Gå til innhold

Trenger et annet ord for mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan si at du er indisponert.

Men ærlig talt, er du ikke gammel nok til å si at du har mensen er du vel heller ikke gammel nok til å ha sex?



Anonymous poster hash: 59ab6...1f1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken?! :o

Har dere det så lenge..

Før hadde jeg bare 3 dager, men nå har det kommet opp mot 6 før jeg er ferdig.

Skjønner også TS hvis hun fikk den i dag. Så er det kanskje "borte" til søndag/mandag. Men ligger jo ofte litt blod/slim inni der på slutten som kan bli med ut. Ikke så digg med blodsnerk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si at du er indisponert.

Men ærlig talt, er du ikke gammel nok til å si at du har mensen er du vel heller ikke gammel nok til å ha sex?

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

Er ikke alle som er komfortabel med å snakke åpent om sånn med en ny partner da. Jeg sier aldri mensen, synes det er et kjempekleint ord. Jeg sier at jeg blør eller lekker, men det er vel ikke særlig bedre :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Du kan si at du er indisponert.

Men ærlig talt, er du ikke gammel nok til å si at du har mensen er du vel heller ikke gammel nok til å ha sex?

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

Det er jo ikke det at man ikke kan si at man har mensen, men at man synes det er litt kleint å snakke om det med en ny partner, og derfor vil ha en mer fiffig måte å si det på. Jeg tror det kommer til å bli lenge til jeg synes det er 100% ukleint å snakke om mensen med nye partnere, men det betyr absolutt ikke at jeg ikke er gammel nok til å ha sex. Som Pompom sier, er ikke alle som er komfortabel med å snakke åpent om sånne ting. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt, er du ikke gammel nok til å si at du har mensen er du vel heller ikke gammel nok til å ha sex?

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

Som jeg skrev i tidligere innlegg: "Jeg har ikke noe problem med å si ifra, tenkte bare jeg skulle finne et litt mer "fiffig" ord for det. Noen menn blir jo redd når de hører ordet mensen, vil jo ikke skremme han helt bort ;)"

Da er det bedre å si at jeg blør ja, som noen nevner her opp!

Anonymous poster hash: 23bf8...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke det at man ikke kan si at man har mensen, men at man synes det er litt kleint å snakke om det med en ny partner, og derfor vil ha en mer fiffig måte å si det på. Jeg tror det kommer til å bli lenge til jeg synes det er 100% ukleint å snakke om mensen med nye partnere, men det betyr absolutt ikke at jeg ikke er gammel nok til å ha sex. Som Pompom sier, er ikke alle som er komfortabel med å snakke åpent om sånne ting. :blomst:

Jo, det er nettopp det det betyr. Klarer du ikke å kommunisere om noe slikt, hvordan klarer du da å snakke om for eksempel prevensjon? Skjerp deg, bli voksen.

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amémonos

Jeg er bare glad vi ikke kaller det "brunst". Dét er et grusomt ord.

Ville seriøst ikke kalt det "tante rød" eller noe sånt hvis jeg var deg. Det høres komisk og umodent ut. Hvis mannen er voksen tåler han å høre ordet "mensen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snakk om å finne andre ord for ting som ikke er så lette å bare buse ut med. Det er litt turn of å buse ut med. "Jeg har mensen, blir ikke noe fitte på deg" (og dette er igjen til en helt ny partner man har kjent i noen uker?)
Som igjen tar opp ord som vagina, penis som er de "riktige" ordene. Ikke noe galt med det, men... man finner kanskje heller noen andre ord å bruke?
Fitte er vel heller forresten ikke et ord jeg hadde brukt direkte til en helt ny partner, hadde nok funnet noe søtere. Etter hvert som man blir kjent kan man bli litt grovere i ordebruken på alt....



Anonymous poster hash: 23bf8...a6f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Awzm me

Uken?! :o

Har dere det så lenge..

Ikke for å gi for mye personlige detaljer, men jeg har bare fire dager 🙈 men før jeg fikk det hørte jeg alltid at det skulle vare en uke, så det er bare naturlig for meg å si en uke nå haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jo, det er nettopp det det betyr. Klarer du ikke å kommunisere om noe slikt, hvordan klarer du da å snakke om for eksempel prevensjon? Skjerp deg, bli voksen.

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

OK. "Skjerp deg, bli voksen." Virkelig?

Som jeg sa, det handler ikke om at vi ikke klarer å kommunisere om noe slikt, bare at man synes det er litt kleint. F.eks alle driter, og det lukter, det betyr ikke at det ikke er kleint når du slipper en skikkelig stinker når du er på besøk hos venninner. Det er ingen av oss som sier at vi ikke klarer å si MENSEN, eller kommunisere om det, så selv om det er kleint betyr jo absolutt ikke at vi ikke snakker om prevansjon f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. "Skjerp deg, bli voksen." Virkelig?

Som jeg sa, det handler ikke om at vi ikke klarer å kommunisere om noe slikt, bare at man synes det er litt kleint. F.eks alle driter, og det lukter, det betyr ikke at det ikke er kleint når du slipper en skikkelig stinker når du er på besøk hos venninner. Det er ingen av oss som sier at vi ikke klarer å si MENSEN, eller kommunisere om det, så selv om det er kleint betyr jo absolutt ikke at vi ikke snakker om prevansjon f.eks.

Ja. Skal du ha sex med noen bør du være i stand til å snakke om mensen, prevensjon osv.

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. "Skjerp deg, bli voksen." Virkelig?

Som jeg sa, det handler ikke om at vi ikke klarer å kommunisere om noe slikt, bare at man synes det er litt kleint. F.eks alle driter, og det lukter, det betyr ikke at det ikke er kleint når du slipper en skikkelig stinker når du er på besøk hos venninner. Det er ingen av oss som sier at vi ikke klarer å si MENSEN, eller kommunisere om det, så selv om det er kleint betyr jo absolutt ikke at vi ikke snakker om prevansjon f.eks.

Hahaha, godt eksempel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Skal du ha sex med noen bør du være i stand til å snakke om mensen, prevensjon osv.

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

...og bæsj...

Anonymous poster hash: 23bf8...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og bæsj...

Anonymous poster hash: 23bf8...a6f

Ja, hvis det er analsex man skal ha.

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Ja. Skal du ha sex med noen bør du være i stand til å snakke om mensen, prevensjon osv.

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

Ja, der er vi enige. Men det du snakker om nå har jo absolutt ingenting med saken å gjøre. Som jeg har sagt flere ganger nå: det er ingen av oss som har skrivi her som ikke er i stand til/klarer/kan snakke om mensen og prevansjon med partneren. Det er mange ting som er kleint her i verden, betyr ikke at man skal unngå å gjøre/snakke om det fordiom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, der er vi enige. Men det du snakker om nå har jo absolutt ingenting med saken å gjøre. Som jeg har sagt flere ganger nå: det er ingen av oss som har skrivi her som ikke er i stand til/klarer/kan snakke om mensen og prevansjon med partneren. Det er mange ting som er kleint her i verden, betyr ikke at man skal unngå å gjøre/snakke om det fordiom.

"Jeg får menstruasjon i dag/i morgen/om noen dager."

Hvor vanskelig kan det være?

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

"Jeg får menstruasjon i dag/i morgen/om noen dager."

Hvor vanskelig kan det være?

Anonymous poster hash: 59ab6...1f1

Alvorlig talt: det er ingen som har sagt at det er VANSKELIG. Hvor vanskelig kan det være for deg å forstå at mennesker er ulike, og vi er ikke alle komfortable med det samme. Noen er komfortable med å snakke om mensen, bæsj, osv., andre ikke, noen er komfortable med å snakke om død, selvmord, depresjon osv., andre ikke.

Selv om TS, og flere andre synes det er kleint å si mensen, eller bare ville ha et mer fiffig ord for det betyr ikke at hun/vi/de synes det er vanskelig.

Faen altså ... og hvorfor tar du dette som AB ... nevermind.

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt en slags infeksjon i underlivet om noen hadde kalt det tekniske problemer.



Anonymous poster hash: 2f0fc...b10
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt en slags infeksjon i underlivet om noen hadde kalt det tekniske problemer.

Anonymous poster hash: 2f0fc...b10

Jeg å :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...