Gå til innhold

Hypokonder, redd visse matvarer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en laaang liste "fear foods", bestående av kjøtt, det meste med fett og salt, raske karbohydrater, søtstoffer og estoffer, og en kort liste "safe foods", bestående av havregryn, frukt og grønt og noen få ting til. Problemet mitt er at jeg hører på alt som blir skrevet i media, noe som har ført til at jeg har erklært meg selv laktose/glutenintolerant og så godt som vegetarianer. Har ført til at jeg har blitt undervektig og rett og slett redd for å spise :s noen som kjenner seg igjen? Psykolog er uaktuelt, men finnes det støttesider på nett eller noe??

Hva skal jeg gjøreee? Selvhjelpbøker kanskje? Vet ikke :')

Anonymous poster hash: 504e3...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale deg å dra til legen for å snakke med henne. Spesielt når du er blitt undervektig. Hun kan helt sikkert hjelpe deg :)



Anonymous poster hash: 11032...820
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å 1) skjerpe deg og 2) slutte å se/lese/høre på skandalepregede oppslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en laaang liste "fear foods", bestående av kjøtt, det meste med fett og salt, raske karbohydrater, søtstoffer og estoffer, og en kort liste "safe foods", bestående av havregryn, frukt og grønt og noen få ting til. 

Anonymous poster hash: 504e3...407

Fascinerende med selvmotsigelser...

 

Uansett, få deg hjelp! Det er ikke sunt å være redd for å spise så mange matvarer.

Anonymous poster hash: b134e...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene dagen er det sunt og spise gulrøtter, dagen etter er det usunt. Du må ikke tro på alt du leser. Om du kommer over noe angående mat, så tenk på det som se og hør. Bare sladder og tull. 

 

Selvsagt er mye riktig, men mye er galt også. Du burde egentlig  unngå å lese slike artikler

 

Det farligste er å leve, det er det ingen som har overlevd enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.  De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mvh pavilion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...