Gå til innhold

Skal jeg fortelle mine foreldre at jeg er syk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 4 måneder siden fikk jeg vite at jeg hadde kreft. Jeg har nå fått vite at jeg mest sannsynlig ikke vil holde til jul. Dette er veldig vanskelig for meg, og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å fortelle det til noen. Jeg har ikke noe særlig kontakt med familien min av eget valg. Bor på hybel og går i andre klasse på vgs, er 18. Jeg tror ikke geneltig at de bryr seg om meg, så vil ikke belaste dem for dette. Burde vel det. Kontaktlæreren min vet det. Jeg bare skulle virkelig ønske at jeg hadde vært et bedre menneske. Føler jeg har så mye å ordne opp i, og så mange å si unnsskyld til og jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, ellers så er det greit for meg å dø i og med at jeg ikke har så mange nære.



Anonymous poster hash: a9c2e...8fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg! JA, klart du må si det! Så utrolig vondt å få en slik beskjed, jeg føler sånn med deg. Det som har vært har vært, men tenk på her og nå, ikke plag deg selv med hva du burde. Snakk med familien din snarest mulig, og ta det derfra. Ingen skal måtte gå gjennom noe sånt alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må du si ifra til dem kjære deg! <3

For en håpløs situasjon, håper du tar kontakt med dem ASAP, som personen over sa, ingen skal behøve å gå igjennom noe sånt alene

:hug:



Anonymous poster hash: 84a2e...8b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ord blir så fattige, stor klem til deg :hug: Du burde helt klart fortelle dem dette, ikke noen tvil. Alt kommer til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv mista nære slektninger på grunn av kreft. Første gangen hadde vi en del tid fra vi fikk beskjeden om at det var uhelbredelig, og vi fikk snakket om det meste før h*n døde. Den andre gangen gikk det veldig fort, og vi fikk ikke hatt de viktige samtalene.

De fleste har gjort dumme ting i livet. Etter disse dødsfallene ser jeg at det ikke gjør så mye bare man kan snakke sammen, og si at man er glad i hverandre.

Jeg tror nok foreldrene dine er glade i deg, men av diverse grunner har forholdet mellom deg og dem blitt dårlig. Det kan være litt tilfeldig at det har blitt sånn, men jeg er helt sikker på at de vil ta det veldig hardt om du dør uten at de har visst at du har vært syk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ :( Veldig trist å høre av en i samme alder..

Ønsker deg alt godt i verden :hjerte: Du burde si det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist ts!

Ja, du burde fortelle det. Jeg tenker at du ikke burde frarøve foreldrene dine muligheten til å ta skikkelig farvel med deg. Jeg vet jo ikke hva som ligger bak, men det er tydelig noe svært emosjonelt bak -begge veier.

Gi de i hvert fall sjansen til å være med deg nå. Hva enn som har vært fortid. Erfaringsmessig spiller forhistorie lite å si i en slik setting.

God klem til deg, og håper du får en verdig avslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Ring de du, eller besøk de. Nå vet jeg ikke hvorfor forholdet til foreldrene dine er sånn, men jeg tror ikke at du har så mye skyld i det. Du er ung. Kanskje du kan reise hjem til de? :) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Som pappa skulle jeg absolutt ønske å vite hva som skjer med min datter. Uansett forhold. Og så er det aldri for sent å komme til en eller slags forsoning.

Forferdelig trist at du er syk, kanskje desto viktigere er det å leve i dag. Dersom du rekker ut en hånd så får du sikkert en tilbake. Alt kan ordnes opp i.

:blomst: Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

Uff, så trist :hug:

Du må fortelle familien din det så du har noen å støtte deg på når du trenger omsorg. Og at dere kan snakke om det og ta farvel.

Jeg har en kompis med kreft og han har heller ikke sagt noe til familien sin, ikke ungene engang! Jeg har prøvd å overtale han til å si det, men foreløbig er det bare jeg som vet... Det er forferdelig at man kanskje dør uten at de nære får sagt farvel.

Håper du forteller familien din det

God klem til deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...