Gå til innhold

spørsmål om sammsoving


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min er litt over 2 mnd. Hun vil ligge helt inntil meg helst. Så jeg lurte på hvordan det er når babyen sover i foreldrenes seng. Hvor tett kan man egentlig sove. Babyen skal jo ha egen dyne. Hvordan har dere gjort det med sammsoving?

Anonymous poster hash: 9af78...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er livredd for at han skal bli kvelt av dyna mi eller puta. Så han ligger så langt til siden/midten av senga som mulig slik at det blir litt avstand mellom oss. Men det har hendt jeg har våknet med han i armhulen etter amming, men da er dyna langt nede ;)

Anonymous poster hash: 6d6d8...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der like ille å ligge tett sammen om man ikke har dyne eller bare babyen har?

Anonymous poster hash: 9af78...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sansovet med vår jente fra hun var noen dager gammel til hun fylte året.

Vi brukte en juniordyne som vi la dobbel som madrass mellom oss i sengen (160 cm bred) og hun hadde sin babydyne.

Da føltes det tryggere når hun lå litt opphøyd. Jeg var aldri utrygg om natten, jeg tror underbevisstheten "passet på".

Et babys nest/babyrede kan også være bra!

Anonymous poster hash: 8f68e...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker babynest! Den er helt super. Han ligger trygt og godt, og litt mindre risiko for at det skjer noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker babynest! Den er helt super. Han ligger trygt og godt, og litt mindre risiko for at det skjer noe :)

Klarer du å ligge å amme uten å ta babyen utav da?

Anonymous poster hash: 6d6d8...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sovet med datteren min inntil meg fra fødsel, hun er veldig varm av seg og har kun hatt ullpysj på, ingen dyne. Jeg har hatt pysjbukse, ammetopp og pysjgenser på, og sovet med dyna opp til livet. Jeg har aldri vært redd for å rulle på henne eller noe, og særlig in begynnelsen var det umulig for noen av oss å sove uten den andre tett inntil. <3

Hun er 15 mnd nå, og sover i armkroken min as we speak. Fri tilgang til pupp hele natta har gitt meg masse søvn, hun kobler seg på og av som hun vil. Nå ruller hun seg bort i blandt, så vi ligger ikke inntil hele natta, men det gjorde vi hvertfall de første 6 mnd. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet med datteren min inntil meg fra fødsel, hun er veldig varm av seg og har kun hatt ullpysj på, ingen dyne. Jeg har hatt pysjbukse, ammetopp og pysjgenser på, og sovet med dyna opp til livet. Jeg har aldri vært redd for å rulle på henne eller noe, og særlig in begynnelsen var det umulig for noen av oss å sove uten den andre tett inntil. <3

Hun er 15 mnd nå, og sover i armkroken min as we speak. Fri tilgang til pupp hele natta har gitt meg masse søvn, hun kobler seg på og av som hun vil. Nå ruller hun seg bort i blandt, så vi ligger ikke inntil hele natta, men det gjorde vi hvertfall de første 6 mnd. :)

Samme her :) Aldri vært noe problem her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss så sover min mann på gjesterommet og vesla og jeg sover i den store senga. Da pakker jeg dyna hennes godt rundt henne også får hun pupp til hun sovner. Deretter ruller jeg meg bort slik at vi sover i hver vår halvdel. Funker som krem. Hun våkner gjerne 2- 3 ganger på en natt for å spise, men sovner igjen etter 5-10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover med baby helt inntil meg har gjort det siden hun ble født. Dyna mi går noen ganger over beina hennes men ikke mer. Hun ligger ganske langt opp med hodet nettop for å ikke få min dyne over seg

Anonymous poster hash: c4d80...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ruller samboer over meg i blant, så en baby i mellom hadde jeg ikke turt.

Anonymous poster hash: 80e7a...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...