Gå til innhold

Har spist dette i dag. Vil ned i vekt, blir dette mye da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tre små hjemmelagde brødskiver (2*4cm, av spelt og rug) med brunost.

To kaffe med lettmelk.

To små hjemmelagde brødskiver med ett kokt egg på hver, og litt majones.

En yoghurt med hjemmelaget musli med lav GI, en pære.

Anonymous poster hash: f68db...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk myfitnesspal og logg alt du spiser. Dvs. vei maten.

Alle ulike produkter har ulikt kaloriinnhold. Du kan ikke "gjette" slik, det kan ikke vi heller.

Regn ut din TDEE (dvs. hvor mye du naturlig forbrenner per dag) og legg deg ca. 500 kalorier under dette. Da vil du gå ned stabilt, jevnt og trutt.



Anonymous poster hash: b7a74...029
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen brødskiver, en yoghurt og en kaffi er mye? :P



Anonymous poster hash: cac1d...cb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar:)

Jeg er en overspiser, så har litt vanskelig for å se hva som blir passelig. My fitness pal var lurt. Man kan vel være anonym der?

Ang middag så er jeg alene annenhver uke, og pleier ikke å lage middag da. Det var middag de kokte eggene skulle erstatte....

Ts

Anonymous poster hash: f68db...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så lite mat inn risiskerer du virkelig å trigge overspising. Søk på dagsmenyer på google, så ser du fort hva som er en vanlig mengde mat i løpet av en dag. (F.eks. "dagsmeny 2000 kcal")

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

Jeg er en overspiser, så har litt vanskelig for å se hva som blir passelig. My fitness pal var lurt. Man kan vel være anonym der?

Ang middag så er jeg alene annenhver uke, og pleier ikke å lage middag da. Det var middag de kokte eggene skulle erstatte....

Ts

Anonymous poster hash: f68db...487

Ja du er helt anonym på fitnesspal. Du lager en profil og det er et forum der du kan stille spm. om du trenger det. Ellers kan du bare bruke den som din personlige dagbok.

Dersom du er en overspiser er det desto viktigere at du måler og logger alt. Du kan risikere at du inntar mer enn du tror, men også altfor lite og sjansen for at du "sprekker" er stor.

"Melk i kaffen" er ikke presist nok da det varierer hvor mye hver og enkelt bruker. Samme gjelder "litt majones" - majones er kaloririkt og må måles på vekt.

Dersom du legger inn vekt og mål hos fitnesspal vil de velge et anbefalt kaloriinntak for deg.

Eksempelvis er min TDEE for en passiv dag (null trening) 1900 - spiser jeg 1400 per dag går jeg ned en halvkilo per uke.

Anonymous poster hash: b7a74...029

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Da skal jeg sjekke ut My fitness pal.

Ts

Anonymous poster hash: f68db...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...