Gå til innhold

Noen som bor på Gullhaug, Bærums verk?


maja25

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg bor der ikke, men jeg er godt kjent der, og kan svare deg med tanke på et par ting.

Buss går hvert kvarter, både i retning Sandvika, og Bekkestua. (Overgang på Triangelen)

Det er mange butikker på Bærums Verk.

Av matbutikker vet jeg om i alle fall Rimi og Meny.

Den lille sjokoladefabrikken er også på verket. ;)

Det er gode turområder rundt Gullhaug, og det har det beste av to verdener etter min mening.

Det ligger midt i mellom landlig (Lommedalen), og sentralt (Rykkin, Sandvika, Bekkestua).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg bor der ikke, men jeg er godt kjent der, og kan svare deg med tanke på et par ting.

Buss går hvert kvarter, både i retning Sandvika, og Bekkestua. (Overgang på Triangelen)

Det er mange butikker på Bærums Verk.

Av matbutikker vet jeg om i alle fall Rimi og Meny.

Den lille sjokoladefabrikken er også på verket. ;)

Det er gode turområder rundt Gullhaug, og det har det beste av to verdener etter min mening.

Det ligger midt i mellom landlig (Lommedalen), og sentralt (Rykkin, Sandvika, Bekkestua).

Den går visst nok oftere om morgenen. :)

Gullhaug vet jeg ikke hvor er, men jeg kjenner Bærums Verk generelt. Bærums verk har Meny, Rimi, møbelbutikker, noen restauranter, div hud/hårpleie, blomsterbutikk og krimskramsbutikker. I tillegg er det jo 10 min med bil til Sandvika. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Bærums verk er eit veldig sjarmerande område. Når eg har utanlandske gjestar tek eg dei ofte med dit, etter at vi har sett dei viktigaste "sightsa" i Oslo. Handlegata er kjempekoseleg, særleg på vinteren, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Jeg vil si at det er et fredelig og ikke minst et barnevennlig område. Gode turmuligheter. Oslo bussen går vell hvert kvarter, hvor bussen bruker 1 time inn til byen. Dyrt å etablere seg der med hus, men de har mange fine leiligheter der. Kommer annpå hva du er ute etter! =)

Hadde kunnet bo der om jeg skulle ha barn osv, men ikke hvis jeg var ung og singel, da blir det fort litt øde:p De fleste jeg kjenner sier at Gullhaug, Bærums Verk er på landet og ja jeg følte det sånn da jeg bodde der da man var avhengig av bil for å komme seg rundt til folk. Men for all del, det er et fint sted!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min bor like ved der, og bussen bruker ikke mer enn ca 40 min til Oslo altså. I tillegg går det ekspressbuss i rushen. Veldig stille og rolig, nydelige turområder, alt man trenger på Bærums Verk- kjøpesenteret er velutstyrt og det er også en super restaurant der (værtshuset). Det er virkelig et topp alternativ til Oslos forsteder. Det er nok en grunn til at Märtha og Ari bor i Lommedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Bærums verk er eit veldig sjarmerande område. Når eg har utanlandske gjestar tek eg dei ofte med dit, etter at vi har sett dei viktigaste "sightsa" i Oslo. Handlegata er kjempekoseleg, særleg på vinteren, faktisk.

Signeres! Jeg gikk tur der på kvelden 1. juledag, og det var helt nydelig. Fikk skikkelig "Skomakergata"-følelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hvordan er mulighetene for å komme seg i skogen fra Bærums verk senter, uten å måtte gå langt eller ta buss? Altså ordentlige turområder, å gå på asfalt er ikke tur for min del. :)

Anonymous poster hash: a3c7d...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er mulighetene for å komme seg i skogen fra Bærums verk senter, uten å måtte gå langt eller ta buss? Altså ordentlige turområder, å gå på asfalt er ikke tur for min del. :)

Anonymous poster hash: a3c7d...cf9

Jeg vet ikke hvordan det er der lenger nå, men før var det flere skogsstier nede på Bærums Verk.

Det skal blant annet være en tursti fra Gamleveien opp til Gullhaug, og derifra kan du blant annet gå videre over til Rykkin, uten å måtte gå mer enn 500 m på asfalt.

Snakk med turistkontoret, de har sikkert kart over turstier i området, eller så vet de hvem som har det.

Anonymous poster hash: 71aa3...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...