Gå til innhold

Levd på sjokolade og potetgull hele livet, hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS: men det som er så rart er at jeg går inmari mye ned i vekt av å spise det jeg gjør, og spiser mye godteri, får i meg mer enn det jeg skal egentlig..



Anonymous poster hash: c9098...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har fått masse gode svar, så jeg vil bare applaudere for at du er så oppegående at du skjønner du må forandre kostholdet :)

Masse bra innen vegetar retter om kjøtt byr deg i mot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: hva skal jeg si til legen min da? :0

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Bare fortell det som det er du. Du har ingen ting å være flau over! Knallbra at du kommer deg til lege og får hjelp. Det er jo foreldrene dine som burde hjulpet deg med dette, i hele oppveksten din. Syns virkelig synd på deg.

Skulle kommet hjem til meg og smakt maten jeg lager du. :hug:

Lover du at du kommer deg til legen nå da?

Anonymous poster hash: a5a00...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 30 og har også stort sett levd på sjokolade og godis siden jeg var i slutten av tenårene.spiser dog vanlig, om enn ofte usunn, mat av og til. Er slank, har perfekt blodtrykk og samtlige blodprøver (som jeg tar hvert år) har vært normale. Har aldri vondt i magen eller hodet, så har ikke merket at kostholdet tærer på kropp og sinn. Derfor får jeg meg heller ikke til å slutte.

Jeg anbefaler deg helt klart å spise sunt og variert, men det er ikke sikkert det er grunn til å være redd for at kroppen lider under hva du har puttet i den. KostHoldets betydning er nok noe overdrevent. Folk har blitt helt fanatiske, og jeg tror ikke det er noen grunn til slikt hysteri. Iallfall ikke for de unge og spreke. Legene jeg har vært hos har også sagt at de ikke tror at sukkermengden jeg spiser er skadelig. Uansett, det jeg ville si er at de legene jeg har vært hos, har sagt at et slikt kosthold vi har, er vanligere enn man tror. De vil ikke se ned på deg. De vil bare hjelpe deg til å sette i gang endringene. Gå til legen med hevet hode og si du trenger hjelp med kostholdet.

Husk at smaksløkene venner sg til det den får servert. Spiser du mindre sjokolade og chips og mer vanlig mat, vil maten til slutt smake mer, og du vil antakelig like det du tidligere syntes var tamt og vondt.

Anonymous poster hash: dfbd1...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kostholdet mitt har bestått av sjokolade, potetgull, cola og sjokolademelk. Det er det jeg spiser på dagene. Har smakt eple en gang før, men det var ikke noe godt, trenger hjelp med kostholdet. Tror jeg kommer til å bli syk, hvis dette kostholdet fortsetter..

Kroppen tilpasser seg kostholdet ditt. Hvis du fra barndommen har levd på dette kostholdet og ikke har opplevd negative plager ennå. Så kommer du heller ikke til å gjøre det. Kroppen din er tilvendt næringsinntaket ditt. Kostholdet ditt er faktisk ikke så ille som du tror det høres ut. Du får i deg mye varierte næringstoffer. Sjokolade, potetgull og cola er en særdeles god sammensetning av næring. De tre tingene utfyller hverandre.

Når du spiser det så får du i deg første klasses proteiner som inneholder alle aminosyrene du trenger fra myseproteinene i sjokoladen og melken. Fettet i sjokolade er mettet og enumettet mens fettet fra potetgullet er flerumettet. Da har du dekket de fettkildene du trenger.

I tilegg så får du i deg hele tre forskjellige type karbohydrater også, både stivelse, laktose og sukrose.

Hvis du sørger for å få i deg en god mengde av sjokolade, potetgull og cola daglig og passer på at det ikke blir for mye av det ene og for lite av det andre så har du i utgangspunktet et ganske bra kosthold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bare lurer på kordan foreldrene dine kan la deg få lov til det?

Enkelte foreldre er faktisk så langt ute å kjøre at ungene deres ender med å se en fersken for første gang i voksen alder, tro det eller ei.

Anonymous poster hash: 79a9b...900

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen tilpasser seg kostholdet ditt. Hvis du fra barndommen har levd på dette kostholdet og ikke har opplevd negative plager ennå. Så kommer du heller ikke til å gjøre det. Kroppen din er tilvendt næringsinntaket ditt. Kostholdet ditt er faktisk ikke så ille som du tror det høres ut. Du får i deg mye varierte næringstoffer. Sjokolade, potetgull og cola er en særdeles god sammensetning av næring. De tre tingene utfyller hverandre.

Når du spiser det så får du i deg første klasses proteiner som inneholder alle aminosyrene du trenger fra myseproteinene i sjokoladen og melken. Fettet i sjokolade er mettet og enumettet mens fettet fra potetgullet er flerumettet. Da har du dekket de fettkildene du trenger.

I tilegg så får du i deg hele tre forskjellige type karbohydrater også, både stivelse, laktose og sukrose.

Hvis du sørger for å få i deg en god mengde av sjokolade, potetgull og cola daglig og passer på at det ikke blir for mye av det ene og for lite av det andre så har du i utgangspunktet et ganske bra kosthold.

Jeg håper du er ironisk... ellers så har jeg vrikelig sovet i timen...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen tilpasser seg kostholdet ditt. Hvis du fra barndommen har levd på dette kostholdet og ikke har opplevd negative plager ennå. Så kommer du heller ikke til å gjøre det. Kroppen din er tilvendt næringsinntaket ditt. Kostholdet ditt er faktisk ikke så ille som du tror det høres ut. Du får i deg mye varierte næringstoffer. Sjokolade, potetgull og cola er en særdeles god sammensetning av næring. De tre tingene utfyller hverandre.

Når du spiser det så får du i deg første klasses proteiner som inneholder alle aminosyrene du trenger fra myseproteinene i sjokoladen og melken. Fettet i sjokolade er mettet og enumettet mens fettet fra potetgullet er flerumettet. Da har du dekket de fettkildene du trenger.

I tilegg så får du i deg hele tre forskjellige type karbohydrater også, både stivelse, laktose og sukrose.

Hvis du sørger for å få i deg en god mengde av sjokolade, potetgull og cola daglig og passer på at det ikke blir for mye av det ene og for lite av det andre så har du i utgangspunktet et ganske bra kosthold.

Dette stemmer vel ikke? Så da kunne bare alle levd på sjokolade og potetgull, cola ?

Anonymous poster hash: c9098...a5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk lege. Legen har garantert vært borti lignende tilfeller før, i alle fall i forbindelse med studiet. Du er bare 17 år, så det er massevis av tid igjen til å forbedre livsstilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kun sjokolade, brus og potetgull som er billig i dagens samfunn - ergo kjøper vi mye av dette, særlig vi som går på trygd. Ikke vår feil at vi er overvektige... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kun sjokolade, brus og potetgull som er billig i dagens samfunn - ergo kjøper vi mye av dette, særlig vi som går på trygd. Ikke vår feil at vi er overvektige... :)

:vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kostholdet mitt har bestått av sjokolade, potetgull, cola og sjokolademelk. Det er det jeg spiser på dagene. Har smakt eple en gang før, men det var ikke noe godt, trenger hjelp med kostholdet. Tror jeg kommer til å bli syk, hvis dette kostholdet fortsetter..

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Jeg er også 17 og hadde et forferdelig kosthold før! Er også vegetarianer :P Det handler om å prøve nye ting, selv har jeg egentlig alltid elsket grønnsaker (sjokolade mest) men jeg skjønner at det er vanskelig! Lag deg en kostholdsplan, også må jeg annbefale deg å prøve soya"kjøtt", det er kjempegodt i taco. I taco får man i seg grønnsaker, fiber og proteiner, og selvom du kun liker feks mais, så er det helheten i en taco som smaker best, prøv alt i en rull, superdeilig. Liker du taco??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreldrene dine aldri gitt deg brød med pålegg eller middag? Eller gav de deg potetgull og sjokolade hele tiden fordi du nektet å spise det som ble servert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreldrene dine aldri gitt deg brød med pålegg eller middag? Eller gav de deg potetgull og sjokolade hele tiden fordi du nektet å spise det som ble servert?

Jeg får enten en sjokolade eller en chips pose, og de andre spiser middag,

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får enten en sjokolade eller en chips pose, og de andre spiser middag,

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Hva faen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke noe greit ut. Er enig med de som nevner psykolog, du trenger nok litt hjelp til å komme deg ut av dette. Det er jo en form for spiseforstyrrelse.

TS: Nei, det vet jeg. Er bare det at jeg ikke er vandt med å spise noe annet en det, men jeg vil gjerne endre kostholdet siden er så sliten, og har ikke noe energi. Men det er for flaut å oppsøke lege for dette, de vil rett og slett riste på hodet eller bli helt sjokket, det er jo ikke så normalt å leve på godteri heller.


Anonymous poster hash: c9098...a5a

Det er kanskje flaut nå, da du er 17 år, men jeg tror det vil være enda pinligere å måtte gjøre dette om 10 år. Eller når du er voksen og forelder, og skal vise barna dine hva som er et normalt kosthold.

Lykke til, dette ordner du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kun sjokolade, brus og potetgull som er billig i dagens samfunn - ergo kjøper vi mye av dette, særlig vi som går på trygd. Ikke vår feil at vi er overvektige... :)

Gulrot er vesentlig billigere enn en pose chips. 25-30 (chips) > 10-15 (gulrot)

Try again.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: de vet at jeg ikke spiser noe annet. Så da er det jo bedre enn ingenting.

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Har dere aldri middag eller andre felles måltider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...