Gå til innhold

Bruke handicap-toalett fordi man har med seg barnevogn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på et mindre kjøpesenter for å kjøpe en bursdagsgave til min mor. Jeg hadde med meg min 7 måneder gamle baby i vogn.

På dette senteret er det et stellerom (uten toalett), et lite dametoalett, et herretoalett og et handicap-toalett. Da jeg måtte på toalettet valgte jeg å bruke handicap-toalettet, slik at det var mulig å få med meg vogna med babyen inn (det var umulig på dametoalettet).

Det var ingen i kø da jeg gikk inn.

Ett par minutter senere gikk jeg ut, og møtte da en dame i rullestol som ventet på tur. Hun tiltet når hun så meg, og kjeftet meg ut for at jeg som funksjonsfrisk hadde benyttet handicap-toalettet. Hun mente at jeg burde bedt en vekter eller ansatt på senteret se etter babyen min mens jeg benyttet dametoalettet. Hun kalte meg frekk for at hun måtte vente på tir, og kalte meg for en hysterisk mor fordi jeg ikke hadde bedt noen fremmede/vekter/ansatte på senteret se etter babyenmens jeg var på toalettet.

Er det så uakseptabelt at jeg brukte handicap-toalettet?

Hva ville dere gjort?

For meg er det å skulle be noen jeg ikke kjenner om å passe babyen i mellomtiden utenkelig. Gjør det meg til en hysterisk mor?

Ikke på noen måte en stor sak dette, men jeg har tenkt litt på det, og lurer på om det var dårlig gjort av meg å bruke handicap-toalettet. Jeg ville jo aldri funnet på å bruke handicap-parkering f.eks.

Anonymous poster hash: 4f227...030

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns du gjorde rett i å bruke handicaptoalettet. Personen i rullestollen er nok en bitter person... Ikke noe å gjøre med annet enn å smile og gå videre.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort akkurat det samme, uten dårlig samvittighet. :)

Setter da ikke vognen utenfor mens du går på do, eller lar fremmede passe på det er uforsvarlig.

De som er handikappet er da i stand til å vente på tur de og, hun har nok bare hatt en dårlig dag og så lot hun det gå utover deg.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjerne handicaptoalettet om det er kø andre steder. De trenger et toalett de kan bruke, men de har ikke krav på å ikke få stå i kø. Men kommer det noen som skal dit, slipper jeg dem selvfølgelig foran meg.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det hvis dem må vente hver eneste gang de må på do fordi friske og oppegående mennesker bruker doen "dems" fordi de ikke gidder å stå i kø selv. Men jeg vil si at da det ikke var noe kø inn på HC og du hadde med en barnevogn og brukte sånn 3-4 minutter så har hun ingenting å klage på

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også handicaptoalettet når jeg er på kjøpesenter med sønnen min i vogn. Jeg kommer ihvertfall ikke til å la han sitte utenfor i vognen mens jeg er på do og det er uaktuelt å be fremmede om å passe han. Man kan da vente i kø selv om man er handikappet..



Anonymous poster hash: 5f2ea...d36
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tvillinger og bruker handicaptoalettet når toalettbesøk er nødvendig og ungene er med. Som regel det eneste stedet man får plass til både seg selv og unger (og ev dobbelvogn..).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handikaptoalettene er tilrettelagt for, men ikke reservert for, handikappede. Derfor er det fullt lov for alle å benytte disse. For øvrig bør man la handikappede få benytte dem først dersom det er kø, ettersom de ikke kan bruke vanlige toaletter.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonsfriske kan normaltmholde seg en stund, noen minutter... Funksjonshemmede kan ha manglende fysisk mulighet til å holde seg og dermed vente i noen minutter når de først må. Det er ikke noe hyggelig å oppleve uhell fordi folk med barnevogn eller en fullstappet handlevogn synes det er praktisk å benytte seg av handicapwcen.

Når en har pose på magen, eller rupa foran i stedenfor bak, og posen enten er full eller lekker, så er noen få mintters venting avgjørende for hvor stor katastrofen blir før lekkasjen blir ryddet opp i.

Mange kjøpesentre låser av denne grunn av HC toalettet med nøkkel som man må gå og spørre etter for å få bruke HC WC. Enkelte steder må vi og svare på om det er en

handicapet som skal bruke wcen.

Anonymous poster hash: d5b37...425

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonsfriske kan normaltmholde seg en stund, noen minutter... Funksjonshemmede kan ha manglende fysisk mulighet til å holde seg og dermed vente i noen minutter når de først må. Det er ikke noe hyggelig å oppleve uhell fordi folk med barnevogn eller en fullstappet handlevogn synes det er praktisk å benytte seg av handicapwcen.

Når en har pose på magen, eller rupa foran i stedenfor bak, og posen enten er full eller lekker, så er noen få mintters venting avgjørende for hvor stor katastrofen blir før lekkasjen blir ryddet opp i.

Mange kjøpesentre låser av denne grunn av HC toalettet med nøkkel som man må gå og spørre etter for å få bruke HC WC. Enkelte steder må vi og svare på om det er en

handicapet som skal bruke wcen.

Anonymous poster hash: d5b37...425

Ja, for å lokalisere nøklene og vente til noen er ledig og kan gi den ut etc tar jo IKKE tid.... Grunnen er til at mange kjøpesentre velger å gjøre det slik er at HC toalettene som regel er GRATIS, mens man må BETALE på de vanlige toalettene, det er ikke fordi handicappede folk ikke tåler å vente. (venting risikerer de jo uansett, det kan jo være at andre handicappede bruker toalettene også....)

Anonymous poster hash: f7eaf...8ea

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for. Det er vel heller hun som burde skamme seg for å kjefte på deg uten grunn. Hadde aldri latt en vilt fremmed passe babyen min, vekter eller ikke. Tipper også at vekteren hadde bedt deg bruke handikaptoalettet istedet for at han skal bruke tid på å passe vogna.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for å lokalisere nøklene og vente til noen er ledig og kan gi den ut etc tar jo IKKE tid.... Grunnen er til at mange kjøpesentre velger å gjøre det slik er at HC toalettene som regel er GRATIS, mens man må BETALE på de vanlige toalettene, det er ikke fordi handicappede folk ikke tåler å vente. (venting risikerer de jo uansett, det kan jo være at andre handicappede bruker toalettene også....) Anonymous poster hash: f7eaf...8ea

Unnskyld meg, men jeg har ikke opplevd ett eneste kjøpesenter hvor de tar betaling på vanlige wc, men ikke på HC wc. Og jeg bor på et sted med ganske mange kjøpesentre. Der hvor jeg er kjent vet jeg hvor nøkkel utlevers, og de er og raske med å utlevere nøklene.

En annen ting HC toalettene brukes av enkelte til er kjøp og salg samt bruk av stoff, og sex.

Anonymous poster hash: d5b37...425

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kunne hun vite at du var funksjonsfrisk da? Det er ikke alle handicap som syns utenpå, men har man for eksempel pose på magen er det god grunn til å bruke HC-toalettet. Ellers er det faktisk greit å bruke det for alle, men man stiller seg ikke i kø ved HC-toalettet, nettopp fordi en som har spesielt behov for det skal slippe å vente særlig lenge.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funksjonsfriske kan normaltmholde seg en stund, noen minutter... Funksjonshemmede kan ha manglende fysisk mulighet til å holde seg og dermed vente i noen minutter når de først må. Det er ikke noe hyggelig å oppleve uhell fordi folk med barnevogn eller en fullstappet handlevogn synes det er praktisk å benytte seg av handicapwcen.

Når en har pose på magen, eller rupa foran i stedenfor bak, og posen enten er full eller lekker, så er noen få mintters venting avgjørende for hvor stor katastrofen blir før lekkasjen blir ryddet opp i.

Mange kjøpesentre låser av denne grunn av HC toalettet med nøkkel som man må gå og spørre etter for å få bruke HC

Men man kan jo se helt funksjonsfrisk ut og ha barn selv om man har pose på magen, bruker bleier eller har andre funksjonshemninger som ikke synes så godt.

Anonymous poster hash: d71c2...360

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trådstarter av denne tråden, og sier nå som jeg sa da, jeg synes det er helt greit at du bruker handikaptoalettet når det ikke er noen som ventet i kø.

Og du sier du brukte kun et par minutter, og det er ikke så lang tid at det medfører store problemer for evt ventende.

Jeg har selv et skjult handikap (Crohns), og har opplevd å bli utskjelt av mennesker med synlige handikap for at jeg brukte handikaptoalettet, selv om jeg har like stor rett, og like stort behov, for handikaptoalettet som de har.

Min tanke er at så lenge noen har tid til å kjefte for unødig bruk av handikaptoalettet har de heller ingen fysiske problemer med å vente på tur, og da er det i alle fall ikke noe å tenke på.



Anonymous poster hash: 6b44b...ab4
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes ca. 153 millioner foreldreløse barn i denne verden. Bare i Norge trengs det hvert år over 1000 fosterhjem. Velger man å få barn selv, er man altså, om ikke mentalt handicapet, så ihvertfall følelsesmessig og medmenneskelighetsmessig handicapet. Så det er helt greit at du brukte handicap-toalettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Så lenge det ikke er en handikappet person eller en med barn/barnevogn som tydelig venter på å få bruke handikappdoen i det jeg ankommer toalettområdet, så bruker jeg handikappdoen om det kun er den som er ledig. Jeg er fullstendig klar over at ikke alle sykdommer/funksjonshemminger er like synlige, men første mann/kvinne til mølla får først malt. Jeg sitter ikke timesvis på do heller akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ca. 153 millioner foreldreløse barn i denne verden. Bare i Norge trengs det hvert år over 1000 fosterhjem. Velger man å få barn selv, er man altså, om ikke mentalt handicapet, så ihvertfall følelsesmessig og medmenneskelighetsmessig handicapet. Så det er helt greit at du brukte handicap-toalettet.

Ja, for det er jo SÅ enkelt å bli godkjent som adoptivforeldre/fosterhjem...

Handicaptoalettet er for alle, men man lar naturligvis de med spesielle behov komme foran seg i køen.

Anonymous poster hash: 00abe...2f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan bruke HC-toalettet. Men, HC personer skal ha forttrinnsrett. Så ikke ha dårlig samvittighet:) så lenge du slipper frem de handikappede først så går det bra. Jeg hadde gitt na en lekse tilbake. På senteret jeg handler er det stellerom på samme rom som HC, pga det er god plass der inne.

Anonymous poster hash: e37ae...249

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...