Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.


pusilus

Anbefalte innlegg

Lita er overrsskende god på å sitte i ro når hun blir malt, hun oppdagen ansiktsmaling i sommer og da var hun solgt. Vi maler prinsesser i ulike varianter, heks med edderkopp, klovner og minnie.

I dag har vi to hatt en fin dag, vært sammen hele dagen og kost oss. Vi koste oss så mye etter middagen at tiden bare fløy og jeg var 20 min for sent ute med kveldsmaten :fnise: Hun sovnet kun 10 min etter vanlig tid, så da gjør det ikke så mye.

Kjære kommer hjem fra jobbreise nå i kveld, det skal bli godt. Nå er det te og håndarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 5 uker senere...

Hvis det er en grunn til at det har vært stille her i en måned, så beklager jeg at jeg forstyrrer. Jeg har vært avvent fra KG veldig lenge nå, men i går kveld måtte jeg bare kikke innom, og da så jeg at dagboktittelen din har endret seg. Jeg må bare sende deg en klem for Lillesøster, det skjærer meg i hjertet å tenke på at du måtte oppleve dette enda en gang til.

Og så må jeg takke for at du skriver, for det fikk løsnet enda noen tårer som hadde bygd seg opp og lå og gnagde. Mye som bør få komme ut til slutt etter dette vi har holdt på med. Jeg har ikke mistet noen takk for det, men det var nære på med tassen vår som nå er 2 1/2, i magen, og under og rett etter fødsel. Så takk til deg. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en grunn til at det har vært stille her i en måned, så beklager jeg at jeg forstyrrer. Jeg har vært avvent fra KG veldig lenge nå, men i går kveld måtte jeg bare kikke innom, og da så jeg at dagboktittelen din har endret seg. Jeg må bare sende deg en klem for Lillesøster, det skjærer meg i hjertet å tenke på at du måtte oppleve dette enda en gang til.

Og så må jeg takke for at du skriver, for det fikk løsnet enda noen tårer som hadde bygd seg opp og lå og gnagde. Mye som bør få komme ut til slutt etter dette vi har holdt på med. Jeg har ikke mistet noen takk for det, men det var nære på med tassen vår som nå er 2 1/2, i magen, og under og rett etter fødsel. Så takk til deg. Klem.

Det er ikke noe større grunn til stillhet enn at jeg prøver å kutte ned på nett-tid, jeg har også blitt hektet på WF og har ofte 6-8 spill gående og det tar tid det også :sjenert:

Jeg skriver også litt av meg sammen med andre som har mistet som jeg har blitt kjent med i høst via samtalegruppen og via venninner.

Lille julaften hadde vi en fin tur på graven, lita satt ned den nye lykten til lillesøster og la ned stein med fødselsdato.

Julen har vært greiere enn forventet selv om den så klart har vært tung, jeg stenger nok mye ute i enkelte situasjoner og er fremdeles veldig ofte utenpå meg selv.

Jeg er utrolig glad for at vi har lita, hun er solen og skøyerjenten vår som trasser for harde livet nå, hun holder oss opptatt ;) Gavmild på kos og klemmer, og kjapp i replikken. Den siste måneden har vi ledd utrolig mye av det hun sier, tårene triller også av den grunn. Sorgen og savnet er med oss, men vi har mest gode stunder sammen :)

Som jeg skrev til dreia i går så kommer de gode minnene om graviditeten med lillesøster alltid til å være med meg, det var en fin tid når formen var toppers og dagene bare var gode.

Jeg ser at jeg har kommet et stykke videre, men enda er det en lang vei å gå.

Når året ble som det ble, er jeg utrolig glad for de fine menneskene jeg har blitt kjent med i høst, det er det tristeste av det triste som har ført oss sammen.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkne, burde sovet.

Kjære sover, lita natter over hos besteforeldre, store muligheter for lang og sammenhengende søvn i natt. Men, nei.. Jeg kan se langt etter den søvnen.. Tårene der i mot, de er her.

Aldri før kunne jeg forestilt meg at andres lykke kunne være så tung for meg, ikke en gang før lita ble til, men det er den. Det er rett og slett vondt, selv om jeg er utrolig glad for dem. Det bare understreker sorgen vi bærer på og tidobbler den, i alle fall for min del.

I dag (1. januar) hadde jeg ikke lyst å stå opp i det hele tatt, men fikk karret meg opp og begynte da med husarbeid. Dagene er tøffere igjen nå, og jeg vet at de kommer til å fortsette å være det lenge. Det blir så mange å sammenligne med, hvor lillesøster skulle vært om hun kom på termin.

Frykten for å evt ikke klare å bli gravid igjen noen sinne er også veldig tilstede, og den er stor. Vi vil så gjerne ha et levende søsken til Lita, jeg vil ikle at hun skal vokse opp alene..

Hadde aldri trodd at dette skulle skje oss, at vi skulle miste lillesøster.

~Ser du stjernene, liten, fra der hvor du er?

Ser du månen som speiles i vannet?

Ser du vi gråter? Vi har deg så kjær.

Vet du hvor dypt du er savnet?

Fryser du, liten, - eller har du det godt?

Sprer du tannløse smil over verden?

Er du redd, er du ensom, kanskje savner du oss?

Har du kjærliget med deg på ferden?

Kjempet du, liten, før du reiste fra oss?

Fikk du med deg alt du trengte?

Fikk du omsorg og lykke og kjærlighet nok?

Merker du hvordan vi lengter?

Kan du høre meg, liten? Når tankene frem?

Kan du gi meg det svaret jeg trenger?

Er du omsvøpt i glede og varme og fred

i hvile på dunmyke senger?

Elskede unge, får vi treffes igjen?

Det er blitt så stille her hjemme.

Takk for den tiden vi hadde deg her

for alt det vi aldri skal glemme~

Det er så tomt her hjemme, det selv med en virvelvind av ei jente på snart 2,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjære pusilus! Eg er så utrulig lei meg på dine vegner. Eg håper dagane snart blir noko lysare, på alle måtar. Ein stor :klemmer: i natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære, kjære deg! Det er så vondt å lese. Jeg håper sola som vender tilbake tar med seg litt ekstra lys til deg fremover. Det er deg så inderlig vel forunt. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :)

Jeg vet jo at disse bølgene kommer, det er helt naturlig.

På jobb i dag og utsatte meg selv for en 3 dager gammel baby, det gikk strålende iom at jeg ikke kjenner mor, far eller resten av slekten. Når jeg sier strålende så er alt relativt, men tårene presset ikke på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nydelig dikt! Jeg leste det høyt når vi spredte asken etter vår lille jente. Jeg gråter enda når jeg leser det. Jeg syns gråten er veldig forløsende, særlig fordi jeg har hatt lange perioder der jeg ikke klarte å gråte i det hele tatt.

Sorgen din er jo veldig fersk enda, det er ikke så rart at det kjennes tungt. Jeg trodde lenge at det aldri kom til å bli bedre, men nå er det stadig flere dager som kjennes gode ut.

Jeg vil bare si, hold ut, det kommer til å bli bedre, selv om det kan ta en stund og selv om det kanskje ikke kjennes sånn ut nå :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er et nydelig dikt! Jeg leste det høyt når vi spredte asken etter vår lille jente. Jeg gråter enda når jeg leser det. Jeg syns gråten er veldig forløsende, særlig fordi jeg har hatt lange perioder der jeg ikke klarte å gråte i det hele tatt.

Sorgen din er jo veldig fersk enda, det er ikke så rart at det kjennes tungt. Jeg trodde lenge at det aldri kom til å bli bedre, men nå er det stadig flere dager som kjennes gode ut.

Jeg vil bare si, hold ut, det kommer til å bli bedre, selv om det kan ta en stund og selv om det kanskje ikke kjennes sånn ut nå :hug:

Takk Synne-Marie :hug:

Det er et nydelig dikt, og gråt er virkelig forløsende. Alle burde gråte en gang i blant.

Jeg tenker på deg og lillejenta ofte, når jeg satt på graven til lillesøster og snakket med henne for noen dager siden. Det hdde snødd mye, så jeg gravde frem gravpynten hennes og lagde snømann, men akkurat da var det opplett og vindstille. Jeg stilte et spørsmål og der blåser det en lett kastevind som svar før det daler lette snøflak :hjerter: Da kjente jeg at hun var der med meg, akkurat som du beskrev at du kjenner lillejenta di.

:klem:

:kyss:

----

Tar kvelden jeg nå, har vært trøtt i hele dag. Utrolig hektisk på jobb i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et nydelig dikt, tårene triller..

Håper at 2015 blir et totalt sett bra år for dere, selv med alle de tunge dagene som kommer innimellom.

Godt nyttår!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...