Gå til innhold

Er det sammenheng mellom størrelse på magen og på babyen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også fått høre at jeg har hatt så liten mage! Jeg har vært under " snittet" på alle symfyosemålene. Og på kontrollen dagen etter termin spurte jeg ene vikarjordmoren jeg var til, om hvor stort barnet mitt ville kunne bli. Og da sa hun at det var ingenting som tydet på at jeg ville få en spesiell stor unge.

Når barnet ble født, var det 3.2 kg, frisk og fin:-)

Så lenge barnet er friskt og vokser jevnt og trutt, så ikke bekymre deg om magestørrelsen. Når du ligger der og trykker og skal ha barnet ut, så vil du være glad for at barnet ikke er blandt de aller største.

Jeg grøsser bare ved tanken på om jeg skulle feks fått ett barn på 4,5 kg....Jeg syns det var mer enn nok jobb å trykke ut mini på 3.2 kg.



Anonymous poster hash: 9e6b2...e6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gravide bærer forskjellig og min venninne med den digre magen sin fikk et barn som veide 2.700, mens alle fortalte henne at ''her kommer en 4+ baby, vet du'' ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høygravid nå og får konstant høre at magen min er så liten. Jeg ser jo at den vokser, så jeg syns ikke den er liten. Og jeg kjenner utrolig mye liv og kraftig spark, så jeg er ikke redd for at det er noe galt. Men fortsatt kjedelig når alle skal si så mye rart om magen. Kan ikke folk bare slutte å slenge ut kommentarer uten å tenke seg om liksom?

Anyways, ER det faktisk sånn at jeg risikerer å en liten baby siden magen er liten? Eller er det bare bullshit rett og slett? Var magen din stor eller liten, og hvor stor var babyen din?

Anonymous poster hash: 6c966...7a1

De vil kommentere noe uansett. Folk ser på gravide som fritt vilt. Da er det plutselig lov og kommentere alt mulig av en eller annen grunn.

Hadde du vært stor hadde du fått høre det. Hadde magen din hatt en annen form hadde du fått kommentarer, om du skumle være så heldig å komme unna kommentarer på magen, så ville de kommenterte om du har lagt på deg bare på magen eller over alt..

Folk er rare..

Anonymous poster hash: 38c29...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, var litt engstelig og snakket med jordmor, så nå har jeg vært på vekstkontroll. Mini-me ble estimert til å ligge helt på gjennomsnittet, så der er alt bra! Jeg hadde ganske lite fostervann sa hun, så det var gjerne enda en grunn til litt liten mage. Men godt å vite at den lille har det fint og vokser masse!:)

Anonymous poster hash: 6c966...7a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, veldig lite sammenheng. Jeg har mer tro på at høye damer får mindre mage, mens lave damer får større. Handler også om hvor langt inn man bærer, og mengde fostervann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Hadde ganske liten mage hver gang, men ungene var over 4 kg. Kommer an på mengde fostervann, babyens leie, og hvordan man er bygget, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye som kan påvirke SF-målet. I tillegg til fosterets størrelse kan det være f.eks. magefett man har fra før, mengde fostervann, babyens leie (jeg hadde høyt SF-mål lenge med lillebror fordi han lå i seteleie, straks han snudde seg gjorde SF-målet en dipp). SF-mål har stor feilmargin, selv vekstestimering ved UL har en viss feilmargin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg gikk opp over 20 kg og trodde jeg kom til å få en kjempebaby, og ut kom en liten gutt på 2.8 kg :)

Greit nok, han kom i uke 37+2, men jeg var virkelig redd for en stor en på 5 kg eller noe i den duren.

Hadde ganske så stor mage (synes jeg selv iallfall) på slutten.

En venninne hadde en knøttliten mage og gikk opp 7 kg, hun fikk en liten gigant på 4.9 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sammenheng.

Hadde liten mage, og er lita selv også. Fikk mye kommentarer fra kollegaer etc om at det virkelig ikke var mulig å ha så liten mage. Synes det var ekkelt å bli studert og "målt" på den måten.

Jeg bar ungen veldig dypt, tror jeg.

Ut kom en skapning på fine 3350. Akkurat passe stor! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt begge deler, altså både at den er stor og liten. :rolleyes: Noen mente også at den var veldig lav, mens andre har påpekt at den er så rund. Jeg ser ikke helt poenget med å kommentere magen i det hele tatt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt begge deler, altså både at den er stor og liten. :rolleyes: Noen mente også at den var veldig lav, mens andre har påpekt at den er så rund. Jeg ser ikke helt poenget med å kommentere magen i det hele tatt!?

Her og.. Samme dag fikk jeg høre at jeg hadde liten mage, og stor mage.

Hadde jeg ikke vært en pingle, hadde jeg svart det samme tilbake. Altså kommentere andres kropp til de. Nei gravides kropp er ikke fritt vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg hadde store mage begge ganger og fikk også ganske store barn, 4,0 og 4,3 kg.

Men ellers registrerer jeg at det sjelden er noen stor sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjempestor mage, og alle leger og jordmødre var sikker på at gutten kom til å være minst 4kg. Ut kom det en på helt gjennomsnitlig størrelse - 3400g! Ingen sammenheng her, med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...