Gå til innhold

Den kjipe følelsen når ferien er over og man må tilbake på jobb.. Hvordan gjør prosessen minst mulig kjip?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor vanlig dette er, men jeg blir ALLTID skikkelig deppa dagen før jeg må tilbake til jobb etter ferie eller langfri. Nesten litt fylleangstfølelse - gruer meg, har vondt i magen, blir trist over at ferien er over, tenker at det er så himla lenge til neste sommerferie osv.. Vet jo at man kommer relativt fort inn i jobbmodus igjen, men den første uka eller 2 er ekstremt tunge og vansklige.

Hvordan gjør dere andre det for at det mørke sinnet ikke skal ødelegge helt jobbstarten igjen??



Anonymous poster hash: dc014...2d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er student, og jeg elsker tanken på at jeg straks begynner på studiet igjen! Et nytt meningsfullt år. Livet føles bare litt på "vent" hele sommeren, selv om at jeg jobber de fleste ukene.



Anonymous poster hash: f749d...80e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det godt, man jobber jo vekk nesten hele livet sitt så man har råd til å leve. Er egentlig ganske sykt. Sommerferier er en påminner om at man er fanget i jobb.



Anonymous poster hash: d02fc...a7c
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vær glad du har en jobb :) Vi vil motta oppsigelser i morgen alle sammen i min bedrift grunnet nedleggelse. Den situasjonen skal du være glad du ikke er i. Gå på jobb du, smil og vær glad, for jobben du har, og for inntekten du vet kommer neste måned, og neste måned, og neste, og neste :)



Anonymous poster hash: c4785...171
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte som deg TS.

Ikke orket noen ting i dag, kun en uggen følelse i kroppen og nesten litt deppa ja.



Anonymous poster hash: 9f49d...09b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprer ferien utover året for å unngå den følelsen. Skjønner at det er kjipt hvis et er et år til neste ferie.



Anonymous poster hash: fd258...e31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å tenk positivt. Klart det er kjipt å ikke ha fri i hverdagene lengre. Men så sant du trives i jobben din så er det fint å komme tilbake til kollegaene dine vel?

Tenk hvor heldig du er som har en jobb, hvor kjipt er det ikke å være arbeidsledig? Gled deg til helgen.



Anonymous poster hash: 1dd43...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg trøster meg med at den første dagen er verst, og så går det liksom bare av seg selv igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å komme tilbake på jobb. Kanskje du ikke liker jobben din?



Anonymous poster hash: fddbd...85e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt en tradisjon å kjøpe meg et nytt antrekk foreksempel og gå til frisøren og sånn før jeg begynner på jobb igjen.

Da føler jeg meg fresh og fin, og kan begynne på jobb med ny giv!

Minner meg om da jeg var liten og fikk nye klær og utstyr før skolestart.

Også er det jo så deilig og varmt ute, sommeren er ikke over enda så jeg prøver å 'fortsette' ferien litt med å gå og bade, gå på besøk, sitte ute om kveldene og nyte sommeren så lenge vi har den :)

Gjelder å kose seg i hverdagen, jobbe må man okke som og da er det bedre å gjøre noe positivt ut av det :)

Anonymous poster hash: f256c...395

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg til å begynne på jobb igjen, men jeg ser også litt fram til en uke i varmere strøk mot høsten. Liker du jobben din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg godt igjen

har det egentlig sånn minikrise hver søndag, at jeg gruer meg

har du mulighet til å jobbe inn, ha hjemmekontor, ta fridager innimellom?



Anonymous poster hash: cc4a1...975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Artistina

Jeg tror egentlig de fleste har den samme følelsen.

Når ferien nærmer seg slutten så begynner man å grue seg.

Men som en annen her skrev. Det hjelper litt å skaffe seg noen nye fine klær til å møte jobb-hverdagen med, og det hjelper å tenke på at det snart er helg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det handler om at man ikke har rett jobb eller ikke trives. Derimot tror jeg det er en helt naturlig følelse. Jeg elsker jobben min, men jeg har det på samme måte som deg, ts. Det er vemodig når ferien er på hell. Heldigvis går det fort over, og rutiner er ganske godt i grunn. Lykke til, og som noen andre sa: prøv å tenk hvor heldig du er som har en jobb :-)

Anonymous poster hash: b86f4...9f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, men du må finne deg en annen jobb!



Anonymous poster hash: 15845...a99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gleder meg alltid til et nytt år på skolen når sommeren nærmer seg slutten.. Men så jobber jeg så og si hele sommeren uansett, så får ikke samme feriefølelsen.



Anonymous poster hash: e3e10...76a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Jeg gleder meg alltid til et nytt år på skolen når sommeren nærmer seg slutten.. Men så jobber jeg så og si hele sommeren uansett, så får ikke samme feriefølelsen.

Anonymous poster hash: e3e10...76a

Jeg gjorde også det da jeg gikk på skolen. Gledet meg til å starte på et nytt skoleår, treffe gamle og nye venner.

Med jobb er det litt annerledes - for meg i hvert fall ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli syk rett etter ferien :fnise:
Influensa yuhei! :P
(Det har jeg prestert å fått...1 uke etter ferien ligger jeg i senga, vondt i trynet,feber og you name it xD
Stakkars sjefen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...