Gå til innhold

Tips til gode IKEA-kjøp, og dine absolutte favoritter!


Muffinsdilla

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi driver av å flytter inn i hus fra leilighet, og i den forbindelse blir det noen IKEA-turer. Skal en ny tur i morgen, og vil gjerne høre om små og store favoritt-ting fra vår alles kjære blå og gule varehus.

Vi har det meste på plass nå, og jeg har både noen nye og gamle favoritter å dele:

-Brimnes seng og hodegavl: Genialt med oppbevaring i skuffer under senga.

-Tobias spisestuestoler: Fantastisk å kunne "vippe" på stolen, samtidig som de ser veldig lekre ut. (kombinert med f.eks. et heltrebord).

-Kassett bokser. Perfekt til alt dill-dall man ikke vil ha liggende løst.

-Tjusig skohylle og hattehylle. Skohyllene kan settes oppå hverandre, slik at man får plass til mange par sko.

-Bolmen dobørste. Så billig at den kan byttes før den blir altfor ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg følge meg, vi flytter fra tomannsbolig til enebolig om en måneds tid og må en tur på IKEA..

Vi har ikke nok møbler til å fylle opp en enebolig på godt over 100 kvadrat når vi før har bodd på 70.. Dessuten må vi ha nye garderobeskap, da dette ikke er i boligen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Ikea! Jeg har investert i gode, solide møbler, de store tingene, fra andre plasser. Ting jeg har ønsket meg og spart til, men småting, oppbevaring etc, DET kjøpes fra Ikea.

De hvite plastikkboksene "Variera" f.eks, brukes til alt. Kjøleskap (frukt, ost, pålegg etc), bad, skap, ALT!

Bokser generelt.

Kleshengere, fine hvite til mitt stativ, også fra Ikea :D

Bestå skapene syns jeg er fine, skal ha som TV benk etterhvert.

Benbukker, lage ett litt stilig spisestuebord som også skal fungere som studieplass etterhvert.

Enkelte lamper er fine.

Glass (de har fine, enkle glass til 9 kr stykk, leita lenge etter akkurat slike, og fant til slutt der)

Sortering/oppbevaring til kjøkkenet.

Bakeboller etc. Greit å ha, så kan man ønske seg litt dyrere i julegaver.

Blomsterpotter og enkelte vaser. Jeg har nå så og si bare potter fra Ikea, i hvit og svart, store og små. ELSKER de.

Rammer. Hvite, enkle rammer slik at bildene kommer i fokus.

Batteri og lyspærer å ha i bakhånd.

Rullgardiner. De er gode, de er enkle og de har sånn dings på midten, istedenfor den irriterende snoren til å dra i.

Planter. Plantene mine fra Ikea, og blomstene, lever ALLTID lenger enn andre planter, og de er uten tvil billigere.

Kjøper derimot aldri puter, sengetøy (putetrekk er 50x60, passer ikke), kasseroller og panner.

I luff Ikea!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi driver av å flytter inn i hus fra leilighet, og i den forbindelse blir det noen IKEA-turer. Skal en ny tur i morgen, og vil gjerne høre om små og store favoritt-ting fra vår alles kjære blå og gule varehus.

Vi har det meste på plass nå, og jeg har både noen nye og gamle favoritter å dele:

-Brimnes seng og hodegavl: Genialt med oppbevaring i skuffer under senga.

-Tobias spisestuestoler: Fantastisk å kunne "vippe" på stolen, samtidig som de ser veldig lekre ut. (kombinert med f.eks. et heltrebord).

-Kassett bokser. Perfekt til alt dill-dall man ikke vil ha liggende løst.

-Tjusig skohylle og hattehylle. Skohyllene kan settes oppå hverandre, slik at man får plass til mange par sko.

-Bolmen dobørste. Så billig at den kan byttes før den blir altfor ekkel.

Håndduker (hvite) til 3 kr/stk: Perfekt som gjestehåndduk eller til håndtørk generelt, eller til kroppstørk etter dusj :)

De er også flotte som gulvkluter

Anonymous poster hash: b22e1...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poeng stol

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39825190/

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39825190/#/S09817851

Finnes i enda flere fargekombinasjoner. Rimelig og supergod å sitte i. Fås også fotskammel i samme serie

Løse trekk som kan vaskes :)





Anonymous poster hash: b22e1...4b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Servietter, duftlys/kubbelys,planter (sant som en annen skrev at plantene fra Ikea holder lenge), lamper, småting til bad og kjøkken som dobørster/bestikk/glass/skittentøyskurv etc. Ikea <3



Anonymous poster hash: afa9e...368
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ektorp hjørnesofa. Den beste sofaen jeg har vært borti :P



Anonymous poster hash: e2ed8...b08
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er denne IKEA-turen vel gjennomført også! Og jeg fikk en ny favoritt: IKEA-appen! Man lager huskeliste på forhånd og så sorterer den varene etter hvor i varehuset man finner dem. Genialt!

Ble noen flere Fräjen håndklær, da de var på Familytilbud. I tillegg fikk vi faktisk tak i alt som sto på handlelista, da det for en gangs skyld ikke var utsolgt for det vi skulle ha.

-Bestå skap som skal bli skjenk i spisestua

-Malm kommode med speil på toppen til soverommet

-Kjøkkenhåndklær

-Hyllis(Skal ha den på kjøkkenet til kaffetrakter+vannkoker osv)

-Kardemumma blomsterpotte(stor). Kjempefornøyd med de jeg har fra før

-Bekväm trappestige. Har bygd høye hyller i en bod, så da må jeg ha noe for å komme opp.

Liker å blande IKEA-møbler med både gamle og nye møbler fra andre steder. I stua er det Karlstadsofa kombinert med et eldre salongbord og noen lave gamle lenestoler. Spisestua er kombinert av gammel arvet eikespisestue og nye Tobiasstoler m/Ludde saueskinn oppi. Dermed blir ikke hovedinntrykket IKEA, og jeg kan fylle på med småmøbler derfra uten at stua ser ut som den er tatt rett ut av katalogen.

Håper det strømmer på med flere gode tips og favoritter her:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nylig kjøpt disse produktene selv til vaskerommet. Geniale løsninger synes jeg.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/laundry/tools/cola/roomset/20144_cola07a/

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20219658/

Tørkestativet er genialt til håndklær og sengtøy, å man kan slå opp vingene etter behov.



Anonymous poster hash: 41f4d...07c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker beståserien. Har skap i både gang til sko, på badet, i stua som sjenk og som tvbenk. Bytta ut toppen med benkeplater i eik så alt ser gjennomført ut. Perfekt at de finnes i flere dybder og høyder! Ellers liker jeg Tobiasstolene, Bjursta spisebord, godmorgenserien til bad, ildfaste former, falske blomster, karlstadsofaen, stall skoskap, paxskapene og malmkommodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liatorp vitrinskap.

Ellers synes jeg IKEA har blitt mye dyrere i det siste og kvaliteten har ikke blitt bedre. Man kan finne mange like fine eller finere ting i samme prisklasse på for eksempel Bohus og Skeidar. Så ikke handle deg blind på IKEA.



Anonymous poster hash: 0cf8d...0a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

expedit er utgått. Det har kommet en ny serie som heter Kallax :)

EXPEDIT-hyllene er geniale! :hoppe:

Anonymous poster hash: 916da...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hvitt sengetøy, for litt hotellfeeling i hverdagen;) Og der er Ikea sitt dvala sengesett helt topp! 229,- for et dobbeldynesett som tåler vask etter vask etter vask. Har du litt ekstra å rutte med, kan jeg også anbefale gäspa serien, som er deilig, myk bomullsateng.

Anonymous poster hash: 4e7c9...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hvitt sengetøy, for litt hotellfeeling i hverdagen;) Og der er Ikea sitt dvala sengesett helt topp! 229,- for et dobbeldynesett som tåler vask etter vask etter vask. Har du litt ekstra å rutte med, kan jeg også anbefale gäspa serien, som er deilig, myk bomullsateng. Anonymous poster hash: 4e7c9...92e

Haha, morsomt at vi er flere som deler følelsen av hvitt sengetøy :P mens "alle andre" får sykehusassiasjoner og ikke liker det, synes jeg en helt hvit og strøken seng er fantastisk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...