Gå til innhold

Hudklump ved rumpehullet?!


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri studert rumpehullet mitt, men i dag la jeg merke til at jeg har en utstikkende hudklump rett ved rumpehullåpningen (er på den siden av hullet som er nermest sjeden). Er dette normalt, eller en merkelig farlig unormal utvekst? Har ikke sett noen andres rumpehull enn mitt eget, så har ikke noe å sammenligne med om det er vanlig eller unormalt. Jeg blir litt redd altså. Det kan da ikke bare vokse ut en sånn greie. Ikke finner jeg noen bilder av rumpehull heller, så hvis noen vil legge ved bilder/linker så jeg kan se hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet hva du mener, men husker ikke akkurat nå hva det heter. Mest sannsynelig så er det det jeg tror, og det er ikke noe farlig. Men det kan av og til begynne å blø ved hard avføring. Noen ganger kan det bli så plagsomt at man må operere disse bort. ( denne infoen fikk jeg altså av min mor som hadde en venninne som måtte operere de bort ) Jeg har aldri spurt en lege om det. Bare så du vet det. :) Så er du veldig bekymret, så kan du jo ta en tur. Men jeg tror som sagt ikke det er noe. Jeg har det selv. Og det var noe som kom for et par år siden, men jeg plages ikke av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg, bare min "hudklump" ligger på oversiden. Jeg har hatt den siden jeg var liten, og det er en naturlig del av meg. Har litt større sannsynlighet for å få utposede hemorider, men det er det hele.

Det er en hudfold som har blitt litt større enn de andre hudfoldene rundt anus under utviklingen av kroppen min iflg gynekologen min, og siden den ikke er til noen videre plage, har vi valgt å la den være. Det er mulig å operere den bort slik som man kan operere bort hemorider feks, men det kan etterlate arrvev som kan bli til større irritasjon og problem enn det den hudfolden er fra før av.

Så lenge den ikke er til plage eller blir vond, ville jeg ikke latt meg affisere, men er du bekymret kan du spørre gynekologen din neste gang du er på sjekk. De har som regel svart på sånne spørsmål før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ett eneste bilde med goolesøk XD

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Human_Anal.jpg

Der er den lille hudfolden på samme sted som du sier at din ligger.

Men som sagt gjør den vondt, ville jeg tatt en sjekk, det kan faktisk være en såkalt falsk hemoride, altså en som sitter på utsiden og ikke kommer innenfra som en "ekte" hemoride.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik jeg også. Ble litt nervøs da jeg først oppdaget den, men nå bryr jeg meg ikke lenger siden jeg ikke merker noe til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en utvendig hemoride. Hadde selv en slik, fikk fjernet den hos gynekologen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...