Gå til innhold

Motivasjonstråd Kayla Itsines BBG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sarah.

jeg blir med:)

Jeg begynte på mandag med leg day. Og Herregud! Jeg har omtrent ikke klart å gå de siste dagene, og det har rett og slett vært fryktelig vondt å gå i trapper og bøye meg. Det begynner å komme seg, så håper jeg klarer morgendagens trening.

Armer og mage trente jeg i går. Klarte ikke alle øvelsene og repitisjonene, da jeg er ekstremt svak.

Blir veldig gøy å (forhåpentligvis) se fremgang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy å se at det fremdeles er liv i denne tråden :)

 

Jeg hadde siste økt av uke 4 igår, føltes godt! Startet dagen idag med LISS, en rolig joggetur på rundt 40 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Sarah. hvis du fortsetter så blir det bedre ganske så raskt ! stå på ;)

 

Jeg har vondt i kneet når jeg løper (grååter) så i det siste har jeg syklet i stedet, og det er i grunnen greit for meg så lenge jeg vet at jeg blir god nok til å jogge igjen ! ;)

 

Jeg er på uke 3 og skal gjøre abs and arms i morgen. Jeg så på øvelsene og jeg gleder meg skikkelig!

 

Nå har jeg også begynt å følge matplanen litt, og bare etter noen få dager føler jeg at det er forskjell, altså at jeg føler meg mindre oppblåst.. hm.. hehe :P Så nå skal bare sommeren komme for min del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har kikket litt på dette programmet jeg også og har fått prøveprogrammet lastet ned. Så da er det bare å få kommet i gang :) Greit å ha en tråd som dette å kikke innom av og til :)

 

Følger dere både trening og matprogrammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til dere som holder på med opplegget, mest matplanen (også andre dietter selvsagt).

Har dere kjæreste? :P

Jeg merker at når kjæresten min er hjemme fra fra sjøen er kostholdet mitt litt skrantende, men når jeg er alene er det fullt naziregime! :P Så rart hvordan selvkontrollen og disiplinen bare svikter meg helt når typen er hjemme. Han er en liten søtmoms, som ikke legger på seg av litt for mye søtt, mens jeg går opp en klesstørrelse bare jeg lukter på litt chips :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarah.

Sarah. hvis du fortsetter så blir det bedre ganske så raskt ! P

Det ble raskt bedre ja:D

Trente brun og rumpe igjen på fredagen (uke 1), og var ikke spesielt støl etter den økten.

Trente også på mandag (uke 2). I dag er det trening igjen (uke 2).

Jeg har endret litt på programmet, dvs tilpasset det til min hverdag. Jeg har for tiden bare tid til to korte økter i uka,

Så jeg fokuserer på bein og rumpe som er mine problemområder. Mage og armer ser ok ut uten at jeg trener.

Jeg følger ikke matplanen. Jeg spiser normalt, men har kuttet drastisk ned på søtsaker og brød.

Tok bilder i forrige uke, og tar bilder igjen til uka. Håper rumpa får et lite løft de neste ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørsmål til dere som holder på med opplegget, mest matplanen (også andre dietter selvsagt).

Har dere kjæreste? :P

Jeg merker at når kjæresten min er hjemme fra fra sjøen er kostholdet mitt litt skrantende, men når jeg er alene er det fullt naziregime! :P Så rart hvordan selvkontrollen og disiplinen bare svikter meg helt når typen er hjemme. Han er en liten søtmoms, som ikke legger på seg av litt for mye søtt, mens jeg går opp en klesstørrelse bare jeg lukter på litt chips :P

Haha, jeg er faktisk omvendt! Spiser litt junk i smug og er flinkis når jeg er sammen med kjæresten.... :fnise: Med andre ord: kjipt at jeg har vært alene hele denne uka..... :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg er faktisk omvendt! Spiser litt junk i smug og er flinkis når jeg er sammen med kjæresten.... :fnise: Med andre ord: kjipt at jeg har vært alene hele denne uka..... :laugh:

Hehe oki! ;) Merker i alle fall når rutinene endres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

For moro skyld dytter jeg i denne igjen ;)

 

Jeg er nå på uke 4 av 2. runde og følermeg skikkelig klar for ferie! Treningen har gitt resultater, og jeg har i tillegg satt opp en ny matplan som jeg til nå har fulgt veldig bra. Da skjer det ting, jenter! ;)

Ofte er de dagene med LISS de som er verst å komme i gang med, men det kan jo også ha sammenheng med at det tilfeldigvis er de dagene jeg har mest arbeid. Det blir i det minste gjort, på tross av motivasjonssvikt, så da klarer jeg meg.

Håper dere også henger i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg hiver meg med her!

 

Har lenge vært nysgjerrig på dette programmet, og nå som jeg er hjemme i sommerferien uten treningssenter, tenkte jeg det var på tide å prøve. Jeg gjorde legs & cardio uke 1 i går, og kjenner det veldig godt i kroppen i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som fortsatt går på den? 

 

Begynte med Uke 1 og Dag 1 i går; leg day. Er vant til å trene, men det her var virkelig hardt! I dag blir det LISS, så tenkte jeg skulle jogge i 40 min :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på uke tre og er så fornøyd! Har forsøkt å starte flere ganger, men faller alltid av fort fordi jeg blir så støl. Jeg tilpasser litt når det blir for tungt, feks dele opp repetisjoner enda mer (6 i stede for 12, men heller 4 runder istede for 2 om det var logisk). Følger ikke opplegget helt slavisk, men har gått fra 0 til 3-5 bra økter per uke. Gjør 1-2 kardioøkter i tillegg. Bruker matplanen som tips i forhold til mengde og mattyper. Ikke like streng i helger. Var litt skuffet da jeg veide meg i dag for syns det gikk litt sakte, men så tok jeg frem målebåndet og har gått ned 2 cm på en uke! Føles så bra og har virkelig troen på at jeg skal gjennomføre denne gangen :)

Anonymous poster hash: 0a6e9...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sala21

Er det noen som fortsatt går på den? 

 

Begynte med Uke 1 og Dag 1 i går; leg day. Er vant til å trene, men det her var virkelig hardt! I dag blir det LISS, så tenkte jeg skulle jogge i 40 min :)

Hei! Jeg gjør den fortsatt og er fortsatt fornøyd. Har både glemt å være innom her, men så virket det også som at det ble stilt fra endel andre, så da orket jeg jo ikke å bare skrive for å motivere meg selv ;)

 

Jeg har repetert uke 9-12 i løpet av sommeren og velger å holde meg til det frem til høsten kommer og jobben starter opp, da tenker jeg å starte på uke 1 igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lasta det ned nå, og lurte på om det ikke er kjedelig? Jeg er veldig vant til å trene hjemme, men trener da med videoer fra BeachBody, så jeg er vant til en trener som står der og hyler til meg og å ha veldig høy intensitet. Jeg er også vant til å trene hver dag, og her virker jo LISS som en slags hviledag, eller i alle fall vil min vanlige aktivitet (3-4 turer med hunden) kvalifisere, hvis det er snakk om å bevege seg uten å bli sliten?

 

Har også lest en del på nett om henne der folk er veldig kritiske til lavt kaloriinntak, pluss at enkelte på "Cardio vs BBG" på insta virker ekstremt tynne, ikke trente.

 

Merker at kroppen min trenger forandring, så derfor jeg hadde lyst til å prøve, men når jeg har skumma gjennom virka det litt kjedelig og ganske styrete.

 

Hvordan opplever dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen? 

 

Og hvordan legger dere det opp? Setter dere stoppeklokke på mobilen og trener de intervallene hun har satt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Jeg lasta det ned nå, og lurte på om det ikke er kjedelig? Jeg er veldig vant til å trene hjemme, men trener da med videoer fra BeachBody, så jeg er vant til en trener som står der og hyler til meg og å ha veldig høy intensitet. Jeg er også vant til å trene hver dag, og her virker jo LISS som en slags hviledag, eller i alle fall vil min vanlige aktivitet (3-4 turer med hunden) kvalifisere, hvis det er snakk om å bevege seg uten å bli sliten?

 

Har også lest en del på nett om henne der folk er veldig kritiske til lavt kaloriinntak, pluss at enkelte på "Cardio vs BBG" på insta virker ekstremt tynne, ikke trente.

 

Merker at kroppen min trenger forandring, så derfor jeg hadde lyst til å prøve, men når jeg har skumma gjennom virka det litt kjedelig og ganske styrete.

 

Hvordan opplever dere det?

Da jeg startet hadde jeg ikke noe annet program jeg fulgte seriøst, så for min del var det ikke kjedelig i alle fall :) Jeg setter stoppeklokken på 7 minutter ja, også gjør jeg det jeg klarer og har en liten pause også gjentar jeg. Det er jo noen uker som krever litt mer utstyr, men trener du hjemme kan du jo fint bruke brusflasker med vann, stoler osv for å få gjort øvelsene.

Jeg synes også at LISS dagene var litt for lav intensitet, så jeg har som regel jogget i stedet da det har gitt litt mer intensitet.

 

Det er ikke opp til meg å si hvordan du liker programmet, du må nesten bare prøve det! ;) Jeg er ikke så inne på at det er for lavt kaloriinntak og om andre er blitt tynne. Selv har jeg opplevd at min kropp er blitt sterkere ved å bruke programmet. Jeg har i perioder blitt litt lei av å følge det strenge regimet, men da har jeg bare tatt en uke av og trent mer med vekter slik jeg gjorde før, også går jeg tilbake. LIker at øktene er korte og heftige, så selv trivess jeg med det. Resultatene kommer jo også fort, og da er det ekstra morsomt.

 

Håper dette svarer på noe av det du lurer på. Jeg har som sagt ikke veeldig mye vett på dette, så jeg svarer bare ut fra hvordan jeg har opplevd programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, jeg syns det var en fin vurdering! Jeg har trent mye med vekter, og har også pullup-bar og strikk, men så at hun også bruker bosu-ball. Har lyst til å prøve noe nytt, men tenker at det blir veldig uvant med å ikke ha en trener som sier hva jeg skal gjøre som jeg har med videoene. Er også mer vant til skikkelig HIIT cardio. 

 

Men lurt å gjøre om på LISS litt så det ikke blir helt ikkeno. Kanskje jeg burde kombinere det med videoer eller noe. 

 

Var noen helt psyko folk på Youtube som hata henne, så var litt vanskelig å finne noen nøytrale. Jeg tenker at jeg fortsetter med vanlig sunt kosthold og ikke følger matplanene helt, hun er jo ikke vegetarianer selv, og da vet jeg ikke om det er så lurt å følge en plan hun må en måte har gjetta seg til og ikke prøvd ut. Har også lest at hun har i overkant mye animalske produkter i den "vanlige" matplanen, mer enn man trenger. 

 

Men treninga virka jo ok, og jeg vil som sagt gjerne ha litt forandring! :) Raske resultater liker jeg godt! og jeg er også veldig fan av korte og heftige økter. Trener vanligvis en halvtime hver dag som er såpass intens at jeg er helt gjennomvåt av svette etterpå når det er cardio og helt utslitt i musklene om det er styrke.

 

Så tror jeg skal gi det et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd! Er på min tredje uke nå og ser allerede forskjell på bena og magen.

Når det er LISS-dag pleier jeg å jogge eller gå veldig fort. Det spørs hva jeg får tid til mtp. hund og hva han vil :P

 

Når det gjelder mat så spiser jeg sunt og variert. Har tatt litt ideer fra den matplanen hun har laget og så spiser jeg mer om jeg blir sulten. Spiser også kveldsmat siden jeg spiser middag ca. seks. Syns det er for lenge å gå uten mat fra seks på kvelden til seks om morgen neste dag i hvert fall om man er aktiv i noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har kjørt gjennom alle 12 ukene en gang, og ville da ha en pause fra BBG for å løpe mer. Nå savner jegdet og vil begynne igjen! Synes det er veldig artig og motiverede trening, særlig med tanke på at det tar bare en halvtime og kan gjøres hvor som helst. Noe utstyr er snedig å ha, som vekter feks, men det går greit uten og.

Som motivasjon bruker jeg mye facebook og instagram. Gjerne følg meg på instagram under samme navn som her. Jeg har gått ned 10 kg med programmet og endringer i kosthold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...