Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat

Nei, det tviler jeg på. Designklassikere blir klassikere nemlig fordi det er design som er klassisk og tidløst - og da blir likt av mange. Grunnen til at man ser mye designklassikere i magasiner og interiørprogrammer er fordi hjemmene som avbildes ofte er hos mennesker som er over gjennomsnittet interessert i slikt.

Jeg har bodd i Danmark og der ser man Arne Jacobsen, Finn Juel, PH-lamper, Bestlite, Georg Jensen, Kähler ol i omtrent alle danske hjem og det forbindes med kvalitet og god design. Ikke noe man kjøper og blir lei av - men noe man har livet gjennom.

Det finnes masse flotte interiørklassikere, og det er jo, som du sier, en grunn til at klassikerne er blitt nettopp det. Men for å si det på en annen måte, jeg tror ikke flertallet av de ivrigste bloggerne og instagrammerne jeg viser til i mitt første innlegg har en sterk bevissthet rundt det faktum at dette er klassikere man kjøper og har for livet. De hadde et annet interiør hjemme for to år siden, og vil trolig ha gått lei av tingene sine om to nye år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til alle dere som hater de velkjente og misbrukte bokstavene satt sammen som HOME og LOVE:

om man omrokkerer litt får du LEVE HOMO og det er da minst like poppis for tiden :blomst:

For å holde meg til tema: jeg liker ikke furuhelvete og smijernssnirkler.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mest at mange etterligner hverandre og det de leser på nett eller i blader (har ikke lest tråden - den er jo enorm - så kanskje dette er sagt før).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aishwarya

Teak

Bokstaver som former ord

Skilt av typen; husregler, mom's kitchen etc.

by Lassen lysestaker og Kahler; tror neppe dette blir designklassikere for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggord, skinnsofa, teite ordtak på metallplater, engler... Ja sikkert mye mer som jeg ikke kommer på. Men det slår meg når jeg leser her att enkelte må ha veldig kjedelige hjem. Mange hater jo omtrent alt! Jeg irriterer meg aldri over andres stil og selv om det er ulikt min egen kan jeg synes det ser bra ut om det passer dem og er gjennomført. Eneste hjemmet jeg har vært i som fikk meg til å grøsse litt var hos en tidligere svigermor. Hun har engler over alt, en hel hylle full av bare engler, blonder og engleputer og ALT er hvitt. Til og med sofaen. Har ikke noe å si om det passer inn så lenge det er hvitt.

Anonymous poster hash: be527...394

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Teak

Bokstaver som former ord

Skilt av typen; husregler, mom's kitchen etc.

by Lassen lysestaker og Kahler; tror neppe dette blir designklassikere for å si det sånn

By Lassen Kubus lysestake er allerede en klassiker som ble designet i 1962 ,

Og Kählervasen ble laget første gang for 175 år siden 😉

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teak

Bokstaver som former ord

Skilt av typen; husregler, mom's kitchen etc.

by Lassen lysestaker og Kahler; tror neppe dette blir designklassikere for å si det sånn

Litt morsomt å lese når de fleste av oss vet at dette er store designklassikere allerede. Kähler er et verdenskjent merke for keramikk med historie tilbake til begynnelsen av 1800-tallet. :fnise:

Og By Lassen viderefører Lassen-brødrene sine design fra tidlig 1900-tallet. God design lever videre hos nye generasjoner så dette er ingen døgnfluer.

Anonymous poster hash: f7866...32a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som hater de velkjente og misbrukte bokstavene satt sammen som HOME og LOVE:

om man omrokkerer litt får du LEVE HOMO og det er da minst like poppis for tiden :blomst:

For å holde meg til tema: jeg liker ikke furuhelvete og smijernssnirkler.

Leve homo? Lenge leve alle homofile? Hva er det de ønsker å si med "leve homo"?

En ting til jeg ikke liker: Fransk bonderomantikk i alle rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er mye fint shabby chic, retro, bonderomantisk, ikea osv osv -interiør i butikker.. og jeg har en ting eller to selv, men når ALT skal være i en slik stil blir det jo totalt overkill!!

Liker heller ikke når ting matcher for mye, typisk samme rødfargen som går igjen i alt fra sofaputer til sengetøy til tv benk til bakeboller...

Og helt til slutt;

Wallwords!!!

Carpe diem

Rock on

Live love laugh

Kitchen is the heart of the home

Love

Og lista er laaaang!!!

Hvis folk absolutt skal ha det, kan de ikke finne på noe litt mer personlig ??!!

Anonymous poster hash: 4b2ab...cab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Disse henden. I alle mulige varianter. Syns de ser skumle ut jeg...



Anonymous poster hash: cead7...a84
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye jeg ikke liker, men det jeg liker minst er hvor utrolig mange like hjem det finnes rundt om kring i Norge. Selv om huset til et ungt par kanskje er mer "tidsriktig", så finnes det ikke personlig. I mine øyne er det mye mer givende å besøke huset til et gammelt ektepar, hvor tiden har lagt sitt preg på interiøret, og hvor det ikke finnes Arne Jacobsen eller Voluspa på hvert eneste stuebord.

Etter å ha jobbet i hjemmesykepleien noen år... Er det en del eldre som har det alt annet enn hyggelig i hjemmene sine.. Hos noen er det krisetilstander nærmest.

Anonymous poster hash: 88597...958

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeskaller! Jeg skjønner det bare ikke.

Anonymous poster hash: ed46e...a75

Jeg har (kremt avatar) noen hodeskaller jeg kjøpte i Mexico (de er fargerike litt som avatar). Ble så vant til å se de at jeg etterhvert begynte å like de, også blir de minner. Men dette er ikke sånne ensfarga i gull f.eks som jeg har sett. De er ikke noe å fine.

Endret av pinar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodeskaller (kan skjønne at gothiske tenåringer har en greie for det, men damer på godt over 20-30?)

Pallbord i et ellers overstylet og designinspirert interiør (nei, det gir ikke uttrykk for en unik stil - det har blitt en slags forlengelse av shabby chic-trenden)

Zink

Tolix-stolene (skjønner at det er en designgreie, men i mine øyne ser det likevel ut som forferdelige campingstoler).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hodeskaller (kan skjønne at gothiske tenåringer har en greie for det, men damer på godt over 20-30?)

Pallbord i et ellers overstylet og designinspirert interiør (nei, det gir ikke uttrykk for en unik stil - det har blitt en slags forlengelse av shabby chic-trenden)

Zink

Tolix-stolene (skjønner at det er en designgreie, men i mine øyne ser det likevel ut som forferdelige campingstoler).

De er også helt forjævlige å sitte på :opplyser:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegg-skrift, som er masseprodusert og som det virker som veeeeldig mange har om dagen. Men som skal fremstå som veldig unikt og personlig. Generelt like jeg ikke skrift på veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By Lassen Kubus lysestake er allerede en klassiker som ble designet i 1962 ,

Og Kählervasen ble laget første gang for 175 år siden 😉

Vaser fra Kähler ble laget for 175 år siden, ja, men ikke Omaggio-vasen som er så i vinden for tiden. Den ble designet av Stilleben, som ble dannet på 2000-tallet.

Også er det gjerne slik at ting som blir altfor populært mister mye status, slik som chanel-vesker. Annenhver blogger på 17 år har jo disse veskene og jeg vet ikke om noen som ønsker seg slik lengre - akkurat som jeg ikke vet om noen designinteresserte som ønsker seg Omaggio-vasen (som jo da ikke betyr at de ikke finnes).

Når det er sagt er det jo ingen grunn til å ikke kjøpe vasen om man liker den, men man kan ikke hoppe på noen som ikke liker den fordi den er "laget for 175 år siden".

Til tråden tema: jeg utstår ikke dongerimøbler, paller og fargeløse hjem. De hjemmene jeg liker best er de som utstråler personlighet og interiør som er kjøpt gjennom hele livet.

Anonymous poster hash: cf48f...350

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tråden tema: jeg utstår ikke dongerimøbler, paller og fargeløse hjem. De hjemmene jeg liker best er de som utstråler personlighet og interiør som er kjøpt gjennom hele livet.

Anonymous poster hash: cf48f...350

Hva? Dongerimøbler? Fins det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...