Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde en fin en på jobb i helgen. Han kom inn, drakk litt i baren, var litt småfrekk og høy på seg selv. Han får meny, jeg skal gå bort å ta bestilling!

Kunde: forretter ja, betyr det at jeg får retten? (Ler godt av seg selv)

Meg: Det står vel ærlig talt forretter, hadde retten vært gratis ville det stått får retter. Eller da ikke i oppdelt ord så det ville vært fårretter, altså retter av får.

Kunde: får?

Meg: Du vet, sau?

Kunde: aha, så det er ikke får retter, men retter av kun får?

Meg: *facepalm*, Nei, det er forretter. Altså startes. Småretter før hovedrettene.

Kunde: Ikke så lett for en med dysleksi det her!

Meg: ........

Altså, greit man har dysleksi, men man går da ikke på en restaurant og forventer seg 8 retter å velge i mellom som man får vel???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en fin en på jobb i helgen. Han kom inn, drakk litt i baren, var litt småfrekk og høy på seg selv. Han får meny, jeg skal gå bort å ta bestilling!

Kunde: forretter ja, betyr det at jeg får retten? (Ler godt av seg selv)

Meg: Det står vel ærlig talt forretter, hadde retten vært gratis ville det stått får retter. Eller da ikke i oppdelt ord så det ville vært fårretter, altså retter av får.

Kunde: får?

Meg: Du vet, sau?

Kunde: aha, så det er ikke får retter, men retter av kun får?

Meg: *facepalm*, Nei, det er forretter. Altså startes. Småretter før hovedrettene.

Kunde: Ikke så lett for en med dysleksi det her!

Meg: ........

Altså, greit man har dysleksi, men man går da ikke på en restaurant og forventer seg 8 retter å velge i mellom som man får vel???

Syns du var litt rask på avtrekkeren her jeg... Han prøvde seg bare på en klein kundevits? :)

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du var litt rask på avtrekkeren her jeg... Han prøvde seg bare på en klein kundevits? :)

Grunnen til at jeg var rask var rett og slett pga måten han hadde vært tidligere i baren. Han prøvde virkelig ikke på en kundevits. Hadde jeg trodd han gjorde det, hadde jeg vært med på leken og spøket tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Du! Det står virkelig at denne koster 36 kr. Hvorfor har du tatt 119 for den?

Meg: Det er summen for alle varene dine tilsammen.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Du! Det står virkelig at denne koster 36 kr. Hvorfor har du tatt 119 for den?

Meg: Det er summen for alle varene dine tilsammen.

Ha, ha! Det minner meg om den gangen jeg var idiotkunde på en restaurant i Portugal. Summen jeg klaget på, viste seg å være bordnummeret …

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen, kunne aldri jobbet i butikk... Hadde blitt morder innen uken var gått...



Anonymous poster hash: fff83...713
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er ikke vanskelig å tappe én øl!"

 

Jo kjære kunde, det er faktisk vanskelig å tappe øl når vi har problemer med øltanken. Da kommer det nemlig bare skum ut fordi det er en trykkfeil. Ergo må du faktisk vente til problemet er fikset. Vil du ikke det så kan du gå et annet sted.

 

Heldigvis for meg, kan jeg faktisk si hva jeg mener til kundene mine ;) Så jeg ba han om å skjerpe seg eller gå et annet sted.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha en sånn ting som henger fra taket.

Meg: En krok?

Kunde: Nei, en sånn ting som henger fra taket.

Meg: En taklampe?

Kunde: Nei, en sånn ting som henger fra taket. Bare glem det! Jeg går et annet sted.

Kan noen fortelle meg hva som vanligvis henger fra taket?

Et lik?! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fy faen, kunne aldri jobbet i butikk... Hadde blitt morder innen uken var gått...

Anonymous poster hash: fff83...713

 

Etter ti år har jeg utviklet en selvdisiplin som ville fått enhver samurai til å selvantenne av misunnelse. :fnise:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det var da jææævlig til lang tid det skulle ta da! Jeg har skikkelig dårlig tid"

Ja kjære kunde. Når du kjøper en bukett med 15 roser og ber meg gavepakke hver eneste rose for seg selv tar det litt mer enn de 2 1/2 minuttene du har ventet til nå. Jeg sa det kom til å ta en stund så hadde du hatt så forbannet dårlig tid ga jeg deg både en estimert tid og mulighet til å ombestemme deg før jeg begynte...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det var da jææævlig til lang tid det skulle ta da! Jeg har skikkelig dårlig tid"

Ja kjære kunde. Når du kjøper en bukett med 15 roser og ber meg gavepakke hver eneste rose for seg selv tar det litt mer enn de 2 1/2 minuttene du har ventet til nå. Jeg sa det kom til å ta en stund så hadde du hatt så forbannet dårlig tid ga jeg deg både en estimert tid og mulighet til å ombestemme deg før jeg begynte...

 

Minner meg om en kunde jeg hadde for lenge siden, fullt mulig jeg har nevnt det før: 

 

Hun hadde så jævlig dårlig tid, men klagde på at vi solgte B-varer, som vi ikke gjør. Måtte gå igjennom alle de 15 tingene hun skulle ha. Porselen, så det må selvsagt pakkes før hun får det med seg. Hun spør og freser hvor lang tid det tar å kjøre til andre siden av oslo nå (i rush) halvtime, times tid svarer jeg. "Nei! Jeg må være på xxx om et kvarter!!" 

 

Not my problem ma'm. 

 

 

 

Fy faen, kunne aldri jobbet i butikk... Hadde blitt morder innen uken var gått...

Anonymous poster hash: fff83...713

 

 

Du finner måter å takle det på. Min måte ble dessverre en god runde med call of duty. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør folk sånn?!!?

 

Meg: Trenger du pose?

Kunde: OG SÅ skal jeg få 4 poser. 

 

1. Jeg føler meg ignorert

2. Hvor ble av vanlig høflighet? Lytte til den som spør om noe, svare på en måte som bekrefter det?

 

"Ja (takk), jeg trenger/vil gjerne ha/må ha/skal få x-antall pose( r )" 

"Nei"

Her er malen. 

Endret av Upadiela
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

En ting beg irriterer meg grønt over er når jeg handler for ca 1000 kr, så spør den bak kassa: skal du ha pose? Da ser jeg bare dumt på personen og sier: ''nei tar det bare i lomma.... Selfølgelig skal jeg da ha pose!!'' Av og til krangler jeg meg til gratisposer, men ikke bestandig jeg har tid.

Anonymous poster hash: 8bc0c...347

 

I butikken jeg jobbet i før, var det etter hvert mange kunder som begynte å ta med seg tøyposer eller stablekurver. Spesielt på vinteren var det vanskelig å se hvem som hadde eller ikke, siden posene ikke tar stor plass i lommene på store vinterjakker når de er tomme ... Stablekurvene lå sammenslått nederst i handlevognen, så midt i rushet var det fort gjort å glemme å se etter. Så etter hvert ble "Nei, selvfølgelig skal jeg ikke ha poser når jeg har med meg egne!" like vanlig å høre som din "sjarmerende" "Neida, jeg tar det i lom..., ja selvfølgelig skal jeg ha pose!" . Heldigvis for meg var det mange stamkunder, så jeg lærte meg til slutt hvem som selvfølgelig skulle ha pose, og hvem som selvfølgelig ikke skulle ha pose.

 

Til lags åt alle kan ingen gjera. Det er no gamalt og får so vera ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber på et callsenter for en stor internasjonal bedrift. Det ringer inn en mann..

Meg: "Hei og velkommen til *firmanavn*, hva kan jeg hjelpe deg med?

Mann: Thorsen! (eksempelnavn)

Meg: Unnskyld?

Mann: Thorsen!!

Meg: Thorsen? Heter du Thorsen eller skal du snakke med en som heter Thorsen?

Mann: Hva TROR DU? Gi meg Thorsen!

Meg: Okei, hva er fornavnet hans? (Stor bedrift, var et ekstremt alminnelig etternavn som flere heter på bygget)

Mann: Nei, nå får du gi deg!

Meg: Beklager, men vi har flere på huset som har det etternavnet, så jeg må nesten ha et fornavn eller vite hva det gjelder så jeg får satt deg over til riktig Thorsen.

Mann: Fy flate så inkompetent du er! Gi meg Thorsen sier jeg!!

Meg: Beklager, men som sagt er det mange som heter det her, så jeg må nesten vite fornavnet elle...

*bipbipbip*

Satt igjen som et spørsmålstegn..

Anonymous poster hash: 9d6bf...b97

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en venninne som jobber på apoteket.

Alle vet at på apoteket er det kølappsystem. På dette apoteket tilbyr de også føflekkscanning. Oppslaget om dette står på kølappmaskinen.

Kunde: (Tviholder på kølappmaskinen mens hun roper ut): Hvordan gjør jeg dette da?

Venninnen min: Hva mener du?

Kunde: Jeg holder på å ta bilder av føflekkene mine ser du vel?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en stor organisasjon, og tar telefoner fra publikum.

 

Kunde: Jeg vil at dere skal slutte å sende meg ting i posten!

Meg: Såklart, det skal vi ordne. Da må jeg få kundenummeret ditt.

Kunde: Nei.

Meg: Neivel (kanskje hun ikke har det tilgjengelig, det skjer). Da må jeg få navnet ditt.

Kunde: Nei. ( jeg aner ugler i mosen)

Meg: Okay, men da må jeg få adressen som vi sender deg post til.

Kunde: Nei.

Meg: Men jeg må nesten få noe informasjon om deg, slik at jeg kan finne meg i systemet.

Kunde: Men jeg har bedt om dette før!

Meg: Beklager at vi ikke har fått oppdatert ønsket ditt, men siden du ringer fra hemmelig nummer så må jeg få noe informasjon om deg for å finne deg.

Kunde: er det så vanskelig da?

Meg: Når jeg har flere hundre tusen å søke i, så blir det litt vanskelig.

Kunde: Ja, men bare få meg vekk fra den lista, jeg gidder ikke å høre noe mer fra dere (og fortsetter på en lang rant om at jeg ikke får noen informasjon fra henne, som jeg ikke får brutt igjennom, før hun så legger på.)
Meg: :klo:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har opplevd flere ganger nå at folk dropper legitimasjon eller fullmakt når de skal hente ting som krever dette. Grunnen? Fordi de regner med at folk kjenner dem igjen uansett og det er min egen feil at jeg ikke aner hvem de er.

Anonymous poster hash: defbb...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd flere ganger nå at folk dropper legitimasjon eller fullmakt når de skal hente ting som krever dette. Grunnen? Fordi de regner med at folk kjenner dem igjen uansett og det er min egen feil at jeg ikke aner hvem de er.

Anonymous poster hash: defbb...852

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd flere ganger nå at folk dropper legitimasjon eller fullmakt når de skal hente ting som krever dette. Grunnen? Fordi de regner med at folk kjenner dem igjen uansett og det er min egen feil at jeg ikke aner hvem de er.

Anonymous poster hash: defbb...852

Jeg er sikker på at de samme folka hadde klikka i vinkel hvis vi hadde levert ut pakken dems til feil person:P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd flere ganger nå at folk dropper legitimasjon eller fullmakt når de skal hente ting som krever dette. Grunnen? Fordi de regner med at folk kjenner dem igjen uansett og det er min egen feil at jeg ikke aner hvem de er.

Anonymous poster hash: defbb...852

Har opplevd det samme! Er såå irriterende!!

Anonymous poster hash: 1ebb7...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...