Gå til innhold

Er det sammenheng mellom størrelse på magen og på babyen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er høygravid nå og får konstant høre at magen min er så liten. Jeg ser jo at den vokser, så jeg syns ikke den er liten. Og jeg kjenner utrolig mye liv og kraftig spark, så jeg er ikke redd for at det er noe galt. Men fortsatt kjedelig når alle skal si så mye rart om magen. Kan ikke folk bare slutte å slenge ut kommentarer uten å tenke seg om liksom?

Anyways, ER det faktisk sånn at jeg risikerer å en liten baby siden magen er liten? Eller er det bare bullshit rett og slett? Var magen din stor eller liten, og hvor stor var babyen din?

Anonymous poster hash: 6c966...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei jeg kjenner hadde liten mage, sånn at hun var på flere vekstkontroller og de mente at babyen ble liten. Ut kom ei jente på nesten 4 kg. Men noen ganger stemmer det og.

Anonymous poster hash: cf33d...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mye fostervann osv, eller at man bærer langt inne og magen virker mindre.



Anonymous poster hash: 80a23...290
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe å si. Jeg hadde diiiger mage, men var slank og forventet en unge på 4,5kg, han var 3390gr.



Anonymous poster hash: 092e9...75f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ingen sammenheng med mitt første svangerskap hvertfall. Jeg var stor og fikk en liten baby på knappe 2,1 kg men magemålet lå over kurven hele svangerskapet på grunn av (for) mye fostervann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre! Satser på at jeg får en sunn og passe stor baby. Så får jeg bare prøve å ignorere disse dumme kommentarene fra folk som tror babyen min ikke vokser nok og sånt :P men det er så vanskelig å ikke bekymre seg og å ikke ta det til seg.

Anonymous poster hash: 6c966...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke størrelsen på magen korrelerer med størrelse på baby. Noen kan ha digre mager, men mye fostervann og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekke folk!!!! Blir skikkelig oppgitt over hva folk får seg til å si om andres kropp, gravid eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også liten mage, er nå høygravid men var ikke synlig gravid før 8.måned. Min baby ligger litt under i vekstestimering basert på symfyse-fundusmål og ultralyd, men likevel innenfor normen, så jeg velger å ikke bry meg så mye med at folk kommenterer at magen er liten. Tror ikke de mener noe vondt med å påpeke det så jeg har sluttet å henge meg opp i det. Så lenge babyen er sunn og frisk (og jeg spiser ofte, godt og variert, og det har gjort gjennom hele svangerskapet):



Anonymous poster hash: df646...11c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe at folk som kommenterer at du har liten mage mener at du har en baby som ikke vokser.

Jeg har hatt liten mage helt til slutten i to svangerskap. Bryr meg ikke om hva folk kommenterer. Og så lenge alt er som det skal, så er det bare å nyte den lille magen for stor mage er noe herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.cdn.tv2.no/multimedia/TV2/archive/01083/Fotballfrue_gravid_1083529i.jpg

Dette er Fotballfrue da hun var høygravid. Liten mage, men hun er naturlig tynn og veldig godt trent. Jenta hennes var fin og stor, selv om ikke magen var så stor :) Tror ikke du har noe å bekymre deg for.



Anonymous poster hash: 8ef0d...edd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe at folk som kommenterer at du har liten mage mener at du har en baby som ikke vokser.

Jeg har hatt liten mage helt til slutten i to svangerskap. Bryr meg ikke om hva folk kommenterer. Og så lenge alt er som det skal, så er det bare å nyte den lille magen for stor mage er noe herk.

Jeg har ordrett fått spørsmålet "er du sikker på at hun vokser som hun skal?" "Magen din er jo bitteliten, vet du ikke at man ikke skal slanke seg som gravid?". Syns det er direkte frekt jeg, og jeg blir utrolig lei. Som om man ikke har nok å bekymre seg over fra før som gravid. Det er sikkert ikke stygt ment, men kjipt å høre gang på gang likevell.

Anonymous poster hash: 6c966...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venninner som har hatt små mager, og de fikk tilsammen tre babyer, hvor to var helt på snittet og en litt over. De er begge høye da og med lange overkropper. Som meg, bare at de er enda litt høyere enn meg (jeg er 1,74). Jeg har heller ikke vært spesielt stor (men stort sett ikke direkte liten heller), og sist fikk jeg en på 4,5. Babyens str har sikkert noe å si for magestørrelse, men det kan også være man har god plass. Eller som min yngste en periode som lå i tverrleie. Da måtte jeg inn til ekstra kontroll fordi magen ikke vokste en periode. Men det var det jo en naturlig forklaring på. Jeg ville tatt dette med ro, så lenge lege/jordmor ikke er bekymret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.cdn.tv2.no/multimedia/TV2/archive/01083/Fotballfrue_gravid_1083529i.jpg

Dette er Fotballfrue da hun var høygravid. Liten mage, men hun er naturlig tynn og veldig godt trent. Jenta hennes var fin og stor, selv om ikke magen var så stor :)Tror ikke du har noe å bekymre deg for.

Anonymous poster hash: 8ef0d...edd

Nelia var 2720gram ved fødsel, så "stor" var hun ikke.

Anonymous poster hash: 41353...572

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelia var 2720gram ved fødsel, så "stor" var hun ikke.

Anonymous poster hash: 41353...572

Det er uansett en vekt innenfor normalen.

Jeg kjenner en annen jente som også hadde liten mage, slik Fotballfrue hadde. Felles for dem begge var at de var supergodt trent og hadde stramme magemuskler. Da blir magene ofte mindre.

Anonymous poster hash: 36630...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 45 kg på første kontroll, men ble gigantisk. Barnet 2700. Altså, myyye fostervann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke bry deg om hva folk sier om magen din! Alle gravidmager er forskjellig. Har hittil ikke opplevd blant de jeg kjenner som har hatt små mager, at de har fått små babyer. Babyene har hatt gjennomsnittsvekt. :)
edit; De som har gitt deg kommentarer, som har vært gravid tidligere, er sikkert bare sjalu for at de har gått rundt som en svær drektig ku :laugh:

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG, magemusklene delte seg og fant ikke tilbake til hverandre. Visstnok ikke uvanlig for slanke og trente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Alle' sa til meg også at jeg hadde liten mage. Og ved ekstraordinær ultralyd ble det påvist at barnet ikke vokste som det skulle. Det endte med at fødselen ble igangsatt i uke 36 for å redde barnet. Det veide da 2000 gram.

Var jeg deg, ville jeg bedt om en ekstra ultralyd. Om alt er som det skal, er det jo bare kos å se barnet en gang for mye.

Anonymous poster hash: 2ca3c...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...