Gå til innhold

Levd på sjokolade og potetgull hele livet, hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kostholdet mitt har bestått av sjokolade, potetgull, cola og sjokolademelk. Det er det jeg spiser på dagene. Har smakt eple en gang før, men det var ikke noe godt, trenger hjelp med kostholdet. Tror jeg kommer til å bli syk, hvis dette kostholdet fortsetter..



Anonymous poster hash: c9098...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kostholdet mitt har bestått av sjokolade, potetgull, cola og sjokolademelk. Det er det jeg spiser på dagene. Har smakt eple en gang før, men det var ikke noe godt, trenger hjelp med kostholdet. Tror jeg kommer til å bli syk, hvis dette kostholdet fortsetter..

Anonymous poster hash: c9098...a5a

du er på en måte syk allerede og trenger mer hjelp enn kvinneguiden kan gi. du må først og fremst oppsøke lege slik at du kan få hjelp av psykolog og mennesker som har god peiling på ernæring

Anonymous poster hash: c6466...c6f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at du ikke allerede har blitt syk av det kostholdet.. men som de sier over her, kontakt lege/ ernæringsfysiolog så hjelper de deg mer enn det vi her på kvinneguiden kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke noe annet enn det, tanken på kjøtt gjør meg kvalm, det er dyr det er snakk om.. Liker ikke konsistens av det.



Anonymous poster hash: c9098...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger da ikke spise kjøtt?

Anonymous poster hash: 9f577...b78

TS: Nei, det vet jeg. Er bare det at jeg ikke er vandt med å spise noe annet en det, men jeg vil gjerne endre kostholdet siden er så sliten, og har ikke noe energi. Men det er for flaut å oppsøke lege for dette, de vil rett og slett riste på hodet eller bli helt sjokket, det er jo ikke så normalt å leve på godteri heller.

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bare lurer på kordan foreldrene dine kan la deg få lov til det?

TS: de vet at jeg ikke spiser noe annet. Så da er det jo bedre enn ingenting.

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan begynne forsiktig, kanskje? Fase over til grovbrød med sjokolade/nøttepålegg, fruktnektar og så over til juice, søte grønnsaker? Du kan også ta krom-tabletter, det bruker jeg når jeg prøver å ta av noen kilo, da får jeg mye mindre lyst på godteri og junk.

Det viktigste er egentlig at du kommer deg til legen, det er nok flaut, men du er 17 år og må bare takle det...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du tykk og god?

Anonymous poster hash: 87141...f6c

Ts: Ser slank ut, men er nok utrolig feit på innsiden regner jeg med.

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri smakt noe annet før? Så fra du var 2 år ga foreldrene dine deg chips, sjokolade, cola og sjokomelk? Mener du du har levd på de hele livet, eller bare nå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri smakt noe annet før? Så fra du var 2 år ga foreldrene dine deg chips, sjokolade, cola og sjokomelk? Mener du du har levd på de hele livet, eller bare nå?

TS: når jeg var liten spiste jeg grøt tror jeg, men kan huske jeg fikk en pose med chips i barnehagen så er jo lenge

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en et fantastisk liv! Har du smakt knekkebrød med ost og skinke, eller kjøttboller noen gang?



Anonymous poster hash: 097cb...e92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri smakt noe annet før? Så fra du var 2 år ga foreldrene dine deg chips, sjokolade, cola og sjokomelk? Mener du du har levd på de hele livet, eller bare nå?

Forferdelig men sant at mange foreller faktisk lar barn holde på sånn. Den yngste søsteren min som er godt over 10 år yngre enn både meg og min bror spiser nøyaktig 5 ting: pølse, spaghetti, kyllingsuppe og pomfri. Dette har de også ingen problemer med å fortsette med, for "hun spiser jo ingenting annet".

Hadde det vert mitt barn hadde det vert en middag (ikke en til de voksne + nøyaktig det barnet har lyst på), og viss du ikke spiste middagen var det bare å gå sulten frem til kvelds. Slik hadde jeg det i oppveksten, så jeg forstår ikke hvorfor de plutselig har forandret det for attpåklatten.

Uansett TS, det er bra du vil forandre deg! Oppsøk ernæringsfysiolog, fortell en lege om problemet ditt. Prøv å smake litt nye ting, og ikke bestem deg for å ikke like noe før du har prøvd det minst 4-5 ganger ved forskjellige anledninger. Det har nok mye med konsistens å gjøre, så prøv å venne deg til forskjellige konsistenser og smaker gradvis, fks grovbrød med sjokoladepålegg som andre sier over her :)

Anonymous poster hash: 346ea...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig men sant at mange foreller faktisk lar barn holde på sånn. Den yngste søsteren min som er godt over 10 år yngre enn både meg og min bror spiser nøyaktig 5 ting: pølse, spaghetti, kyllingsuppe og pomfri. Dette har de også ingen problemer med å fortsette med, for "hun spiser jo ingenting annet".

Hadde det vert mitt barn hadde det vert en middag (ikke en til de voksne + nøyaktig det barnet har lyst på), og viss du ikke spiste middagen var det bare å gå sulten frem til kvelds. Slik hadde jeg det i oppveksten, så jeg forstår ikke hvorfor de plutselig har forandret det for attpåklatten.

Uansett TS, det er bra du vil forandre deg! Oppsøk ernæringsfysiolog, fortell en lege om problemet ditt. Prøv å smake litt nye ting, og ikke bestem deg for å ikke like noe før du har prøvd det minst 4-5 ganger ved forskjellige anledninger. Det har nok mye med konsistens å gjøre, så prøv å venne deg til forskjellige konsistenser og smaker gradvis, fks grovbrød med sjokoladepålegg som andre sier over her :)

Anonymous poster hash: 346ea...c41

TS: Takk for et ordentlig svar! :) Jeg tror jeg kanskje har diabetes allerede så jeg har jo ødelagt mye for meg selv nå. Vet ikke om jeg har det.

Anonymous poster hash: c9098...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mye å være flau over, hvis du allerede har forstått at dette ikke er bra. Så en episode av "Hellstrøm rydder opp, hjemme" for en ukes tid siden, der var det en mann på godt over 30 som aldri hadde spist annet enn godteri.

Enten må du begynne å prøve ut selv, eller så må du oppsøke fagfolk.

Bare husk at sukkeravhengighet er like ille som heroinavhengighet, så du må regne med abstinenser hvis du prøver å kutte ned på sukkerinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...