Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Lurer på om jeg rett og slett er litt rar? He, he..

Jeg takler rett og slett ikke stekende sol og varme. Blir dårlig fysisk og psykisk! Jeg synes det er merkelig med alle solbaderne ute :sjenert:

Men det er visst meldt regn til søndag her i Trondheim ihvertfall :)

Gleder meg :) Flere som ikke liker stekende sol og varme?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alabama

Synes det er digg når sola steiker og det er varmt, men da må jeg ligge på stranda sånn at jeg kan bade når jeg blir for heit.

Å ligge i parken i steikende sol, synes jeg er helt grusomt!! Da må jeg ha hodet i skyggen eller noe...

Forferdelig å tusle gatelangs i heten også..

Jeg liker varmen, altså, men sliter litt i solsteika!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Melder meg på denne tråden. Synes alt over 25 grader er fra ubehagelig, til direkte plagsomt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja det er litt "godt" at vi er flere!

Fikk ikke sove før fire-fem i natt og våknet halv åtte av stekende sol, våt av svette og puls på sikkert 100 :ler: Måtte rett på badet og kjøle meg ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hater det, det er en av grunnen til at jeg ikke skal gifte meg på sommeren - vil ikke se ut som en svett, kokt hummer når jeg gifter meg.. hehe

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også. Mange får energi av den sterke solen, men hos meg virker det mer som om solen drar energien ut av meg. Jeg blir matt, sliten, svett og energiløs.

Gleder meg til høsten - DA våkner jeg! :-D

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Blir det over 22 grader i skyggen holder jeg på til å kovne. Jeg blir irritabel og grinete, føler meg direkte uvel. Å sitte i solen orker jeg ikke. I disse dager er det 24-26 grader her jeg bor, og det er grusomt.. Jeg orker ikke noe som helst. Jeg elsker vanligvis å gå på fjellet, men når det er så varmt klarer jeg knapt bevege meg, så blir til at jeg sitter inne i leiligheten min..

Men 18-19 grader derimot, det er supert! Da er det ut på tur, og så sitte på terassen når man kommer hjem igjen.

Det rare er dog at om vinteren må jeg ha minst 22 grader inne for ikke å fryse ihjel, selv med et par gensre på :klø: Mens om sommeren sitter jeg i skyggen i shorts og singlet i 19 grader og storkoser meg.

Jeg fatter og begriper ikke de som reiser til "syden" midt på sommeren, og som synes det er helt flottings med temperaturer mellom 30 og 40...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke denne forferdelig varmen! Den slår meg helt ut - blir sliten, slapp, matt og energiløs. :( Klarer ikke ligge å sole meg hvis jeg ikke har tilgang på kaldt vann å bade i hvert 10ende minutt. Når vi er på stranda på ordentlige varme dager ligger jeg mer i vannkanten enn stranda. :ler:

Tusle i byen i varmen er heller ikke noe særlig - jeg fikk heteslag når jeg dro til Oslo en dagstur og ble innlagt på sykehuset så jeg ikke rakk toget hjem igjen. :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så oppmuntrende å lese at vi er flere. Kanskje vi burde gå sammen om noen kampsaker. Nytter vel lite å aksjonere for kaldere vær ;) Men vi kunne jo feks få folkene på værmeldingen til å slutte å diskriminere oss med alt dette snakket om "fint vær" :gjeiper:

I forrige uke var det en på værmeldingen som sa at det ikke ville bli "noe verre" neste uke. Da ble jeg jo først glad, for jeg tolket det som at det ikke skulle bli varmere nå. Men han mente jo det stikk motsatte :gråte:

Syng med folkens: Her kommer vinter'n, her kommer den kalde fine tida :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i sol, men sliter også når det blir for varmt. Liker å ligge ved sjøen sånn at jeg kan bade hvis jeg føler meg for varm i topplokket :)

Jeg sliter veldig med å sovne nå som det er så varmt, det passer dårlig sånn midt i eksamensperioden. Synes godt det kan være fint vær men kunne godt vært litt kjøligere for min del :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke den eneste. Jeg liker ikke varme, alt over 23-24 grader er bortkastet på meg. Og jeg er halvt provencalsk, så genene mine burde tåle ganske høye temperaturer. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg syns det er deilig med dette været.

Kjenner jo også at det er vanskeligere å sovne om kvelden, og jeg ligger mye uten dyne. Sover lettere, men dog godt.

Syns det er deilig å gå ut i shorts om morgenen når jeg drar på jobb. Jobber i barnehage så vi er ute nå i 6-7 timer om dagen. Og da er det godt å finne skyggen og lese en bok med barna eller å tegne i skyggen.

Drikker masse vann.

Det som er slitsomt med varmen er at allergien min føles værre. Det føles værre å være tett og slimete, og når jeg i tillegg har manstruasjon er alt enda værre.

Men som sagt, bortsett fra det syns jeg det er herlig.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

Jeg er litt ambivalent i forhold til varmen. Det er jo deilig å sitte i hagen (under parasoll), kun smette på seg et par sandaler for å gå ut, grille, sitte på utecafé...

Men det er så VARMT om natten... Og så VARMT inne, og ute, og overalt. Det er litt puh. selv om jeg sier til meg selv at jeg ikke skal klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, du er rar! :)

Jeg hører definitivt ikke hjemme i Norge, jeg synes alt over 30 grader er drømmen. Gjerne med skikkelig høy luftfuktighet :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte irritert meg over værmelderenes måter å betegne "fint vær" på. Det er KUN knallsol som gjelder. Alt annet er trist og leit. Jeg elsker overskyede, kjølige dager. Det er noe av det fineste jeg kan tenke meg. Gleder meg til regnet en gang kommer tilbake. Da er det min tur til å dra på stranda og se dråpene leke seg i vannflata. :)

Dette er jeg veldig enig i, og det har irritert meg også. Regn er "dårlig vær", og sol er "fint vær".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Emera

Jeg elsker å ta på regntøy og støvler og gå lange turer i regnet! Så lenge det ikke regner hele sommeren, som det kan gjøre på disse kanter, så er det bare herlig med regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, godt å se det ikke bare er meg, ja...

Har hatt 29 grader på kontoret mitt i to dager nå (ja, har prøvd å klage til AMU før, uten hell), kan ikke ta på meg mindre tøy pga arbeidets art, og kan ikke ta meg en luftepause når det blir for ille heller... I tillegg sitter jeg størtsteparten av dagen på en sessel av plast... klamt og deilig ja! Og hansker og munnbind i varmen...?? Helt grusomt!

Gleder meg til høsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ofte mye pes av andre når jeg sier jeg ikke liker sommeren noe særlig. Jeg er et typisk høst- og vårmenneske. Da er temperaturene levelige, nå er det nærmest drepende!

Og som høygravid synes jeg det er jævlig!!

Det er mer behagelig når en kan kle på seg mer om en trenger det. En har litt mer begrensninger når en må kle av seg.

Det er iallefall på tide at vi som ikke liker varmen skal slippe å høre: "Men vi må jo ikke klage, da!"

JO! Jeg vil klage fordi jeg liker det IKKE! Og det har jeg lov til ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...