Gå til innhold

Tur til varmen jul/nyttår


Coronas

Anbefalte innlegg

Hvilke land har sol og varme, samt rimelige priser julehelgen og hele nyttårsuken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Det er mange steder som har sol og varme jule og nyttårshelgen men erfaringsmessig er dette er veldig dyr tid å reise på så det med rimelige priser tror jeg du kan se langt etter. Det måtte i så fall være at salget i den perioden plutselig skulle være mye dårligere enn forventet og at det derfor ble uvanlige tilbud fra reiseselskapene.

Men for å nevne noen steder med bra temperaturer : Lanzarote, Tenerifte , Grand Canaria. Av disse så er vel den siste varmest og mest værsikkert så lenge du holder deg nede ved Puerto Rico/ amadores,arqinneguin områdene. Var der 14 dager en jul og nyttår for noen år siden. Hadde litt rufsevær men for det meste fint med temperatur på 27 grader. Vi var fra Puerto Mogan til Playa del ingles ,Maspalomas og San augustin og hadde stabil temepratur alle steder men dette kan visst variere.

Tenerife så gjelder sydsiden - Playa des Americas og rundt der. Var der i februar og det var godt over 24 grader.Lanzarote kan være uheldig og det blåser en del men temperatur mellom 17 - 23 grader. Hadde også dagstemperatur oppe i 34 gradet noen dager da vi var der men gruppen før oss hadde hatt 14 dager med regn og 17 grader.

Egypt har jo gode temperaturer men mye bråk for tiden. Marokko - agadir området har vel også brukbare temperaturer. Tror Norwegian flyr rutefly dit. Var rundt 33 grader midt på dagen i casablanca i vinter når vi var innom der i forbindelse med et cruise. Dette var i begynnelsen av februar.

Madeira ligger på over 20 grader men det kan regne endel der. Men når solen skinner så er det ok temperatur så lenge man ikke er oppe i fjellene.

Mexico , Cuba, Aruba og Thailand.

Alle har deilig temperatur men jeg synes badevannet i Thailand er varmere og prisene rimeligere enn i Mexico. Cub har jeg ikke vært i enda. Aruba er fantastisk men like dyrt som i norge.

Både Mexico og Aruba har fantastiske strender.

Florida. Ligger på rundt 24 grader. Der har man Orlando med parker og Miami med strand og byliv eller Fort Lauderdale som er en ok by. Derfra kan man og ta en tur over til Freeport Bahamas . Nydelig liten øy.

Eller ta et cruise ned til Nassau Bahamas. Eventuellt ta et fly over fra Florida. Der finner man Atlantic hotel på paradis island og der kan man fint bade i desember/ januar.

Ellers så har vel Hawaii brukbare temperaturer i desember. Sas flyr direkte til san fransisco og derfra går det rutefly over til Hawaii.

Norwegian flyr også til Los Angeles.

Jeg mener at Jordan er ok vinterdestinasjon. apollo har charter dit. Et spennedne land med mye historie

Dubai er også varmt nok selv om jeg personlig er skeptisk til det reisemålet da.

Hvis jeg skulle prøvd å få en rimelig tur så hadde jeg meldt meg på star tour sitt tirsdagskupp, ving sitt happy hour. Apollo sitt ukens kupp og fått ukestilbudene inn på mail og så håpet at det dukket opp noe i det tidsrommet som var innenfor den prisklassen jeg kunne gi.

Også sas og norwegian har salg på biletter og der kan man også få gode tilbud. Så meld deg på nyhetsbrev fra de og følg med også der.

Kanskje de flyr billig til et varmere sted i den perioden. Det kommer ann på etterspørsel og man kan være heldig.

Endret av caroprins
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karibien er perfekt i jula, men ikke gratis akkurat! Klimaet er kjempefint da, orkansesongen er over i nov/des., hvilket gjør at det dermed er klart for høysesong.

Så Fort Lauderdale var nevnt over her, det er kjempetrivelig der, jeg stortrivdes, det gjorde barna mine også. Liker det mye bedre enn Miami, som bare er en halvtimes kjøretur unna, forresten. Har ikke vært der i desember dog, så usikker på temperaturen og klima(Florida er veldig fuktig/klamt, bad hairday every day, hehe!) Men flybilletter dit kan du få kjempebillig, og hotell og leiebil er ikke dyrt der, heller ikke å spise god mat ute, så hadde mye heller valgt Florida enn Kanariøyene. Og shoppinga da!

Anonymous poster hash: 5c692...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...