Gå til innhold

Vil bli kvitt søtsuget - noen som er med!?


Gjest studenten95

Anbefalte innlegg

Gjest studenten95

Hei!

Føler at kostholdet mitt har sklidd litt ut i det siste. Er i utgangspunnktet veldig kostholdsinteressert og helsebevisst, men samtidig svært glad i mat. (Selv om jeg ikke er tykk.) Problemet er at om jeg går på en smell, så er det en skikkelig en. Er jeg stresset, hender det jeg erstatter vanlig lunsj eller annet måltid med usunn mat, som boller og sjokolade. (F.eks. om jeg sitter på universitetet og må gjøre masse lekser.) Vet det ikke er bra, men i et svakt øyeblikk er det vanskelig å la være. Man får en kort opptur, for så en nedtur og kvalmhetsfølelse.

Føler ofte et STERKT sug etter sjokolade og andre søtsaker, så sterkt at det er vanskelig å motstå. Men nå MÅ jeg gjøre noe med vanene mine. Lære meg å spise bare tre biter tvist i stedet for en halv pakke.

BLIR NOEN MED!? Vi kan motivere og støtte hverandre her inne. Hadde også vært ideellt med en "godtestopp-partner" som man kan ringe eller melde når man står i butikken og prøver å finne unnskyldninger for å kjøpe drittmat.

HVEM ER MED!? Venter på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest studenten95

Jeg, jeg, jeg! Er som å lese om meg detta! Count me in :danse:

Wææ, jeg sitter faktisk å spiser litt lørdagsgodt akkuratt nå, men vil egentlig være med!! :-D

Så gøy dere! Må bare spørre: Er dere på omtrent samme alder og i omtrent samme livssituasjon som meg? Er 19 og studerer på NTNU ! :) Vi må senere planlegge/lage "regler" som vi må forholde oss till (Og de skal være levelige, ikke fanatiske.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 og jobber på kontor, så sitter jo veldig mye på "ræva"..

Opererte inn et nytt korsbånd i September så får ikke trent noe enda, er derfor såå avhengig av kostholdet da jeg samtidig er på vei ned i vekt.

Jaa, I'm so in! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studenten95

Jeg er 22 og jobber på kontor, så sitter jo veldig mye på "ræva"..

Opererte inn et nytt korsbånd i September så får ikke trent noe enda, er derfor såå avhengig av kostholdet da jeg samtidig er på vei ned i vekt.

Jaa, I'm so in! :danse:

Ok, bra! Da er vi på omtrent samme alder! (Ikke at dere som IKKE er på min alder er ikker er velkomne altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, bra! Da er vi på omtrent samme alder! (Ikke at dere som IKKE er på min alder er ikker er velkomne altså!)

Jepp!

Ingen flere som vil være med?

Jeg stemmer hvertfall for ingen julebrus, kakemenn, pepperkaker og andre juleprodukter før tidligst 1.desember! Hehee, såå svak for det og sliter med meg selv hver gang jeg er i butikken :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Er med!

Tror det blir lett for min del, har spist SÅ mye drittmat i det siste at nå blir jeg kvalm bare av tanken XD

Flere enn meg som spiser "lørdagsgodteri" både fredag, lørdag og søndag? Haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med!

Tror det blir lett for min del, har spist SÅ mye drittmat i det siste at nå blir jeg kvalm bare av tanken XD

Flere enn meg som spiser "lørdagsgodteri" både fredag, lørdag og søndag? Haha :)

Jeg har vært flink såå lenge men nå har det blitt både fredag og lørdag denne uken, må komme godt inn i det igjen :P

Jeg er med!

Så braa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med! Har blitt alt for mye godteri i det siste.. Hvorfor må alle butikker ha tilbud på store sjokoladeplater :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med! Har blitt alt for mye godteri i det siste.. Hvorfor må alle butikker ha tilbud på store sjokoladeplater :bond:

Du sparer enda mer penger på å ikke benytte disse tilbudene, det vil alltid være en form for kampanje på usunn mat.

Anonymous poster hash: 65594...560

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stining

Du kan prøve å drikke eplecider eddik. Kjøpes på helsekosten for rundt 50kr. Det hjelper på mitt søtsug ihvertfall, og jeg er en snopegris for å si det mildt! Googler du det finner du også masse annen nyttig info om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med! Trenger virkelig å skjerpe meg på dette området, jeg er så glad i godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi får lov å spise litt godteri i helgene?? :S Ellers kommer jeg til å klikke tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men vi får lov å spise litt godteri i helgene?? :S Ellers kommer jeg til å klikke tror jeg ;)

Klarer du å holde deg til bare helgene da? Og hvor stor mengde er "litt" godteri? Og blir du kvitt søtsuget hvis du skal spise søtt i helgene? :)

Jeg må hvertfall kjøre helt cold turkey hvis jeg skal klare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studenten95

Så artig at dere vil være med! Jeg kommer tilbake i kveld med flere forslag til "regler" og hvordan vi kan gjøre dette :)

snakkes!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...