Gå til innhold

Bruke handicap-toalett fordi man har med seg barnevogn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke 153 millioner barn som blir frigitt for adopsjon til Norge. Hvert år er det kun ca 500 som blir frigitt til Norge.

Anonymous poster hash: e0f8e...c9a

Ok...tror jeg må begynne å bruke smilefjes litt oftere, sånn at folk ikke tar alt jeg sier så himla seriøst.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Funksjonsfriske kan normaltmholde seg en stund, noen minutter... Funksjonshemmede kan ha manglende fysisk mulighet til å holde seg og dermed vente i noen minutter når de først må. Det er ikke noe hyggelig å oppleve uhell fordi folk med barnevogn eller en fullstappet handlevogn synes det er praktisk å benytte seg av handicapwcen.

Når en har pose på magen, eller rupa foran i stedenfor bak, og posen enten er full eller lekker, så er noen få mintters venting avgjørende for hvor stor katastrofen blir før lekkasjen blir ryddet opp i.

Mange kjøpesentre låser av denne grunn av HC toalettet med nøkkel som man må gå og spørre etter for å få bruke HC WC. Enkelte steder må vi og svare på om det er en

handicapet som skal bruke wcen.

Anonymous poster hash: d5b37...425

TS er helt frisk som vi vet men det vet ikke dama i rullestol, for alt hun visste kunne TS har sånn pose på magen. Man må ikke sitte i rullestol fordi man har en slik pose. Eller hun kan ha problemer med hoftene som gjør at hun må ha støtte for å komme seg opp fra do, men ellers klarer hun å gå. Ikke alle med sykdom/funksjonshemming sitter i rullestol, ikke alle er det synlig på.

Har ikke lest hele tråden..

Anonymous poster hash: 99b6e...968

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er helt frisk som vi vet men det vet ikke dama i rullestol, for alt hun visste kunne TS har sånn pose på magen. Man må ikke sitte i rullestol fordi man har en slik pose. Eller hun kan ha problemer med hoftene som gjør at hun må ha støtte for å komme seg opp fra do, men ellers klarer hun å gå. Ikke alle med sykdom/funksjonshemming sitter i rullestol, ikke alle er det synlig på. Har ikke lest hele tråden.. Anonymous poster hash: 99b6e...968

LES hele tråden så ser du hva vi diskuterer og vi unngår avsporinger.

Anonymous poster hash: d5b37...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke latt noen fremmede passe babyen min om så i bare 3 min, det hadde blitt hyling da sønnen min er beskjeden og har seperasjonsangst. Rullestol dama hadde enten en dårlig dag eller er bare sur og bitter.



Anonymous poster hash: 99b6e...968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan definerer du da "folk med fysisk handicap"?

Se du ikke selv at den definisjonen ikke holder mål?

Skal vi da måtte fremlegge journal og sykehistorie når enkelte påståelige barnevognskjørere SKAL inn først? Og har bestemt at det haster mer for dem enn for alle andre.

Det er heller ikke stellerom beregnet for friske småbarn på Handikap toalettet, stellebordene på HK doen er

beregnet på barn med spesielle behov. Prøv å bytte bleie i rullestol på en 4 - 5 åring.

Jeg ser ingen forskjell på å ta seg tilrette på et Handikap do og å parkere på en handikapplass, uten handikaptillatelse fra kommunen, fordi handikap plassene står jo alltid ledig likevel. Like tankeløst begge deler.

Anonymous poster hash: d5b37...425

Sammenlikningen med HC plass er på ingen måte relevant. For det første er en handicapplass reservert handicappede, toaletter er tilpasset handicappede men ikke reservert. For det andre er man parkert betydelig lenger enn man er på dass.

Anonymous poster hash: 800ec...76f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at HC toalettene kun er for (synlige) funksjonshemmede, er det greit at jeg som høygravid går der, eller risikerer jeg og en skyllebøtte? Er faktisk litt trangt å komme inn på vanlig dobåser og så trenger jeg noe å støtte meg til for å komme meg opp.

Lurer bare på hvor grensen går for når det "er lov" å bruke HC toalettet...

Forøvrig er jeg enig i at det er tilrettelagt, ikke reservert :)

Anonymous poster hash: c10ca...677

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iom at jeg aldri noensinne i hele mitt liv har sett en person i rullestol benytte et toalett (de gjør selvsagt det, jeg har bare ikke sett det), så bruker jeg HC-toalett med god samvittighet. Og med tanke på hvor mange ganger jeg har gjort det og aldri sett noen vente på tur, så tenker jeg som så at det umulig kan være et ekstremt problem for de med behov for HC-toalett grunnet rullestol.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LES hele tråden så ser du hva vi diskuterer og vi unngår avsporinger.

Anonymous poster hash: d5b37...425

Avsporing? Tråden handler om handikaptoalett og det kommenterte jeg. Og rullestoldama vet jo ikke om TS har et handikap. Hvordan avsporer jeg? Vis meg.

Kjeft heller på den som babler om adopsjon for det har ingenting med saken å gjøre.

Anonymous poster hash: 99b6e...968

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flertallet her sier, så er ikke HC-toalettet reservert kun for handicappede, og sånn er det med den saken.



Anonymous poster hash: 62d7a...8da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at jeg aldri noensinne i hele mitt liv har sett en person i rullestol benytte et toalett (de gjør selvsagt det, jeg har bare ikke sett det), så bruker jeg HC-toalett med god samvittighet. Og med tanke på hvor mange ganger jeg har gjort det og aldri sett noen vente på tur, så tenker jeg som så at det umulig kan være et ekstremt problem for de med behov for HC-toalett grunnet rullestol.

Helt sant. Og en annen ting er jo at dersom noen i det hele tatt skal måtte vente i kø til toalettet, hvem er da bedre utrustet til det enn nettopp folk som sitter i rullestol?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen i rullestol er vel lei av disse småbarnsmødrene som tar seg til rette overalt fordi "jeg har barn vet du" og så fikk ts skyllebøtten.



Anonymous poster hash: 7f9cc...f35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne hun vite at du var funksjonsfrisk da? Det er ikke alle handicap som syns utenpå, men har man for eksempel pose på magen er det god grunn til å bruke HC-toalettet. Ellers er det faktisk greit å bruke det for alle, men man stiller seg ikke i kø ved HC-toalettet, nettopp fordi en som har spesielt behov for det skal slippe å vente særlig lenge.

TS her.

Jeg vet ikke hvordan hun visste det, jeg tror hun bare antok det. Skyllebøtta fikk jeg fra sekundet hun så meg når jeg kom ut fra toalettet.

Anonymous poster hash: 4f227...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen i rullestol er vel lei av disse småbarnsmødrene som tar seg til rette overalt fordi "jeg har barn vet du" og så fikk ts skyllebøtten.

Anonymous poster hash: 7f9cc...f35

TS her.

Hun kan godt bare ha hatt en dårlig dag ja,det vet jeg jo ikke :-)

Syns det er en uting generelt at folk tar seg for mye til rette, det er ikke bare småbarnsforeldre jeg ser gjøre det. Men syns du jeg tok meg til rette? Dere som mener jeg ikke burde brukt HC-toalettet, hva mener dere at jeg burde gjort?

Å dra hjem hadde jeg ikke rukket dessverre. Å komme meg til bilen, få inn vogn og baby og kjøre hjem hadde fort tatt 30 min, det hadde jeg ikke rukket.

Anonymous poster hash: 4f227...030

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handicap-toalett er for folk som er handicapet ikke for late foreldre



Anonymous poster hash: b8703...b6f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Handicap-toalett er for folk som er handicapet ikke for late foreldre

Anonymous poster hash: b8703...b6f

Hvordan er ts en lat forelder?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handicap-toalett er for folk som er handicapet ikke for late foreldre

Anonymous poster hash: b8703...b6f

Nei. Handicaptoalettet er for alle. Les tidligere uttalelse fra handikapforbundet.

Anonymous poster hash: 00abe...2f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handicap-toalett er for folk som er handicapet ikke for late foreldre Anonymous poster hash: b8703...b6f

Handicap toalettet og handicap parkeringsplassene, merk skiltingen/oppmerkingen erakkurat den samme, er beregnet på funksjonshemmede.

Skal ringe LDO og FFO I morgen og få en uttalelse. Handicaprofbundet er ikke en representativ organisasjon å ref. Til.

Anonymous poster hash: d5b37...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker handikaptoalettene når jeg har med meg vogn og er alene med god samvittighet, er rask og ser sjelden noen vente. Eller de jeg ser som venter er andre folk med vogn.

Og til deg som skrev at stellebordene på disse toalettene ikke er til vanlige barn, men barn i rullestol, seriøst? De fleste stellebord som jeg har sett på handikaptoalettene tåler ikke vekta av en unge som er 2-3-4 år. Stellebordene er nok satt inn der for oss bortskjemte, late og kravstore mødre...

Og hvorfor er vi late som bruker handikaptoalettene? Jeg lar selvsagt bekjente passe ungen hvis jeg kan, men tror vekterne har bedre ting å gjøre enn å passe unger i barnevogn halve dagen slik at mødrene kan få gå på do...

Anonymous poster hash: c0f9f...55d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt "nærsenter" er stellerom og HC-toalettet samme rom. De har sågard to skilt på samme dør. Dersom det er slik at kun handikappede har lov til å benytte disse toalettene, er jo dette en snodig prosedyre fra senterets side.

Jeg har opplevd at venninneflokker på 4-5 tenåringsjenter har okkupert det overnevnte toalettet i 10-12 minutter, mens jeg har stått utenfor med en ILLSKRIKENDE baby med bæsj fra topp til tå. Der syntes jeg var ugreit. Men å måtte vente 2-3 minutter? Det vil vel i de aller fleste tilfeller gå bra. For når det er sagt: hvis det er sånn at funksjonshemmede trenger _ledige_ toaletter til en hver tid, slik mange i tråden langt på vei påstår, vil jo det være et bortimot umulig krav å innfri.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handicap toalettet og handicap parkeringsplassene, merk skiltingen/oppmerkingen erakkurat den samme, er beregnet på funksjonshemmede.

Skal ringe LDO og FFO I morgen og få en uttalelse. Handicaprofbundet er ikke en representativ organisasjon å ref. Til.

Anonymous poster hash: d5b37...425

Ja? Ringte du?

Anonymous poster hash: 513e4...49a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...