Gå til innhold

Beste næringsshake? (Herbalife?)


Vulpes

Anbefalte innlegg

Hvilke næringsshaker/proteinpulvere er gode valg hvis man ønsker å få i seg næring på lett måte? Altså at man får i seg en fin blanding av proteiner, fett og karbohydrater og med en grei miks av vitaminer og mineraler. Uten sukker.

Er det noen fra iherb som noen har prøvd og liker? Hva med Herbalife e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke næringsshaker/proteinpulvere er gode valg hvis man ønsker å få i seg næring på lett måte? Altså at man får i seg en fin blanding av proteiner, fett og karbohydrater og med en grei miks av vitaminer og mineraler. Uten sukker.

Er det noen fra iherb som noen har prøvd og liker? Hva med Herbalife e.l.?

 

Hvis du vil ha god næring og god smak, er det bedre med mat enn med kunstige shaker. Hva med å lage en smoothie av melk, banan, nøttesmør, egg, havregryn el.l? Sukker kan du ikke regne med å unngå, hvis du vil ha karobohydrat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha god næring og god smak, er det bedre med mat enn med kunstige shaker. Hva med å lage en smoothie av melk, banan, nøttesmør, egg, havregryn el.l? Sukker kan du ikke regne med å unngå, hvis du vil ha karobohydrat.

Det er ikke til meg, og det er nødt til å være en shake for at det skal være så lett som mulig å lage. Med sukker mener jeg tilsatt sukker, ikke det som naturlig finnes i f.eks. frukt og grønt. Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda. Hvis man er så dårlig at man ikke klarer å skrelle en banan og starte en blender, bør h*n nok snakke med legen og få næringdrikk fra apoteket. Herbalife er tilsatt sukker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet folk har brukt Herbalifte-shaker blandet i melk, for å få i seg lettvint næring. Da blir dem jo ganske næringsrike. Likens Nutrilett, det inneholder jo alle viktige stoffer.

 

Men, håper det er snakk om slik innimellom-måltid? Ikke leve av det hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Prøvde å finne ingrediensliste på Herbalife men fant ikke noe - får lete litt mer, og sjekke Nutrilett òg :)

Næringsdrikk fra apotek var et interessant tips, visste faktisk ikke at de solgte det. Må undersøkes!

Legen vet om situasjonen. Er forhåpentligvis bare en midlertidig løsning, men i tilfelle barer og shaker blir en stor del av kostholdet over en litt lengre tid er det viktig at vi finner de beste alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fruktose er ingrediens nummer to på min boks med vaniljeshakepulver fra Herbalife. 34,6 gram karbohydrater pr 100 gram, hvorav 32,7 gram sukker. Så ja, en del sukker i denne, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda. Hvis man er så dårlig at man ikke klarer å skrelle en banan og starte en blender, bør h*n nok snakke med legen og få næringdrikk fra apoteket. Herbalife er tilsatt sukker. 

 

Næringshaker er enda verre. De ofte laget på soyaprodukter og med mye flerumettet fett fra feks soya eller solsikke. Sikkert greit å gi til noen som kommer til å dø uansett, men jeg ville ikke gitt det til folk som skal overleve.

 

Herbalife er dyrt og med minimum av innsats kan du lage bedre shaker selv. Eggeplomme og fløte for å få opp energimengden og myseproteinpulver for å øke proteininnholdet. Smak og karbohydrater får du av frukt og fruktjuice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal lese mer om Vital Greens når jeg kommer på dataen igjen, er på mobilen nå :)

Vi har fått tak i en boks Herbalife og jeg reagerte nettopp på dette med den store mengden fruktose ja... Kan vel ikke være det beste sånn i lengden, men her og nå får det duge. Bedre enn ingenting :)

Hva tenker dere om Chocolite?

http://no.iherb.com/HealthSmart-Foods-Inc-Chocolite-Protein-French-Vanilla-14-7-oz-418-g/29967#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=chocolite&rc=10&sr=null&ic=7

Supraspinatus: For noen mennesker er det helt umulig å klare å lage seg smoothies på egenhånd, uansett hvor enkle de er. Så takk for tanken, men det er ikke et alternativ dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal lese mer om Vital Greens når jeg kommer på dataen igjen, er på mobilen nå :)

Vi har fått tak i en boks Herbalife og jeg reagerte nettopp på dette med den store mengden fruktose ja... Kan vel ikke være det beste sånn i lengden, men her og nå får det duge. Bedre enn ingenting :)

Hva tenker dere om Chocolite?

http://no.iherb.com/HealthSmart-Foods-Inc-Chocolite-Protein-French-Vanilla-14-7-oz-418-g/29967#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=chocolite&rc=10&sr=null&ic=7

Supraspinatus: For noen mennesker er det helt umulig å klare å lage seg smoothies på egenhånd, uansett hvor enkle de er. Så takk for tanken, men det er ikke et alternativ dessverre.

 

Jeg forstår, men klarer man å lage fra pulver så klarer man også å ta ut av frysen. Dette handler jo litt om hva omsorgspersonen orker også da. Det går an å lage alt klart og fryse ned i porsjoner som man tiner, og tilsetter litt vann. Rister og så er det drikkbart.

Hvis det ikke er så farlig om det en spiser ikke er så sunt, bare næring så er ferdige næringsdrikker også et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker Herbalifeshake til frokost og etter trening. Enten med appelsinjuice eller styrkmelk. Funker fint og smaker godt! Men hadde ikke giddet å leve utelukkende på dette. Mange gode smaker - liker vanilje,eple/kanel/karamell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Leste litt mer om VItal Greens nå og selv om det inneholder mye greit blir det litt vel dyrt i lengden. Typisk lure-penger-fra-folk-produkt, ser det ut til? :/

 

Jeg forstår, men klarer man å lage fra pulver så klarer man også å ta ut av frysen. Dette handler jo litt om hva omsorgspersonen orker også da. Det går an å lage alt klart og fryse ned i porsjoner som man tiner, og tilsetter litt vann. Rister og så er det drikkbart.

Hvis det ikke er så farlig om det en spiser ikke er så sunt, bare næring så er ferdige næringsdrikker også et alternativ.

Fryser kan jo være en mulighet. Problemet er at når man ikke har mikrobølgeovn krever det en del venting før det tines, da. Ferdiglaget shake fra pulver kan lages av andre og stå klart i kjøleskapet til akkurat det øyeblikket matlysten er på plass. Mye fordeler og ulemper som må veies mot hverandre her :)

 

Sannsynligvis blir shaker og barer og raske løsninger bare nødvendig i perioder av gangen, så da vil forhåpentligvis de bedre alternativene av shaker/barer være gode nok. Takk for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Prøvde å finne ingrediensliste på Herbalife men fant ikke noe - får lete litt mer, og sjekke Nutrilett òg :)

Næringsdrikk fra apotek var et interessant tips, visste faktisk ikke at de solgte det. Må undersøkes!

Legen vet om situasjonen. Er forhåpentligvis bare en midlertidig løsning, men i tilfelle barer og shaker blir en stor del av kostholdet

over en litt lengre tid er det viktig at vi finner de beste alternativene.

Er det medisinske årsaker til at mennesket ikke klarer å spise og legen kjenner til dette, så bør legen skrive resept på Næringsmidler fra apotek. (Og evt. Søke Helfo om refusjon, dersom diagnosen for refusjon foreligger.)

Ved medisinske tilstander som gjør spising av vanlig mat umulig, så er Herbalife og andre produkter i samme klasse, ikke noe alternativ. Snakk med lege, igjen. Eller kjøp direkte fra apotek. De koster fra 32 kr. Pr. Stk og oppover avhengig av smak og merke. 6 - 7 stk for dager erstatter all mat. Men da må det brukes de som kalles "fullverdige".

Anonymous poster hash: 1af6c...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker Herbalifeshake til frokost og etter trening. Enten med appelsinjuice eller styrkmelk. Funker fint og smaker godt! Men hadde ikke giddet å leve utelukkende på dette. Mange gode smaker - liker vanilje,eple/kanel/karamell :-)

Du høres frisk og rask ut, da er sikkert Herbalife ok.

Ved medisinske tilstander er ikke Herbalife noe å leve eller overleve på. F.eks. ved kreftilstander og cellegiftbehandling, tarmopererte eller andre tilstander.

Å ikke gidde å leve på flytende er for mange av oss eneste alternativet for å overleve. Noe vi ikke hadde gjort uten blåresept og Næringsmidler fra apoteket.

Fint om folk klarer å tenke utenfor boksen.

Anonymous poster hash: 1af6c...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det medisinske årsaker til at mennesket ikke klarer å spise og legen kjenner til dette, så bør legen skrive resept på Næringsmidler fra apotek. (Og evt. Søke Helfo om refusjon, dersom diagnosen for refusjon foreligger.)

Ved medisinske tilstander som gjør spising av vanlig mat umulig, så er Herbalife og andre produkter i samme klasse, ikke noe alternativ. Snakk med lege, igjen. Eller kjøp direkte fra apotek. De koster fra 32 kr. Pr. Stk og oppover avhengig av smak og merke. 6 - 7 stk for dager erstatter all mat. Men da må det brukes de som kalles "fullverdige".

Anonymous poster hash: 1af6c...271

Takk for svar. Men, er virkelig de drikkene alltid bedre enn det man kan få kjøpt utenom apotek da, tro? For du snakker om de her, eller?

http://www.apotek1.no/produkter/fresubin-2-kcal-fibre-drink-cappuccino-4x200ml-839656p

 

Jeg er skeptisk til om legen kan hjelpe — dessverre. Er ikke alltid at leger kan gjøre stort. Annet enn eventuelt å søke om refusjon/få resept, men det spørs om summene blir så store at det er verdt bryet. Må se det litt an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres frisk og rask ut, da er sikkert Herbalife ok.

Ved medisinske tilstander er ikke Herbalife noe å leve eller overleve på. F.eks. ved kreftilstander og cellegiftbehandling, tarmopererte eller andre tilstander.

Å ikke gidde å leve på flytende er for mange av oss eneste alternativet for å overleve. Noe vi ikke hadde gjort uten blåresept og Næringsmidler fra apoteket.

Fint om folk klarer å tenke utenfor boksen.

Anonymous poster hash: 1af6c...271

sant nok er jeg frisk. Fikk ikke med meg at ts var syk? Sorry. Men har et tantebarn med reflux og han har måttet brukt næringsdrikker fra apoteket. Det er veldig dyrt i lengden - og søstern min har gått mange runder med helfo og leger for å få dekket behovet. Nye søknader og ekspertuttalelser fra lege og ernæringsfysiolog er nødvendig hvert år. Så hvis ts har en diagnose og overskudd til å få til dette så går det i orden. Tror familien bruker noen tusen hver mnd på drukkene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Men, er virkelig de drikkene alltid bedre enn det man kan få kjøpt utenom apotek da, tro? For du snakker om de her, eller?

http://www.apotek1.no/produkter/fresubin-2-kcal-fibre-drink-cappuccino-4x200ml-839656p

 

Jeg er skeptisk til om legen kan hjelpe — dessverre. Er ikke alltid at leger kan gjøre stort. Annet enn eventuelt å søke om refusjon/få resept, men det spørs om summene blir så store at det er verdt bryet. Må se det litt an :)

Hvis dette er en midlertidig situasjon og det ikke foreligger noen kjent diagnose som gjør at kriteriene hos helfo oppfylles får man det ikke dekket.Men hvis du mener dette er noen du har krav på må man søke helfo(dette må gjøres av en spesialist innenfor det feltet som sykdommer omhandler) så må man vente på et eventulet vedtak,så får du legetime for å få respet og så betaler man egenandel frem til frikort er oppnådd.

Anonymous poster hash: 05d21...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...