Gå til innhold

Nattefrost, rim på formiddag i skygger, piggdekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme spørsmålet hvert år, samme usikkerheten, samme gnålet, det tar aldri slutt.. MEN.. Kan man sette på piggdekk fordi man opplever nattefrost, rim på morgen og formiddag hvor det er skygger, selv om det resten av dagen er 10-14 grader i sola?

I morres kom jeg meg ingen vei med bilen fordi det rett og slett var glatt på tunet og det går ikke buss her jeg bor.

Kan ikke skifte dekk frem og tilbake, er avhengig av bilen, og det er for sent å kjøpe piggfritt, ikke kom jeg noe vei med piggfrie dekk i fjor heller..



Anonymous poster hash: 0c331...c1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Her er det bare å bruke skjønn, og det samme gjør politiet. Det er bedre å være "for bra" skodd enn for dårlig. Er det glatt hos deg så bytter du nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp av denne grunn ble piggfrie vinterdekk satt på idag. Man skal være skodd etter forholdene. Forholdene hos deg på morgenen er jo vinter selv om det på dagtid er sommerdekkforhold.

Anonymous poster hash: 64bc5...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier; bruk skjønn. Dersom du skulle bli stoppet er det bare å forklare deg. Bedre å kjøre med piggdekk en uke for mye, enn å kjøre på noe(n) fordi du har sommerdekk. :) Piggfrie vinterdekk har uansett mye dårligere effekt på is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at vinterdekk ofte har dårligere grep på regnvått føre, siden de ikke leder vann like godt som sommerdekk gjør.

Det er derfor ikke bare fordeler med å legge om for tidlig.



Anonymous poster hash: 12d3c...313
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er glatt på TUNET ditt, så strø da?

Hva er det med folk og de jævla piggdekkene, jeg har kjørt piggfritt som yrkessjåfør i 15 år og aldri kjørt meg fast eller av veien. Det har hendt et par ganger jeg har måttet legge på kjetting, men da har det ært ekstremt og strekninger på bare noen hundre meter.

Anonymous poster hash: 24307...333

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...