Gå til innhold

Finnes det kamera som kan fange opp sigarettrøyk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmål står i emne. Stod på en bensinstasjon med en røyk. Vet det ikke er bra, men stod et stykke unna. Da plutselig blinker det rødt fra er kamera. Finnes det kameraer som kan fange opp at jeg har røykt?

Anonymous poster hash: aec75...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, men mener lignende sånne som tar biler når de kjører for fort. Altså at fet blir tatt bilde fordi de merker/ser røyken. Altså at det går automatisk, og at de ikke trenger å se gjennom kameraet for å sjekke

Anonymous poster hash: aec75...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men mener lignende sånne som tar biler når de kjører for fort. Altså at fet blir tatt bilde fordi de merker/ser røyken. Altså at det går automatisk, og at de ikke trenger å se gjennom kameraet for å sjekkeAnonymous poster hash: aec75...3d3

Hvordan skulle de kunne identifisere deg fra et slikt bilde?

Anonymous poster hash: d3cee...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner sjefen. Er en venninne av meg, og hun er selvfølgelig superstreng på dette med røyking. Men vet du svaret eller?

Anonymous poster hash: aec75...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men mener lignende sånne som tar biler når de kjører for fort. Altså at fet blir tatt bilde fordi de merker/ser røyken. Altså at det går automatisk, og at de ikke trenger å se gjennom kameraet for å sjekke

Anonymous poster hash: aec75...3d3

De må se gjennom filmen for å sjekke.. Tror neppe at noen bryr seg om at du røykte nærme / på en bensinstasjon.. Med mindre du står rett ved pumpene liksom..

Endret av Frk.K
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner sjefen. Er en venninne av meg, og hun er selvfølgelig superstreng på dette med røyking. Men vet du svaret eller?Anonymous poster hash: aec75...3d3

Det ville ikke vært praktisk gjennomførbart.

Teknisk sett kunne man lage et kamera som ble aktivert av tobakksrøyk, men hvordan skulle man kunne identifisere de som ble filmet? Det er heller ikke juridisk straffbart å røyke ved pumpene, så hvem skulle forfølge dette?

Kameraene er der for at man skal kunne finne nummeret på biler der det ikke blir betalt for bensinen, slik at disse kan stilles til ansvar.

Anonymous poster hash: d3cee...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok heller en bevegelses sensor tenker jeg -kanskje kameret ikke filmer hele tiden, eller filmer uten lyd mellom her gang sensoren oppdager noe som rører seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man kan selvsagt ha et kamera som aktiveres av en røykdetektor.

Å røyke ved bensinpumpene på en bensinstasjon for så å bekymre seg for om innehaveren får det med seg er om trent like intelligent som å kjøre med en for høy bil under en lav bro og lure på om en blir sett.

Bensindamp og åpen ild, trådstarter, slå det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte for deg jeg TS.



Anonymous poster hash: 9be97...74c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod langt vekke fra pumpene. Det var ikke farlig. Er en annen grunn til at jeg ikke vil bli sett røykende der, men det har ingenting med saken å gjøre

Anonymous poster hash: aec75...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stod langt vekke fra pumpene. Det var ikke farlig. Er en annen grunn til at jeg ikke vil bli sett røykende der, men det har ingenting med saken å gjøreAnonymous poster hash: aec75...3d3

Hvis kameraet kan se deg, kan du ha blitt observert - men i de fleste overvåkningssystemer er det slik at man ikke kan gå inn og se på opptak uten en berettiget agenda, så om du ikke ble sett der og da, er det tvilsomt om oen vil oppdage det.

Anonymous poster hash: d3cee...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, her lukter det lang fengselsstraff.

Anonymous poster hash: f49bb...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte for deg jeg TS.

.....

.....

Anonymous poster hash: 9be97...74c

den første videoen er jo bare tull, Fox news slår til igjen -denne gangen særdeles obvoius

alltid vilt å se at sånt er på tv i Usa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kommer nok ikke til å "ta" deg med mindre det hadde begynt å brenne. Da hadde de sjekket kameraene. Jeg jobber på bensinstasjon og der sjekkes kun kameraene ved avstikk. Ingen som sitter og glor på filmene fra kamera hele tiden for å se om noen har røyket.

Og hvis du hadde stått for nærme pumpene hadde nok uansett en ansatt løpt ut og bedt deg gå. Man har såpass oversikt fra kassa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...