikke skade seg selv, og å slå bra :ler:

Passer forresten best kort hår selv, men nå skal det bli langt så jeg kan øve på å style det. BLir kort om et par år igjen. Har visst ovalt ansikt, så jeg passer egentlig alt, men rett over skuldrene liker jeg aller best. Men jeg vil ha laaangt for å øve meg på frisyrer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort kort, på meg, altså ikke piggkort, langt nok til at panneluggen stort sett går bakover i en spenne )for det er finest, tro det eller ei), men kort "frisyre" hvis du skjønner. Er så fornøyd, når jeg ser meg i et speil blir jeg overrasket, men positivt sådan. Er som om håret gjør ansiktet/helheten kul, uansett om jeg har akkurat det samme trøtte trynet som før. Dessuten passer det navnet mitt, kort & snertent, kroppen min (kort og snerten :ler: ). Ser tøffere ut når jeg ikke gjemmer meg bak det (halv)lange håret som nesten alle jenter har. Jaja, nok om hår? :ler:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har ikke løpt på, en måned sikkert minst. Litt dårlig samvittighet overfor challengen. TO mulige dager igjen å gjøre det på. Må løpe i dag. Må løpe torsdag. Litt heller enn ingenting. Har allerede fått halve himmelen i hodet da jeg idiotisk nok ville sykle til jobb, så om jeg blir klissvåt to ganger til i dag blir jeg nok alltids tørr til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, det ble den tirsdagen, og det ble med det. Tror toppen av latskap er nådd, hva er det med meg i år?

Siste jeg har fått til er at jeg løp til butikken litt over ti i går kveld for å kjøpe ostepop :ler:

7 min løping mot økonomipose :sjenert:

Men da skjerper man seg igjen da, ikke sant?

30 min aktivitet per dag, hva kan jeg få til i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag: gikk til & fra skole, syklet til & fra senter sent på kvelden med datter - ca 30'

Fredag: skulle levere datter i bursdag, vi syklet, litt overrasket over at alle andre kjørte. Er det ikke vanlig å bruke sykkel rundt i nabolaget lenger? - ca 40'

Lørdag: datter viste joggeløypen de løp på skolen fredag (1 km jogging), så trente vi litt basket i skolegården, og jeg så på henne klatre opp i alle trærne, mye frisk luft en grå høstdag. Aktivitet på meg - ca 60'

Syklet forøvrig til butikken også, så 75' totalt kanskje

Søndag: høstklær/sommerklær/fravokste klær + litt i hagen - satt totalt sett ikke mye stille

Mandag & tirsdag: hmmm? gikk fra skolen 10'

Onsdag: gikk en tur, 20' + til skolen, 20'

Torsdag: tur retur arlanda express - stockholmskontoret

Fredag: suste rundt og fikset til fest i mange timer

Lørdag: ---

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er jo en som trener, liksom, så det bør gå seg til :ler:

Ikke bare latskap, mye barn som skal hentes og leveres og foreldremøter og jobb osv. Det er de tidene som er igjen til trening (sen kveld fx.) som bringer frem aversjonen. Og hvor mye stress skal man legge i å få det til. Men blir bedre tider nå. Må det Happy.png

Denne uken:

Mandag - rekker neppe, foreldremøte, hvem vet hvor lenge det varer

Tirsdag - 6.35 (grøss) eller 16.30?

Onsdag - hjemmekontor/kort dag? I så fall styrke? Skal ut på kvelden

Torsdag - i Stockholm

Fredag - hjemmekontor/kort dag? Skal ha selskap så mye å ordne.

Puh.

Vet ikke jeg.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: nei og nei. Helt klar i dag, men så skulle jeg fjerne en irritert føflekk først, og nå har jeg sting både her og der og kan ikke bli våt på to dager. Jaja. Gikk meg en tur. Fint med våte høstfarger.

:vinke:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

...forts...

Torsdag: gikk til & fra skole, syklet til & fra senter sent på kvelden med datter - ca 30'

Fredag: skulle levere datter i bursdag, vi syklet, litt overrasket over at alle andre kjørte. Er det ikke vanlig å bruke sykkel rundt i nabolaget lenger? - ca 40'

Lørdag: datter viste joggeløypen de løp på skolen fredag (1 km jogging), så trente vi litt basket i skolegården, og jeg så på henne klatre opp i alle trærne, mye frisk luft en grå høstdag. Aktivitet på meg - ca 60'

Syklet forøvrig til butikken også, så 75' totalt kanskje

Søndag: høstklær/sommerklær/fravokste klær + litt i hagen - satt totalt sett ikke mye stille

Mandag & tirsdag: hmmm? gikk fra skolen 10'

Onsdag: gikk en tur, 20' + til skolen, 20'

Torsdag: tur retur arlanda express - stockholmskontoret

Fredag: suste rundt og fikset til fest i mange timer

Lørdag: ---

Søndag: mange timers skogstur med barna

Mandag: , hoppet på trampolinen, syklet til butikken og til trening!

Tirsdag: mange timers skogstur med barna

Onsdag: 3t Leos Lekeland, nesten like ivrig som barna

Torsdag: ---

Fredag: fikk med barna på å sykle til biblioteket, kanskje en 3-4 km hver vei, men veldig oppover på vei til. Ikke så mye aktivitet for meg, men viktig viktig å gi dem gleden av aktivitet, uteliv og mestring

Lørdag: lat

Søndag: trampoline, en time minst :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Et lite spørsmål: du testet timen RAW, gjorde du ikke? Er det type "sparring med partner" der (som på boxing-timene på Elixia), eller funker det å komme alene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, den jeg gikk på var det ingen sparring, kun øvelser mot speilet.

I boxing-timene blir man satt sammen med noen hvis man ikke har med egen partner? Har aldri testet dem ,er de morsomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, den jeg gikk på var det ingen sparring, kun øvelser mot speilet.

I boxing-timene blir man satt sammen med noen hvis man ikke har med egen partner? Har aldri testet dem ,er de morsomme?

Jeg har bare vært på boxing én gang, og da ble man paret opp hvis man ikke var med noen kjente. Ved oddetall var det instruktøren som sparret med sistemann, men det tror jeg kan være litt lite gunstig, for instruktøren løp også rundt og veiledet andre. Jeg syntes timen var morsom, egentlig, men her går den på lite gunstige tidspunkt for meg, så jeg har som sagt bare vært der en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...