Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Belle âme

Når mine fettere og kusiner får barn, hva kalles det slektforholdet mellom meg og dem?

Ditta har eg alltid lurt på! Kaller det berre tremeninger sjølv om det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacklost

Hva heter det man har i dusj sluken. Det lokk greiet som samler hår

Kan ikke fatte at jeg må spørre om dette :P Men tråkket på den jeg hadde nå i dusjen så den knapp så må kjøpe en ny en :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter det man har i dusj sluken. Det lokk greiet som samler hår

Kan ikke fatte at jeg må spørre om dette :P Men tråkket på den jeg hadde nå i dusjen så den knapp så må kjøpe en ny en :fnise:

 

Hva med hårsamler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så det var det det het :P Tusen takk :)

 

Det er ikke den ting google ikke kan hjelpe deg med. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Bladde kjapt forbi en eller annen tegneserie på tv. Det var masse hunder der, og jeg tok meg selv i å undre meg over hvorfor rumpehullet til samtlige bikkjer var tegnet som en X. 

Hva man ikke skal undre seg over i denne verden :klo:

Og hvorfor skal de tegne det i det heletatt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert fordi det er sånn snus må være for å være nettopp snus. Sikkert ganske mange forskjellige kjemiske stoffer i en Kebab og.

Men det er et rent helvete å få dytta den opp under overleppa. Vil sikkert se ut som om en har kjøpt botox på eBay... :skya:

 

 

Er sikker på at det ikke hadde vært halvparten så farlig å røyke hvis vi røyket rene tørkede tobakksblader uten noen tilsetning. 

Det kalles sigar... :smoke:

 

Bladde kjapt forbi en eller annen tegneserie på tv. Det var masse hunder der, og jeg tok meg selv i å undre meg over hvorfor rumpehullet til samtlige bikkjer var tegnet som en X. 

Hva man ikke skal undre seg over i denne verden :klo:

Fordi de er sensurert, eller på nynorsk: X-rated. Hvis de hadde tegnet dem på ordentlig, hadde de brukt *

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med David Lynch og avskårne ører? Både Eraserhead og Blue Velvet inneholder dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Hva er det med David Lynch og avskårne ører? Både Eraserhead og Blue Velvet inneholder dette.

Kanskje han er inspirert av Vincent van Gogh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har vi ikke slike skolebusser som de har i usa? Du vet de gule?

 

Det er veldig mye billigere gulmaling i USA, derfor maler de også taxiene med den fargen. I tillegg er det i Norge mer salting og generelt skitnere veier, så vi satser ofte på litt mørkere farger. En enda sterkere tendens ser man i Russland, der er det bare kjerreveier over det meste av landet, og jeg vet ikke om jeg noen gang har sett en gulfarget russisk bil (ihvertfall svært få som ikke er dekket av tykke lag inntørket sølevann).

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks og tørre kaker kan miste sprøheten og smaken ("slå seg") når man glemmer å lukke posen/pakka og det kommer luft og fuktighet til. Hvordan får man kjeks og tørre kaker med fyll til å holde seg, burde ikke fuktigheten i fyllet påvirke bakverket negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks og tørre kaker kan miste sprøheten og smaken ("slå seg") når man glemmer å lukke posen/pakka og det kommer luft og fuktighet til. Hvordan får man kjeks og tørre kaker med fyll til å holde seg, burde ikke fuktigheten i fyllet påvirke bakverket negativt?

Jeg tror de sprayer den med ett eller annet. De gjør det med isen (sjokoladetrekk på innsiden), men hva de bruker på kaker med fyll aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Filletante (/-onkel) og -nevø/-niese. Men det samme begrepet kan også brukes for grandtante/-onkel og -nevø/-niese, og for en ubeslektet "venn av familien".

Filletante/onkel er da et inngiftet familiemedlem? :klo: Feks mamma sin bror (min onkel) sin kone er min filletante.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filletante/onkel er da et inngiftet familiemedlem? :klo: Feks mamma sin bror (min onkel) sin kone er min filletante.

Der jeg er fra (sentralt på østlandet) og her jeg bor nå (Østfold) er en inngiftet tante bare en tante, mens en filletante er en grandtante eller en familievenn som har en "tanterolle". Akkurat sånn Pringle skriver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg er fra (sentralt på østlandet) og her jeg bor nå (Østfold) er en inngiftet tante bare en tante, mens en filletante er en grandtante eller en familievenn som har en "tanterolle". Akkurat sånn Pringle skriver. 

Googlet galskapen og i følge norsk språkråd kan man visst bruke filletante/onkel om mor/fars ektemake, mor/fars kusine/fetter, mors/fars egne tanter/onkler, og til og med på fjernere slektninger som mors/fars tremenninger eller firkløvere.

Med andre ord, vi har rett alle sammen XD

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Googlet galskapen og i følge norsk språkråd kan man visst bruke filletante/onkel om mor/fars ektemake, mor/fars kusine/fetter, mors/fars egne tanter/onkler, og til og med på fjernere slektninger som mors/fars tremenninger eller firkløvere.

Med andre ord, vi har rett alle sammen XD

Hvis jeg husker riktig så kan det også bli brukt av kvinner utenom familien også, men som er nært knyttet til personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan man får gresset inn i disse her

https://www.flickr.com/photos/ystenes/3821146157

Anonymous poster hash: 23dc3...ab9

Det er så enkelt.

En maskin samler opp gresset fra marka og pakker det tett. En annen maskin (eller trinn to på samme maskin i enkelte tilfeller) pakker inn gressylinderen i plast. Omtrent som plastfolien på kjøkkenet. Ganske morsomt å se på at maskinen roterer sylinderen mens plasten trekkes av to digre ruller :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...