Gå til innhold

Hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en eks-kjæreste som pleide å kalle smilehullene mine for "de der cellulittene du har i ansiktet..." Syntes det var bra frekt, er ikke sammen med han i dag, for å si det sånn... Men jeg pleide bare å svare at han skulle være glad jeg ikke har smilehull på rompa :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbet i en restaurant hvor det på sommeren var mange turister blant kundebe. En tysk familie kom inn, to voksne og fire barn. De spiste forrett, hovedrett, dessert, så bare reiste de seg og gikk uten å betale. Jeg løp etter dem, fikk atoppet moren i familien og sa at "dere har visst glemt å betale, jeg må be deg bli med inn igjen slik at dere får betalt" (på engelsk altså). "Nei", svarer hun bare. "Dere har ikke betalt", gjentar jeg, "du må komme innijen og betale". Da smekker hun til meg med flat hånd rett i ansiktet, og roper "bar eglem det! Vi betaler ikke!" Så går familien bare videre.

Anonymous poster hash: 5a05f...d11

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg, helt uprovosert, fikk skylden av moren til eksen til broren min (komplisert, gitt) for at de begynte å krangle. I tillegg ble jeg dradd med til huset deres mot min vilje. Var veldig lei og ville hjem fra før av, og humøret ble ikke noe bedre da hun begynte å kjefte på meg etter at alle andre hadde gått ut av rommet for å krangle ferdig. Kommer aldri til å glemme dette, eller tilgi henne for den saks skyld.

Dessverre var jeg såppass ung da at jeg ikke turte å si noe tilbake. Men fyfader... Hadde hun sagt noe sånt til meg nå hadde det svartnet for meg, og hun hadde fort angret på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ikke det frekkeste sett i perspektiv, men der og da ble jeg rimelig forbannet:
Jeg, min mor og stefar spanderte på oss en litt finere middag på resturant en dag her. Ingen av oss har særlig god råd, så dette er ikke akkurat noe som skjer ofte. I kassa, når vi skal betale, kommer en av disse sorgenfri-menneskene bort for å bestille pizza, og i farta får hun med seg hva maten vår kosta, og presterer å smelle ut av seg "Jah, det har du råd til, men sorgenfri har du ikke råd til!?" Mamma fikk heldigvis ikke med seg hva hun sa, men både jeg og han i kassa står der bare og gaper.
Whatthecrap? Mor kjøpte alltid sorgenfri hos denne dama når hun hadde penger, så hvorfaen den der kom i fra aner jeg ikke, men jævlig frekt var det uansett.



Anonymous poster hash: 4ee04...01b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke det frekkeste jeg har opplevd ever (har jobbet mange år i kundeserivce og kunne fortalt i det vide og det brede om alle de frekke kundene jeg har møtt, men det er jo en egen tråd for det), men det frekkeste jeg har opplevd den siste uken.

Jeg er journalist i lokalavisa om sommeren. Folk er veldig glade i å prate dritt om avisa, oss som jobber der og om kvaliteten på stoffet, men når de selv vil ha noe i avisa er det plutselig som om det skulle i The New York Times.

Sist uke kom det en mann innom og ville bli skrevet om. Han spurte først etter redaktøren, så etter den faste journalisten. Begge gangene sa jeg at, nei, det er bare meg her. Han insisterte på å prate med noen andre, noen som visste hva de holdte på med og som kunne "faget". Han foreslo også å ringe og få den andre journalisten til å komme på jobb i ferien sin. Til sist sa jeg "enten så prater du med meg eller så kommer du ikke i avisa i sommer" med et smil. Da ristet han på hodet og sa "nei, nei, da får det vente til høsten". Det ironiske er at jeg er den eneste i avisa som har høyere utdanning, og jeg utdanner meg innenfor samme fagfelt.



Anonymous poster hash: bdc96...a6b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som ikke kan gi blod,dvs om jeg møter opp på Ullevål og vil gi blod vil de nekte meg det grunnet at jeg har hatt en "blodrelatert"sykdom. Ville gi blod etter 22.07.2011 da de etterspurte blodgivere. Ringe og fikk div spørsmål og fikk vite at jeg dessverre aldri kan gi blod.

Så en dag er jeg ute og handler og en fyr fra blodbanken eller noe står og prøver å verve folk til å gi blod.

Han spør meg og jeg svarer Beklager,jeg kan ikke. Han spør: du kan ikke eller du vil ikke?

Bare måten han spurte meg på gjorde at det kokte innvendig,som om han tenkte jeg var en selvsentrert bitch som ikke vil hjelpe andre. Så jeg sa:hør her, jeg kan ikke gi blod. Jeg har selv snakket med lege på blodbanken som sa jeg aldri noensinne kan gi blod. At du står her og snakker nedsettende til meg det godtar jeg ikke. Skal du jobbe med å verve folk så kan du for faen meg ikke drive å kaste ut slike bemerkninger til folk!

Han vart litt flau ja hehe...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være NAV du jobber på? Om så skjønner jeg "kundene" veldig godt.

Dårleg erfaring med NAV?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det frekkeste sett i perspektiv, men der og da ble jeg rimelig forbannet:

Jeg, min mor og stefar spanderte på oss en litt finere middag på resturant en dag her. Ingen av oss har særlig god råd, så dette er ikke akkurat noe som skjer ofte. I kassa, når vi skal betale, kommer en av disse sorgenfri-menneskene bort for å bestille pizza, og i farta får hun med seg hva maten vår kosta, og presterer å smelle ut av seg "Jah, det har du råd til, men sorgenfri har du ikke råd til!?" Mamma fikk heldigvis ikke med seg hva hun sa, men både jeg og han i kassa står der bare og gaper.

Whatthecrap? Mor kjøpte alltid sorgenfri hos denne dama når hun hadde penger, så hvorfaen den der kom i fra aner jeg ikke, men jævlig frekt var det uansett.

Anonymous poster hash: 4ee04...01b

Hva mener du med sorgenfri?

Anonymous poster hash: fa7f0...7d2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med sorgenfri?

Anonymous poster hash: fa7f0...7d2

Sorgenfri er Trondheims svar på =Oslo og lignende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset også på den. Og jeg kunne ikke se for meg bladselgere bestille pizza på en litt finere restaurant..

Men samma det. Sykt frekt gjort av dama!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med sorgenfri?

Anonymous poster hash: fa7f0...7d2

Narkomane/eksnarkomane som står på gata og selger et magasin for å tjene penger, kort fortalt.

Det er en litt finere resturant, men de selger også pizza, kebab og burger. Litt sånn fin kombinasjon :)

Ble helt satt ut av hele greia, mamma hadde jo tenkt å kjøpe et blad av henne, selv om hun aldri leser dem, men denne gangen nekta jeg henne å en gang tenke på det. Faen til frekkhet! Greit med "vil du kjøpe sorgenfri i dag?" men "jah, har du råd til mat har du råd til sorgenfri"-holdninga gjorde meg rett og slett kvalm!!

Anonymous poster hash: 4ee04...01b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

For mange år siden, fikk jeg vondt nedover brystet og armene pluss ryggen. Og klarte nesten ikke å puste. For hvert pust gjorde det psykt vondt. Og jeg hadde så vondt at jeg bare krabbet rundt på gulvet. Lungekapasiteten var på null. Og fra før av har jeg astma.

I telefonen snakket jeg med ei tante som formante meg til å ringe til legevakten på Lillehammer. Hun mente det kanskje hastet, for i og med at det er mye hjerteinfarkt i familien så burde man være på den sikre siden. Dette var en fredag kveld.

Ekstremt kortpustet forsøkte jeg å beskrive symptomene i telefonen.Og da jeg sa at jeg ikke kunne puste var det frekke svaret:

"Du klarer jo å puste, for du snakker i telefonen". Også fikk jeg surt til beskjed om å vente til mandag, for da kunne jeg gå til fastlegen min.

Hører med til historien at jeg ventet til mandag. Og etter en grusom helg der jeg bare ble sykere (men jeg turte ikke å ringe til legevakten igjen) fikk jeg diagnosen dobbeltsidig lungebetennelse. Har ofte tenkt på hva som hadde skjedd hvis det var noe enda mer alvorlig og hvis noen hadde fått det samme svaret fra den sure dama.



Anonymous poster hash: a6605...611
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være da et romfolk prøvde å stjele datteren min sin veske med penger hun hadde spart og fått, for å hjelpe til i huset med småplukk:)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk vite idag på jobb at sjefen baksnakker flere av de ansatte...
Til og med meg, men han tar det ALDRI opp med den personen det gjelder...
Så alle vet noe,bortsett fra den personen det er snakk om..
Det synes jeg er frekt, en sjef skal ikke være sånn.

Er ikke slik at kollegaer av deg skal komme bort å fortelle deg hva sjefen har sagt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Christina146

Har mobilbillett til bussen.

Skulle på bussen en gang, og akkurat sittet meg ned. Da roper bussjåføren; "du med hvit jakke, du må betale! "

Gikk frem til sjåføren og viste at jeg hadde mobilbillett.

Det står jo ganske klart på skyss sine sider at om man har mobilbillett, skal man gå på bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du forstod altså ikke: "ka dæ gjær" - "hva gjør det?" og "bærre lev mæ dæ" - "bare lev med det" ?

Unnskyld meg, men den må du lengre ut på landet med. Hvis ikke så kan du faktisk pinlig lite om dialekter, og burde heller google det enn å avspore tråden.

Selvfølgelig forsøkte du å gjøre narr.

Enkelte her inne tåler ikke det snev av dialekter. Det blir for dumt.

Anonymous poster hash: 7c122...eed

Ehhh... På trøndersk blant annet betyr "mæ og dæ" meg og deg. Så er ikke så rart at noen spurte

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh... På trøndersk blant annet betyr "mæ og dæ" meg og deg. Så er ikke så rart at noen spurte

Og hvor bred dialekten er :fnise:

F.eks en inngrodd Lofotværing i fiskeværet ^^ Man må jo nesten ha mastergrad i å tyde hva dem sier midt iblant all bannskapen... :skratte:

(Beklager om jeg tråkker noen på foten, om noen av dere er ifra Lofoten, jeg er nesten ifra Lofoten selv, så er ment som litt selvironi, oss nordlendinger imellom.. ;))

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte pizza til en voksen kvinne en gang, og det første hun sa da hun åpner døren og så meg var, "Deg kommer jeg ikke til å gi driks til!" Jeg hadde ikke engang rukket å si "god kveld"...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte ikke opp igjen og klagde, men de ringte en måned senere. Da sa jeg i fra hvordan personen som ringte sist hadde oppført seg - de fikk ikke noen penger da heller.

Tror det var ett eller annet med denne foreningen for sånn ca 8 år siden eller noe sånt. Mener å huske at jeg leste noe om at de fulgte med på hvem som nettopp hadde fått barn og ringte disse, fordi de da var i en "sårbar" situasjon. Har ingen kilder på dette, men mener å huske at jeg hørte det da jeg klagde til venner og bekjente over denne telefonsamtalen.

Mitt møte med frekkhet ligger i hva du sier over, at folk følger med å kontakter folk i en sårbar situasjon.

Mistet min mor da jeg var 10 år gammel, et par uker senere kom to menn fra Jehovas vitner på døren (Har ingenting i mot de sånn generelt sett men hva som skjedde tok seriøst kaka)

Åpner døren, de spør om jeg ikke vil ha litt informasjon. Svarer pent nei (Jeg var 10 år på denne tiden og veldig sjenert). Da tar den ene av de to mannfolka et skritt inn i gangen vår og sier "Du vet, når man har mistet noen så er det godt å være med i en gruppe som kan hjelpe deg, er det ikke sånn at du nettopp har mistet din mor?"

Min bestemor som var hos oss denne dagen overhørte samtalen og jeg skal ikke gjengi hvilke skjellsord hun brukte da hun stormet ut i gangen..

Etter å ha snakket litt rundt om saken viser det seg altså at de leser dødsannonser og møter opp på døren til familiene for å komme seg innafor.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...