Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Jeg har to jobber, hvor den ene er en butikkjobb hvor jeg alltid spør kunden om kvittering, mens den andre er en kiosk på en fotballstadion hvor det faktisk ikke er mulig å få ut kvittering. Av ren vane fra butikkjobben skjer det stadig vekk at jeg spør kundene på fotballstadion om de vil ha kvittering... Like flaut hver gang å måtte forklare at de dessverre ikke kan få den likevel  :(

Endret av majalill
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var nettopp på Mallorca. På den ene restauranten kom de ikke tilbake med vekslepengene, det var snakk om nesten 10 euro.

Vi tilkalte kelneren. Han viste tydelig at han hadde sett oss, men kom ikke bort. Vi tilkalte ham igjen, og da kom han. Vi spurte etter vekslepengene. Han ga oss en elendig unnskyldning om at kun sjefen hadde lov til å gi vekslepenger, og han var ikke der den dagen.

Så tuslet han rett bort til disken og hentet pengene våre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jobber, hvor den ene er en butikkjobb hvor jeg alltid spør kunden om kvittering, mens den andre er en kiosk på en fotballstadion hvor det faktisk ikke er mulig å få ut kvittering. Av ren vane fra butikkjobben skjer det stadig vekk at jeg spør kundene på fotballstadion om de vil ha kvittering... Like flaut hver gang å måtte forklare at de dessverre ikke kan få den likevel  :(

 

Oida, ikke mulig å få ut kvittering...? 

Anonymous poster hash: 78bba...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oida, ikke mulig å få ut kvittering...? 

Anonymous poster hash: 78bba...971

 

Nei, vi har ikke elektroniske kasser der. Det går i hoderegning og kontanter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg skulle handle Ob i en krisesituasjon, vanlig butikker var stengt så måtte på en 7Eleven, der måtte jeg selvfølgelig spør i kassen, ble møtt med et "Oida!" fra han i kassen. Litt flaut!

 

Ellers er det ganske irriterende å få kommentarer på hva du kjøper i butikken, f.eks er det en som har en tendens til å kommentere ofte "Ja, det var mye øl" eller et eller annet :P Prøver sikkert å være hyggelig, men føler jeg må forklare meg?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang jeg skulle handle Ob i en krisesituasjon, vanlig butikker var stengt så måtte på en 7Eleven, der måtte jeg selvfølgelig spør i kassen, ble møtt med et "Oida!" fra han i kassen. Litt flaut!

 

Ellers er det ganske irriterende å få kommentarer på hva du kjøper i butikken, f.eks er det en som har en tendens til å kommentere ofte "Ja, det var mye øl" eller et eller annet :P Prøver sikkert å være hyggelig, men føler jeg må forklare meg?

jeg opplevde det samme en gang, eller jeg kjøpte paracet, så sier han "å hvor har du vondt da?" hadde ikke lyst å svare at jeg hadde menssmerter, å var ikke forberdt på og måtte lyve heller.. så ble veldig kleint

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på butikken for å kjøpe meg en ny topp. Jenta i butikken var ikke særlig glad for å være på jobb idag, og det ga hun sannelig uttryk for. Jeg turlet nå rundt og så på tøy, jenta sto å tappet fingrene på disken. Det var ikke i takt med musikken heller, så sukket hun høyt da jeg tok ned en topp som var sammenbrettet. Da jeg hadde funnet det jeg ville prøve, spurte jeg : er det greit at jeg prøver disse? Hvorpå hun sier: Ja, om du tror de passer :sjokkert:  Den ene toppen var så fin at jeg faktisk kjøpte den, men angrer på at jeg la igjen penger der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkansatte som mumler (lavt)! Når de faktisk skal betjene folk burde det være en selvfølge å snakke tydelig så folk kan få med seg det som blir sagt. De skal jo tross alt informere folk, da nytter det ikke å mumle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkansatte som mumler (lavt)! Når de faktisk skal betjene folk burde det være en selvfølge å snakke tydelig så folk kan få med seg det som blir sagt. De skal jo tross alt informere folk, da nytter det ikke å mumle.

Enig! Hørte ikke hva han i kassa sa, så jeg spurte "unnskyld?" Og han bare "POSE?!?!?!?!?!??!!!!!!"

Ja takk, hvorfor ikke si det høyt første gang...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes utrolig mange mennesker som aldri skulle ha jobbet i en butikk og som ikke vet hva kundeservice er.

Spesielt sånne unge jenter som står og slarver bak kassa og skal "snakke ferdig"før de ekspederer deg.

Ganske ille med de som også står å klager bak kassa,klag på bakrommet din sau, eller de som står og spiser bak kassa(og nei, det er ikke snakk om i juletider hvor det er mye rush).

Ille med de som også skal rope på andre ansatte, veldig typisk blandt sånne avd.ledere som plutselig skal "teste"de andre ansatte som "hva er pda koden på den og den varen?" Personen svarer "åh,det husker jeg ikke"og den første svarer "det burde du huske!!" Er så kleint og jeg synes synd på den ansatte.

Dritt med de som åpenbart viser at de er sure og slitne også. Typ 30min før stengetid så står de og surmuler og bare mumler til svar når du spør dem om noe. Jadda, du har vært her i HELE 8 timer, I understand, men går ann å svare på en skikkelig måte og ikke være en bitch.

I tillegg har du de som ikke kan gi deg ordentlig svar på hvor en vare er og ihvertfall ikke skal vise deg den. De står kanskje å pakker opp noe, og om du er såååå slem å avbryte dem i dette superviktige gjøremålet så viser de det tydelig. Idioter, de skal være kundevennelige og da må de gidde å svare på ting istedenfor å sukke tungt og si "vet ikke,kanskje der borte".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har sett meg spise i kassa. Jeg har diabetes, og må spise lite og ofte. Prøver å være diskret, men det er klart at folk noen ganger ser meg spise.

Anonymous poster hash: fe637...60e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har sett meg spise bak kassa også, siden jeg er alene på jobb i 8-9 timer

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner egentlig ikke hvorfor det er krise å spise litt bak kassa. Såklart sitter man der ikke med en pose ostepop og søler til alt med deilig tåfislukt, men en liten sjokolade eller en pakke druer, liksom, er det SÅ ille? Det er jo som om man forventer at de som er der ikke får verken lavt blodsukker i løpet av kvelden eller blir tørste? Jeg jobber ofte 6 timers skift og da får jeg faktisk ikke pause i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ca307...043

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var 3 stykker i kø, den som sto og betalte brukte mye tid, og hun i kassa og kunden måtte løpe litt frem og tilbake. jeg og han som sto som nr 2 i kø hadde dårlig tid for vi måtte rekke bussen som gikk om 5minutter..  

 

2-3 meter unna kassa står det en som jobber der og skravler med en kammerat, og han ser at køen står helt stille, men fortsetter og snakke. Til slutt må hun i kassa rope over høytaleren at det er kø i kassa. å det tar fortsatt litt tid før en ny kasse blir åpnet! 

 

når man ser at køen stopper opp, så kan man vel droppe og snakke med kammeraten sin, for å hjelpe de i kassa! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finnes utrolig mange mennesker som aldri skulle ha jobbet i en butikk og som ikke vet hva kundeservice er.

Spesielt sånne unge jenter som står og slarver bak kassa og skal "snakke ferdig"før de ekspederer deg.

Ganske ille med de som også står å klager bak kassa,klag på bakrommet din sau, eller de som står og spiser bak kassa(og nei, det er ikke snakk om i juletider hvor det er mye rush).

Ille med de som også skal rope på andre ansatte, veldig typisk blandt sånne avd.ledere som plutselig skal "teste"de andre ansatte som "hva er pda koden på den og den varen?" Personen svarer "åh,det husker jeg ikke"og den første svarer "det burde du huske!!" Er så kleint og jeg synes synd på den ansatte.

Dritt med de som åpenbart viser at de er sure og slitne også. Typ 30min før stengetid så står de og surmuler og bare mumler til svar når du spør dem om noe. Jadda, du har vært her i HELE 8 timer, I understand, men går ann å svare på en skikkelig måte og ikke være en bitch.

I tillegg har du de som ikke kan gi deg ordentlig svar på hvor en vare er og ihvertfall ikke skal vise deg den. De står kanskje å pakker opp noe, og om du er såååå slem å avbryte dem i dette superviktige gjøremålet så viser de det tydelig. Idioter, de skal være kundevennelige og da må de gidde å svare på ting istedenfor å sukke tungt og si "vet ikke,kanskje der borte".

 

Hvor mener du at vi skal spise da, vi som er på jobb alene i 8-10 timer? :) 

 

Synes alle hadde hatt godt av å jobbe litt i butikk, bare for å skjønne hvorfor vi noen ganger gjør som vi gjør. Er ikke en unnskyldning for alle de som er direkte sure og ikke eier kundeservice, men sånne ting som å spise bak kassa forstår man hvis man har jobbet litt i butikk. 

 

Jeg har vært dum kundebehandler mange ganger, haha. En gang klarte jeg å kutte meg såpass på gavebåndet at det kom blod overalt, og jeg måtte tørke opp blod og hente et nytt produkt til kunden og pakke inn med en hånd. Tok sikkert dobbelt så lang tid som det burde ha tatt. Heldigvis var ikke kunden sur eller noe, men må ha vært litt irriterende, hehe. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mener du at vi skal spise da, vi som er på jobb alene i 8-10 timer? :) 

 

Synes alle hadde hatt godt av å jobbe litt i butikk, bare for å skjønne hvorfor vi noen ganger gjør som vi gjør. Er ikke en unnskyldning for alle de som er direkte sure og ikke eier kundeservice, men sånne ting som å spise bak kassa forstår man hvis man har jobbet litt i butikk. 

 

Jeg har vært dum kundebehandler mange ganger, haha. En gang klarte jeg å kutte meg såpass på gavebåndet at det kom blod overalt, og jeg måtte tørke opp blod og hente et nytt produkt til kunden og pakke inn med en hånd. Tok sikkert dobbelt så lang tid som det burde ha tatt. Heldigvis var ikke kunden sur eller noe, men må ha vært litt irriterende, hehe.

Jeg har jobbet på butikk før og hatt min andel med drittkunder og kollegaer, derfor så legger jeg bedre merke til "uting"som dette. Dama som sto og slafset i seg mat var ikke alene, det var faktisk 5 andre ansatte tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke hvorfor det er krise å spise litt bak kassa. Såklart sitter man der ikke med en pose ostepop og søler til alt med deilig tåfislukt, men en liten sjokolade eller en pakke druer, liksom, er det SÅ ille? Det er jo som om man forventer at de som er der ikke får verken lavt blodsukker i løpet av kvelden eller blir tørste? Jeg jobber ofte 6 timers skift og da får jeg faktisk ikke pause i det hele tatt.Anonymous poster hash: ca307...043

1.) personen var ikke alene

2.) det var ikke stor rush og pågang

3.) det var en hamburger fra max,ikke sjokolade og druer

Jeg har jobbet i en "fin"butikk som solgte klær og smykker og der var det uhørt å gjøre noe slikt. Om noen spiser en liten ting bak kassa bryr meg ikke, men når det er snakk om hamburgere o.l så synes jeg det er feil, man har pauserom til sånt.

Som sagt så har jeg jobbet i en butikk før som hadde mange "strenge"regler og legger derfor bedre merke til slike ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.) personen var ikke alene

2.) det var ikke stor rush og pågang

3.) det var en hamburger fra max,ikke sjokolade og druer

Jeg har jobbet i en "fin"butikk som solgte klær og smykker og der var det uhørt å gjøre noe slikt. Om noen spiser en liten ting bak kassa bryr meg ikke, men når det er snakk om hamburgere o.l så synes jeg det er feil, man har pauserom til sånt.

Som sagt så har jeg jobbet i en butikk før som hadde mange "strenge"regler og legger derfor bedre merke til slike ting:)

 

Om personen ikke var alene er det så klart rart at hun står å spiser mat bak kassa, da burde hun kanskje ha spist et annet sted. 

 

Men om jeg skal overleve på sjokolade og druer en hel dag, hadde jeg nok ikke vært særlig fornøyd. 

 

Dessuten liker jeg å se på mennesker som mennesker og ikke service-roboter. Jeg hadde virkelig ikke brydd meg, mat må man jo ha :) Er ikke en "uting" i mine øyne å spise. 

 

Og her har vi ikke pauserom, så det er enten bak kassa eller midt i butikken, som forsåvidt blir det samme, hehe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...