Gå til innhold

Er dette et greit treningsprogram?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om dette treningsopplegget ser greit ut, om det er noe annet vesentlig jeg burde ta med eller trekke fra? :) Målet er å bli fastere i fisken, gå ned i fettprosent og bygge muskler. Hovudmålet er en stooor rumpe, faste lår og flat mage. Vil også ha litt definerte armer. Har en BMI på 22 nå, ganske utrent.

Oppvarming:

Tredemølle med høy stigning ELLER romaskin til jeg har forbrent 50-100 kcal.

Markløft 8-12 x 3

Knebøy 8-12 x 3

Leg extention 8-12 x 3 ( http://www.leisurefitness.com/Content/product_images/DLEC-S.png )

Denne type maskin 8 -12 x 3 ( http://www.billpearl.com/programs/images/exc292c.gif )

Nedtrekk? 8 - 12 x 3 (http://www.mobech.no/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/2/12042012152706DLAT-SF000460_2.jpg)

Treningsapparat for armen 2 x 2 x 8-12 både vannrett og loddrett

Planken 2 x så mange sekunder jeg greier

Situps så mange jeg greier

Glute bridge 10 - 20 x 3

Evnt. 5-10 minutter på tredemølla til slutt.

Ser dette greit ut? Jeg skal legge på vekter etterhvert som jeg greier 12 repitisjoner lett 3 ganger. :)

Kunne gjerne tenke meg å prøve beinpress også, men vet ikke hvordan jeg stiller den inn, så er så flaut og prøve når det er mennesker rundt som ser på. Men tror den er ganske bra til rumpe og lår? :)

Så kunne jeg kanskje trengt litt flere øvelser til armene? Men vet ikke helt hva.. Vet ikke om jeg har helt troen på maskinene..

Hvor lang tid før jeg ser resultater om jeg gjør dette 2-4 ganker i uka? :) Spiser 1,5 - 2 g protein pr kg kroppsvekt, og prøver å holde meg på maks 2000 kalorier daglig! Skeier ut med maks 500 kcal ekstra en dag i uka ca.



Anonymous poster hash: 3567a...b33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Den legg-extension maskinen vil jeg ikke anbefale. Den gir ikke så veldig mye og kan relativt lett føre til kneskader.

Beinpress er heller ikke veldig nødvenig når du har knebøy i programmet. Knebøy gjør det samme, men mye mer i tillegg.

Jeg vet ikke helt hva det armapparatet ditt er, men du kan sanynligvis bytte ut det og planken med armhevninger 3x så mange du får til.

Jeg er ikke så vedig fan av sit-ups personlig, og et finnes mange andre mageøvelser som er bedre for å gi flat mage, som for eksempel Flutter Kicks.

Hvis du klarer Pull-ups (enten med underhånds eller overhåndsgrep) burde du gjøre det i stedet for nedtrekk.

Edit: Hvis du har tid kan du gå i 15-20 minutter på tredemølla på slutten siden kroppen bruker litt tid på å svette ferdig.

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den legg-extension maskinen vil jeg ikke anbefale. Den gir ikke så veldig mye og kan relativt lett føre til kneskader.

Beinpress er heller ikke veldig nødvenig når du har knebøy i programmet. Knebøy gjør det samme, men mye mer i tillegg.

Jeg vet ikke helt hva det armapparatet ditt er, men du kan sanynligvis bytte ut det og planken med armhevninger 3x så mange du får til.

Jeg er ikke så vedig fan av sit-ups personlig, og et finnes mange andre mageøvelser som er bedre for å gi flat mage, som for eksempel Flutter Kicks.

Hvis du klarer Pull-ups (enten med underhånds eller overhåndsgrep) burde du gjøre det i stedet for nedtrekk.

Edit: Hvis du har tid kan du gå i 15-20 minutter på tredemølla på slutten siden kroppen bruker litt tid på å svette ferdig.

Tusen takk for svar og gode råd! :laugh:

Hva om jeg legger til både pushup og beinbress, i tillegg til det jeg har? Vil det gi enda bedre resultater da?

Anonymous poster hash: 3567a...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Tusen takk for svar og gode råd! :laugh:

Hva om jeg legger til både pushup og beinbress, i tillegg til det jeg har? Vil det gi enda bedre resultater da?

Anonymous poster hash: 3567a...b33

Det tror jeg ikke. Du har allerede veldig mange øvelser for 1 dag. Men hvis du deler programmet over to dager burde det gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...