Gå til innhold

skiftetøy i barnehagen (vår)


Sunshine

Anbefalte innlegg

Det har blitt betraktelig varmere i løpet av påsken så nå må jeg lete frem litt lettere klær til treåringen.

Hva har dere liggende av yttertøy og skiftetøy i barnehagen nå på våren? Hvor mange skift har dere?

Her er det rundt 10-15 grader i skyggen for tiden.

(Jeg har sett den andre tråden om skift i barnehagen, men den var mer generell og linkene var mest for vintertøy).

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et ullsett liggende i tillegg til T-skjorter, sokker, truser, joggebukser og gensere. Tenker jeg slenger med en shorts også nå. Av utetøy blir det en tynn ull-lue og vanlig lue i tillegg til parkdress og regntøy (blir levert i jakke).

Og en tynn ulldress til kaldere dager.

Endret av LilleBallerina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innetøy (skift i tilfelle uhell): truse, sokker, bukse, tynn genser.

Yttertøy: regntøy, vårdress, soft-shell-jakke (brukes også til og fra bhg)

Mellomlag for kalde dager: fleecejakke, fleecebukse

To luer (en tynn og en litt tykkere), to par hansker/votter (tynne/tykke), en buff.

Sko: støvler, joggesko, tøfler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat pakket ungenes sekker, de er 3 og 5 år.

Det jeg pakket med var parkdress, regndress, vindtett jakke, fleecejakke og bukse, tynn todelt ulldress, mellomtykk bomullslue(tynn lue har de på seg til og fra), regnvotter, gummistøvler. Goretex sko har de på seg til og fra og bruker i bhg på tørre dager.

Til skiftekurven: 2 bukser, 2 gensere, 2 t skjorter, 2 par sokker, 1 strømpebukse i bomull, 2 truser.

Bor på nordvestlandet og her har vært fint vær de siste dagene og det er meldt det den kommende uken. Men det er kald vind og bare 3-5 gr om morgenen og ca 12 gr midt på dag.



Anonymous poster hash: 497f1...1b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...