Gå til innhold

Tyrkia + august = PERFEKT!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har laget denne tråden og overskriften for at folk som søker etter Tyrkia i august skal få opp EN positiv tråd!

Jeg la it et innlegg her på kg før sommeren og spurte om været i Tyrkia i august. Responsen var svært negativ. Noen sa at det kom til å bli opp mot 40, 50 og 55(!) grader! Andre var solbrent fra topp til tå mens andre igjen hadde konstant hodepine.

Vel, nå har jeg kommet hjem fra to herlige uker i alanya. Temperaturen lå på 29-34 grader. Det var ofte en herlig bris. Etter kveldsbad frøs jeg ofte og måtte ha pledd.

Dagene var behagelig varme. Jeg lå på stranden, gikk fjelltur, shoppet og masse annet. Aldri var varmen plagsom!!

Og forresten: Ingen klådde, ingen tvang meg inn i butikk/restaurant og ingen var slibrige eller ekle. Jeg møtte bare hyggelige mennesker!

Anonymous poster hash: a98f7...ff8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En må jo være den første.

Anonymous poster hash: 11133...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget denne tråden og overskriften for at folk som søker etter Tyrkia i august skal få opp EN positiv tråd!

Jeg la it et innlegg her på kg før sommeren og spurte om været i Tyrkia i august. Responsen var svært negativ. Noen sa at det kom til å bli opp mot 40, 50 og 55(!) grader! Andre var solbrent fra topp til tå mens andre igjen hadde konstant hodepine.

Vel, nå har jeg kommet hjem fra to herlige uker i alanya. Temperaturen lå på 29-34 grader. Det var ofte en herlig bris. Etter kveldsbad frøs jeg ofte og måtte ha pledd.

Dagene var behagelig varme. Jeg lå på stranden, gikk fjelltur, shoppet og masse annet. Aldri var varmen plagsom!!

Og forresten: Ingen klådde, ingen tvang meg inn i butikk/restaurant og ingen var slibrige eller ekle. Jeg møtte bare hyggelige mennesker!

Anonymous poster hash: a98f7...ff8

Var der på denne tiden ifjor var 48 grader på det meste.

Anonymous poster hash: b9fc2...883

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skyggen? Jeg nekter å tro deg.

Var der på denne tiden ifjor var 48 grader på det meste.

Anonymous poster hash: b9fc2...883

Anonymous poster hash: a98f7...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der på denne tiden ifjor var 48 grader på det meste.

Anonymous poster hash: b9fc2...883

Høyeste temperatur i Alanya i løpet av 2013 var 33,6 grader

Anonymous poster hash: e2716...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tyrkia i august er jo helt forferdelig.

Var hvert fall 40 grader i skyggen da jeg var der sist. Fikk nesten heteslag. Ble dårlig av varmen.

Ikke noe kult å dra på ferie for å sitte i skyggen hele tiden.



Anonymous poster hash: cac88...19b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Jeg var i side i august i fjor og været var herlig. Aldri over 35 i skyggen, akkurat passe. Så jeg tror det er individuelt hvordan man takler varmen. Det noen syns er perfekt, er uutholdelig for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget denne tråden og overskriften for at folk som søker etter Tyrkia i august skal få opp EN positiv tråd!

Jeg la it et innlegg her på kg før sommeren og spurte om været i Tyrkia i august. Responsen var svært negativ. Noen sa at det kom til å bli opp mot 40, 50 og 55(!) grader! Andre var solbrent fra topp til tå mens andre igjen hadde konstant hodepine.

Vel, nå har jeg kommet hjem fra to herlige uker i alanya. Temperaturen lå på 29-34 grader. Det var ofte en herlig bris. Etter kveldsbad frøs jeg ofte og måtte ha pledd.

Dagene var behagelig varme. Jeg lå på stranden, gikk fjelltur, shoppet og masse annet. Aldri var varmen plagsom!!

Og forresten: Ingen klådde, ingen tvang meg inn i butikk/restaurant og ingen var slibrige eller ekle. Jeg møtte bare hyggelige mennesker!

Anonymous poster hash: a98f7...ff8

Så bra at du fikk en fin tur! Jeg elsker Alanya og skal selv ned igjen i slutten av august. Har ikke tall på hvor mange som har kommentert den "fæle" varmen der.. Jeg personlig er glad i varme, og det gjør meg absolutt ingenting. jeg var der i juli og tempen lå på rundt 35-37 grader. Syns det var herlig!

Mange hyggelige mennesker! Og utrolig sjarmerende <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Side 31 august. Håper på ca 30 grader og fint vær. :) Var der i fjor også, men i midten av juni. Det var også veldig gode temperaturer. :) Jeg har hørt at juli er "verst", men vet ikke om dete stemmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er man heldig, andre ganger ikke. En kollega av meg er gift med en dame fra Tyrkia, og er derfor i Tyrkia hver sommer. Som han sier, juli er som regel alltid varmt, august kan være behagelig, men det kan også være forferdelig varmt. Vi skal dit nå på lørdag, så det blir jo spennende å se hvordan varmen er. ;)

Dette blir min femte gang i Tyrkia, har tidligere vært der i juni, juli og oktober. I juni var det veldig deilig og behagelig stort sett hele tiden, foruten den siste uka (vi var der i tre uker) som nærmet seg juli, da ble det ubehagelig varmt med over 40 varmegrader. I juli har det alltid vært over 40 grader når jeg har vært der og i oktober var det helt fantastisk med rundt 25 grader midt på dagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå i Tyrkia og i dag har temperaturen ligget på 45 grader. Så ts, du har nok bare hatt griseflaks. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget denne tråden og overskriften for at folk som søker etter Tyrkia i august skal få opp EN positiv tråd!

Anonymous poster hash: a98f7...ff8

Hvorfor er det så viktig for deg at folk får et positivt inntrykk av både Tyrkia i august og Tyrkia ellers?

Jobber du i turistnæringen, kanskje? For Tyrkia?

Anonymous poster hash: 3f10e...fa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har både 40 og 50 grader når dere er i "Sydenland" ;)

Statistikk og værdata lyver ikke...men termometeret i solkroken på hotellterrassen din gjør nok heller ikke det..den bare legger litt til. Alltid godt og varmt i solkroken.

. Hvorfor ødelegge en god fiskeskrøne med sannheten;)

Anonymous poster hash: fdccb...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.yr.no/sted/Tyrkia/Antalya/Alanya/statistikk.htmlquote name="AnonymBruker" post="14938239" timestamp="1408311254"]Til dere som har både 40 og 50 grader når dere er i "Sydenland" ;)

Statistikk og værdata lyver ikke...men termometeret i solkroken på hotellterrassen din gjør nok heller ikke det..den bare legger litt til. Alltid godt og varmt i solkroken.

. Hvorfor ødelegge en god fiskeskrøne med sannheten;)Anonymous poster hash: fdccb...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i side i august i fjor og været var herlig. Aldri over 35 i skyggen, akkurat passe. Så jeg tror det er individuelt hvordan man takler varmen. Det noen syns er perfekt, er uutholdelig for andre.

Jeg var også i Side i august i fjor. Jeg holdt på å daue i varmen. Ble ikke brun i det hele tatt, var bare i skyggen eller i vannet. Men ellers likte jeg meg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du vært i Tyrkia som hadde 45 grader? Må isåfall ha vært i solsteken for i skyggen i Alanya lå den på 35 grader..

Jeg er i Alanya nå. Jeg kom hit i natt til søndag. Det har ikke vært 35 grader her i dag nei, den har ligget på godt over 40 grader i hele dag. Det er selvsagt skyggen jeg mener, ikke sola. I sola er det mye varmere enn som så.

Til dere som har både 40 og 50 grader når dere er i "Sydenland" ;)

Statistikk og værdata lyver ikke...men termometeret i solkroken på hotellterrassen din gjør nok heller ikke det..den bare legger litt til. Alltid godt og varmt i solkroken.

. Hvorfor ødelegge en god fiskeskrøne med sannheten;)

Anonymous poster hash: fdccb...44e

Nåja. Det kommer vel helt an på hvor de gjør de offisielle målingene. Det er litt som for noen uker siden hvor det på Blindern i Oslo ikke ble målt mer enn 33,5 grader, mens det hos meg, og da ikke i noen solkrok men i skyggen ble målt 38 grader på det varmeste. Det er ikke fiskeskrøner, men det er ingen offisiell måling.

Alle gradestokker på hotellet, og ikke bare de ute, men altså også de i skyggen viser godt over 40 grader. Jeg har vært i Tyrkia tidligere i en svært varm periode i juli, men nå er det faktisk varmere enn som så. Jeg klager ikke, siden jeg har tilgang til sjø og air condition, men ja, nå er det grusomt varmt, og mye varmere enn det var i Oslo for noen uker siden.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...