Gå til innhold

Peanøttsmør!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så innmari glad i peanøttsmør! Spesielt sammen med noe søtt som banan :)

Men skulle gjerne brukt det litt mer i andre oppskrifter, i middag og sånn, eller fått tips til hva det kan kombineres med?

Ser at det blir vanligere og vanligere på restaurant med retter med peanøttsaus, den er så sykt god! Det selges jo peanøttsaus på butikken, men hvis noen har oppskrift på hjemmelaget, let me know?

:wow:



Anonymous poster hash: 69f60...373
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matprat:
Peanøttsaus:

2 ss rød karripasta

4 dl kokosmelk

3 ss sukker - gjerne palmesukker

4 ss grovt peanøttsmør

2 ss hakkede peanøtter

2 ss tamarindsaus


Lenke til kommentar
Del på andre sider

peanøttsmør er godt men setter seg fast i halsen hvis du kjøper den økologiske boksen så stor chokefare.



Anonymous poster hash: fc317...b6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det ofte til hamburgerne. Digg.



Anonymous poster hash: 419ef...d7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag spiste jeg blomkål med peanøttsmør, det var godt, men jeg pleier å ta det med eple eller appelsin :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt, bare synd det er så innmari fetende :(



Anonymous poster hash: 8056f...313
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer fetende...

Sinnsykt mye kalorier.

Anonymous poster hash: 8056f...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt mye kalorier.

Anonymous poster hash: 8056f...313

Ja, men mesteparten av fettet er flerumettet (iallfall i den økologiske jeg bruker), og det er bra for deg :)

Men selvfølgelig, bør ikke ta et halvt glass på brødskiva nei ;)

Anonymous poster hash: 69f60...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt mye kalorier.

Anonymous poster hash: 8056f...313

Hm. Bare å regulere mengden og hyppigheten, det, vel. Jeg har spist en toppet teskje peanøttsmør omtrent annenhver dag mens jeg har gått ned 20 kilo. Det er like mye kalorier i en tallerken havregryn uten melk, hører aldri noen advare mot havregryn fordi det er fetende.

bør ikke ta et halvt glass på brødskiva nei ;)

Anonymous poster hash: 69f60...373

Som om jeg skulle sagt det sjæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser peanøttsmør og jordbær på brødskiver HVER dag, og jeg er slank og har null problemer med vekta (og da er det snakk om TYKT lag på skiva). Snakk om å begrense mengden da. Man kan ikke leve på bare det nei, men ved normalt inntak er det vel ikke noe problem??



Anonymous poster hash: 6cc36...89b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje noen allerede har nevnt det, men havregrøt med en desj peanøttsmør på toppen er kjempe godt!



Anonymous poster hash: 8fe0e...f97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, peanøttsaus er det beste jeg vet. Chicken satay!

Sausen lager jeg bare på slump. Kok opp en boks kokosmelk med et par ts red curry paste (begge deler selges i vanlig butikk). Så noen spiseskjeer peanøttsmør til det tykner litt, smak til med sukker og lime på slutten og voila - verdens beste saus om du spør meg :)

Serverer det til kyllingspyd som har blitt marinert i sataymarinade og grillet i ovnen. Liker å ha en klatt gresk yoghurt med noe koriander i til, eller noe agurk eller mangosalat eller annet friskt på siden (denne peanøttsausen er veldig fet og heavy).



Anonymous poster hash: 32173...29f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Bare å regulere mengden og hyppigheten, det, vel. Jeg har spist en toppet teskje peanøttsmør omtrent annenhver dag mens jeg har gått ned 20 kilo. Det er like mye kalorier i en tallerken havregryn uten melk, hører aldri noen advare mot havregryn fordi det er fetende.

Som om jeg skulle sagt det sjæl.

Forskjellen her er jo den tallerkenen med havregryn utgjør et helt måltid og du lager havregrøt av den, mens en liten teskje peanøttsmør er jo bare et lite tilbehør. Det kan jo ikke sammenliknes i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 5b239...dc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forskjellen her er jo den tallerkenen med havregryn utgjør et helt måltid og du lager havregrøt av den, mens en liten teskje peanøttsmør er jo bare et lite tilbehør. Det kan jo ikke sammenliknes i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 5b239...dc3

Jo, det kan sammenlignes. Jeg må ha melk til havregrynene, og smør, hvis jeg lager grøt. Til peanøttsmøret spiser jeg et eple og litt grønnsaker. Jeg blir like mett av begge delene. Begge deler er matvarer. Det er forresten en STOR teskje :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...