Gå til innhold

Abort et vanskelig emne som fattig?


Gjest 3.gangsgravid

Anbefalte innlegg

Jeg ville tatt abort. For meg er det viktig at økonomien og livssituasjonen er noenlunde på plass før jeg får et barn (og for deg blir det nr.3 !!!). Det ser ikke ut som at dette barnet kommer til å styrke forholdet med din mann, tvert imot ...



Anonymous poster hash: 10604...986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ta min mor som et eksempel:

Mamma var 16 år da hun ble gravid med min eldre søster, akkurat blitt sammen med vår far. Hun gikk vgs, ingen av de hadde jobb og de bodde hos sine egne foreldre hjemme. Da hun fylte 25 år kom jeg til verden. Da var hun en nygift trebarnsmor, satt i kassa på rema 1000, tok opp fag bygde hus og startet studiene på hjelpepleien. Pappa jobbet som trailersjåfør og hadde dårlig helse. De klarte det, men måtte ta tiden til hjelp!

Er utrolig stolt over mine egne foreldre, og jeg misunner virkelig den viljestyrken de viste, kun for oss barna :)



Anonymous poster hash: aed17...6a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Herregud som jeg er i tvil!! For to dager siden så hadde jeg allerede bestemt at det måtte abort til for at livene vårene kunne bli til noe bedre før vi planla et barn til. Men så kom tvilen igjen som en bombe fra himmelen! Har det skjedd med noen her inne at dere ombestemte dere flere ganger? det er slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig situasjon! Klem til deg:(

Hadde du vurdert å bli gravid hadde jeg sterkt rådet deg til å vente.. Men nå, i tillegg til at du virkelig har lyst på en til:( Skjønner godt at man ønsker seg en jente, selv om det like gjerne kan være gutt nr3 inni der... Du må bare snakke masse med mannen din tror jeg! Også må vi ikke glemme at vi faktisk bor i Norge. Ting ordner seg.

Anonymous poster hash: 166ca...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i så stor tvil, bør du prate med noen før du bestemmer deg. Lege, psykolog, ett eller annet.

Blir et tøft valg uansett, så det er greit å være sikker i sitt valg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med psykiateren du går til. Det er en vanskelig situasjon, siden du allerede på en måte har valgt, ved å bli gravid. Ideelt sett burde du forsøkt å forbedre livvsituasjonen til de barna du allerede har. Og at et barn fikser forhold, vet vel de fleste bare er en illusjon. Tvert i mot er det mange forhold som ryker pga barn, særlig når situasjonen er så vanskelig økonomisk.

Og jeg kan skjønne du ønsker deg en jente, men statistisk sett er sjansen like stor for at det blir en gutt. Da blir det tre gutter. Enkelte menn har også flere gutte-sædceller, og kanskje det gjelder din partner.

Anonymous poster hash: f4581...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at det å få tre eller flere barn, er for de økonomisk priviligerte. Dem er det mange av i Norge, men dere (og jeg for den saks skyld) er ikke blant dem akkurat nå. Du har allerede to barn, tenk så heldig at du har fått dem!

Jeg må si meg enig med mannen din om at dere bør fokusere på å danne et så godt som mulig liv for guttene dere allerede har og dere selv, og heller se an om livssituasjonen ligger mer til rette for et tredje barn senere.

Det kan være veldig vanskelig å komme seg ut av fattigdom i Norge, og når dere allerede sitter såpass dypt i det som i dag, burde dere ikke grave dere ennå lengre ned, men heller bygge dere langsomt opp herfra.

Når du blander inn kjønn i tankene, tenker du på dette på et detaljnivå på et veldig tidlig stadie. Hvis du skal ta abort bør du nok prøve å tenke mer på det store bildet (og langsiktig). Hvis jeg var deg ville jeg fokusert alt jeg kunne på sønnene jeg allerede hadde, og på mannen, forholdet, og hvordan komme seg ut av "hølet".

Men, du bestemmer naturligvis selv og ingen kan ta valg for deg, lykke til! :klem:



Anonymous poster hash: 64be9...50b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest 3.gangsgravid

Vel, dette er en oppdatering.

Etter MYE om og men, og familier som gulpet opp om meningene sine om for abort osv, så har jeg nå kommet til en konklusjon. Jeg har til og med snakket med psykiateren om dette 2 ganger, og første gangen jeg tok det opp hos henne så mente jeg at jeg var for abort (jeg hadde liksom en slags sorg i hjertet allerede men skjønte ingenting da). Og verre var da familien som hadde sine meninger som for abort og påvirket min samboer for å mene det samme. Da ble jeg rett og slett forbannet. Og verst kom da min fastlege mente at av medisinske grunner så ville vært best for meg om jeg også fjernet fosteret i magen, og det var hun også fra psykisk helse som jeg går hos. Da følte jeg at det var nok, og at dette var egentlig ikke det jeg ville. Og da jeg fikk pratet mer hos psykiateren idag, så skjønte jeg egentlig det jeg ville, og det var da jeg følte den største lettelsen på flere uker!

Jeg vet at samboeren elsker barn. Og at han nå får tåle min beslutning, og bli glad på vegne av barnet som vi venter! F*CK OTHERS!

Uansett hvilken kjønn som kommer, så vil den var høyest velkommen i mitt hjertet!

Endret av 3.gangsgravid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var uheldig og mistet tre ganger på rad, den siste med en ufrivillig MA to uker etter fosterets død. Det viser seg at jeg vil ha problemer med å gjennomføre en graviditet i det hele tatt.

Barn er en gave, uansett hva og jeg synes det er vondt å se at noen "tar det for gitt" og vurderer en abort... Så heldig du er! Skjønner at dette kan være et vanskelig valg for deg, men tenk deg nøye om før du velger bort et barn. Abort er ikke et prevensjonsmiddel!!



Anonymous poster hash: d5087...d86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Jeg var uheldig og mistet tre ganger på rad, den siste med en ufrivillig MA to uker etter fosterets død. Det viser seg at jeg vil ha problemer med å gjennomføre en graviditet i det hele tatt.

Barn er en gave, uansett hva og jeg synes det er vondt å se at noen "tar det for gitt" og vurderer en abort... Så heldig du er! Skjønner at dette kan være et vanskelig valg for deg, men tenk deg nøye om før du velger bort et barn. Abort er ikke et prevensjonsmiddel!!

Anonymous poster hash: d5087...d86

jeg tror jeg har ønsket det barnet hele tiden uten å skjønne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok abort- ut fra livssituasjon og mulighet til å følge opp de barna jeg allerede hadde. Det var ikke rettferdig overfor de å belaste familien med et barn til slik vi hadde det da. Nå, noen år etter er alt mye bedre. Det hender jeg tenker i dag at det mangler et- men jeg vet med sikkerhet at vi ikke hadde vært der vi er i dag om jeg hadde beholdt'

Anonymous poster hash: ceaef...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...