Gå til innhold

Hva var et "must" for deg å ha i fødebagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting jeg skulle hatt i den, så hadde kjæresten min sluppet å tråle sykehuset midt på natten for å få tak i det, var en flaske urge! Det er brusen jeg vanligvis MÅ ha når jeg er fyllesjuk, og da fødselen var over, var jeg desperat etter koffein og sukker (som urge er full av)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er skrevet, men har et lite tips. Hvis du har sett deg ut/kjøpt nye bukser/undertøy til etter fødsel, ikke bruk de nære termin. Jeg hadde på mine når vannet gikk og fikk derfor ikke hatt de med meg. Muligens opplagt for noen, men tydeligvis ikke for meg. Tenkte at det var mest sannsynlig at det starta med rier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leintle

Purelan (både til tørre lepper og bryster).

Egen shampo og balsam.

Deilige tøfler.

Tusen hårstrikker.

Kamera.

Iskaffe.

Nakkevarmer (vet ikke hva det heter, sånne "puter" som man varmer i mikroen).

Romslige ullsokker til baby (fødte på vinteren).

Trengte ingenting av det under fødsel, men deilig å ha på barsel.

Endret av Leintle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesestoff eller annet tidsfordriv. Jeg kjedet meg virkelig på barsel, og har aldri vært den typen nybakt mor som kan sitte og stirre på babyen time etter time.

Hvis du ikke skal amme anbefaler jeg å ta med smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk brukte jeg ikke annet enn klær(knapt) til meg og baby. Resten var totalt bortkastet for meg

Så noe å ta bilder med eller sende meldinger til familie var ikke i bruk? Det anser jeg for viktigere enn klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så noe å ta bilder med eller sende meldinger til familie var ikke i bruk? Det anser jeg for viktigere enn klær.

Har veldig bra kamera på telefonen og den pakker jeg jo ikke ned.. Hadde alt som pleier å stå på de typiske "dette MÅ du ha i fødebaggen" listene og brukte faktisk ingen ting utenom ett par klesskift

Men det er selvfølgelig individuelt, jeg bruker aldri lipsyl og fikk ikke noe mer lyst å bruke den på sykehuset f.eks. Tror mange pakker mye unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller aldri lypsyl. Men sykehusluften er insane og jeg tørker iallfall ut med en gang. Opplever aldri sprukne lepper, ei heller midtvinters i 20 minus, men på sykehus er jeg sjanseløs.

Og hvordan folk klarer seg uten flipflopper av noe slag det fatter jeg heller ikke, for de gulvene er ekle, spesielt i dusjen der flere kvinner ofte deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden må jeg bare si så fasinerende og forskjellige folk er!



Anonymous poster hash: a1b7b...b61
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for at jeg pakket store, myke truser (syns ikke sykehustruser er deilig!), ammesingletter, kamera, babyklær, en sjokkolade, en vannflaske og babyklær. Neste gang skal jeg også ha med varmeflaske, den var gull verdt under fødselen og de hadde bare en igjen da jeg fikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småpenger til brus og sjokoladeautomat hvis man føder utenom åpningstiden til kiosk og cafe!

Anonymous poster hash: dd1ec...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flippflopper til å dusje i, babyklær (de hadde bare enorme gensere og bukser), babylue (de hadde hjemmestrikkede litt stive luer jeg helst ikke ville bruke), mat/kjeks/iste/brus til fødselen (til mannen og). Mobillader, kamera.

Sjampo. Engangs ammeinnlegg.

Håndsprit og purelan (ble brukt etter hver amming, og jeg hadde null problemer)

Litt gode klær.

Ballerinasko el til innebruk.

Ørepropper(!)

Anonymous poster hash: f05d9...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

En ting jeg skulle hatt i den, så hadde kjæresten min sluppet å tråle sykehuset midt på natten for å få tak i det, var en flaske urge! Det er brusen jeg vanligvis MÅ ha når jeg er fyllesjuk, og da fødselen var over, var jeg desperat etter koffein og sukker (som urge er full av)!

du kunne jo fått kaffe med melk og sukker.... måte på hvor storforlangende du måtte vøre rett etter fldsel. Tror ikke du hadde dødd uten urge. Tror faktisk du kunne overlevd på cola og..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kunne jo fått kaffe med melk og sukker.... måte på hvor storforlangende du måtte vøre rett etter fldsel. Tror ikke du hadde dødd uten urge. Tror faktisk du kunne overlevd på cola og..

Snakkes når DU har født.

Anonymous poster hash: c21db...9a7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Snakkes når DU har født.

Anonymous poster hash: c21db...9a7

jeg kommer ikke til å behandle mannen min som en bikkje den dagen jeg har født. Kvinner har født i hundrevis av år selv før urge var oppfunnet.

Endret av ninuska_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer ikke til å behandle mannen min som en bikkje den dagen jeg har født. Kvinner har født i hundrevis av år selv før urge var oppfunnet.

Jeg tror at kvinner på den tiden hadde andre drikker eller mat dem ville ha etter fødsel.

Det er ikke pent å si slikt til andre mennesker, vi må alle være gode og behandle hverandre med respekt. Du har sikkert vært i en eller annen situasjon der hvor du bare måtte ha noe. Kanskje du ikke vil ha noe spesifikt etter en fødsel men vi er alle forskjellige :)

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Jeg tror at kvinner på den tiden hadde andre drikker eller mat dem ville ha etter fødsel.

Det er ikke pent å si slikt til andre mennesker, vi må alle være gode og behandle hverandre med respekt. Du har sikkert vært i en eller annen situasjon der hvor du bare måtte ha noe. Kanskje du ikke vil ha noe spesifikt etter en fødsel men vi er alle forskjellige :)

Hvorfor. Hun var slem mot mannen sin og bad stakkaren tråle verden rundt etter urge. Hva om han ikke fant urge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor. Hun var slem mot mannen sin og bad stakkaren tråle verden rundt etter urge. Hva om han ikke fant urge da?

Vi kan ikke vite om hun var slem mot ham, det står det ingenting om hvordan hun spurte. Folk har forskjellige skrivemåter og forståelser da blir det lett å mistolke det andre skriver. Hun kan ha spurt fint og han kunne hatt lyst til å gjøre dette for henne. Jeg kjenner mange som gjør mye for damene deres uten at de har vært slem av den grunn :)

Og uansett om man har vært slem, så trenger man ikke å være slem selv :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor. Hun var slem mot mannen sin og bad stakkaren tråle verden rundt etter urge. Hva om han ikke fant urge da?

Er det nå virkelig så fælt å måtte gå og kjøpe en brus til kona etter at hun har trykket ut en trekilos unge?

Jeg vet i alle fall hvilken av de to jobbene jeg helst ville hatt!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...