Gå til innhold

Endre sone på PC


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et par DVD'er med sone 1, noe som ikke kan spilles på min DVD-spiller eller PS3, derfor jeg brukt PC'en for å kunne spille av slike filmer. Men nå, da jeg skulle endre sonen på PC'en fikk jeg opp en melding om at jeg kun har mulighet til å endre dette 1 gang til. Hva er dette for noe tull da? Er det virkelig slik at man kun har x antall ganger som man kan endre slike ting? Kan jeg gjøre noe annet for å kunne spille av DVD-er med ulik sone på PC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet er det slik at DVD-spillerne er satt opp for å kunne endre sone kun noen få ganger. Deretter låser den seg på sonen du da har valgt.

Årsaken er selvsagt den samme som gjorde at de i det hele tatt innførte dette med soner på DVD og BluRay: Hindre parallell-import. De ønsker ikke at du skal kunne importere filmer direkte fra USA, og så spille dem. For da vil du undergrave lokale importører/forhandlere. Samt at det sikkert også er med å begrense piratvirksomhet.

Vennlig hilsen Vargen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo laste ned f.eks. VLC player, så burde saken være løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sikker på det faktisk. Er mulig denne begrensningen ligger i hardware på DVD-spilleren. Og da har det lite å si hvilken medieavspiller du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker på min PC. Windows Media Player er stilt inn på sone 1, VLC-spilleren spiller av sone 2 filmer. For ts sin del skader det jo ikke å forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...