Gå til innhold

Male skipsgulv. Går det?


amylee

Anbefalte innlegg

Jeg har et ubehandlet skipsgulv i stuen jeg gjerne vil bli kvitt, men har ikke råd til og kjøpe nytt. Det er i mørkt mahogany farge, breie planker med "silikon lister" i mellom. Vil helst ha det lyse grått.

Er det mulig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et ubehandlet skipsgulv i stuen jeg gjerne vil bli kvitt, men har ikke råd til og kjøpe nytt. Det er i mørkt mahogany farge, breie planker med "silikon lister" i mellom. Vil helst ha det lyse grått.

Er det mulig?!

Hvordan vet du at det er ubehandlet?

Jeg ville hørt med forhandleren eller produsenten, om det er behandlet med noe og evt fremgangsmåte for å kunne påføre farge.

Er ikke alle tregulv behandlet med olje, eller satt inn med grønnsåpe, el.l. dersom de ikke er lakket?

Prøv evt et søk på skipsguløv for å finne det ut.

Anonymous poster hash: e276f...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig du må bruke midler som fjerner en evt olje eller annen behandling som gulvet tidligere har fått, før du kan farge gulvet



Anonymous poster hash: e276f...677
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nei du sier noe.. Det er hvertfall ikke oljet. Er helt matt og trekker til seg alt av væske.

Det som bekymrer meg er vel de "listene" i mellom plankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nei du sier noe.. Det er hvertfall ikke oljet. Er helt matt og trekker til seg alt av væske.

Det som bekymrer meg er vel de "listene" i mellom plankene.

Trekker det til seg alt av væske?

Hvor lenge siden er det at gulvet er lagt?

Det burde vel behandles med noe for å unngå skader på treverket ved vasking og ved søl.

Jeg ville hørt med en spesialist som f.eks Flugger farge, om hva du kan bruke på gulvet. http://flugger.no/eshop/Produkter.aspx?gclid=CNDEnc6O5sACFSLjcgodn7kAYQ

Anonymous poster hash: e276f...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ubehandlet skipsgulv i stuen jeg gjerne vil bli kvitt, men har ikke råd til og kjøpe nytt. Det er i mørkt mahogany farge, breie planker med "silikon lister" i mellom. Vil helst ha det lyse grått.

Er det mulig?!

Hvilken farge er det på silikonlistene?

Undersøk evt mulighet for å bytte ut disse til noe i en annen farge som passer bedre til den fargen som du ønsker gulvet i

Anonymous poster hash: e276f...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...