Gå til innhold

Greit å ta barn i nakken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt som akkurat har fylt to år kom hjem fra barnehagen og fortalte at en av de voksne i barnehagen hadde tatt han i nakken fordi han hadde kastet maten sin...

H*n har snakket mye om dette og det har virkelig satt et støkk i han. Har ikke fått snakket med barnehagen pga ferie, men jeg synes ikke dette høres greit ut?

Hva tenker dere?



Anonymous poster hash: 811cb...281
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, selvsagt ikke greit. Hadde snakka med pedleder i morra den dag, og bedt vedkommende ta en god prat om rett og galt med den ansatte ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er gjort av omtanke for barnet, for å nå gjennom til barnet, få barnet til å forstå, så ser jeg ikke noe galt i det. Som f.eks. hvis barnet holder på å gjøre noe farlig, som å putte hånden på en varm kokeplate.



Anonymous poster hash: 4fac0...79b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt som akkurat har fylt to år kom hjem fra barnehagen og fortalte at en av de voksne i barnehagen hadde tatt han i nakken fordi han hadde kastet maten sin...

H*n har snakket mye om dette og det har virkelig satt et støkk i han. Har ikke fått snakket med barnehagen pga ferie, men jeg synes ikke dette høres greit ut?

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 811cb...281

Dette er fysisk mishandling av et barn. Dette er straffbart og skal føre til påtale og tap av jobb samt forbud for å arbeide med barn for alltid.

Anonymous poster hash: 87cfe...189

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å "ta et barn i nakken" kan være så mangt. Hva legger du i uttrykket ts?



Anonymous poster hash: 8f1f4...cb2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt hard i ordene der ja. Nesten krevd en skriftlig unskylding og kyss på skoene.

Tuller ikke. Om noen noengang er i det hele tatt hadde vært tilnærmet voldelig mot barnet mitt så hadde jeg nok måtte ta minst ti pust i bakken for å være saklig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt hard i ordene der ja. Nesten krevd en skriftlig unskylding og kyss på skoene.

Tuller ikke. Om noen noengang er i det hele tatt hadde vært tilnærmet voldelig mot barnet mitt så hadde jeg nok måtte ta minst ti pust i bakken for å være saklig.

Du overdriver ikke litt nå? Kanskje kjekt å finne ut av hva som er skjedd før du går helt berserk?

Anonymous poster hash: 4fac0...79b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "ta i nakken"? Vold er naturligvis ikke ok, og hvis dette har gjort at barnet ditt har fått smerter, er det overhodet ikke ok.

Men jeg tar mitt barn (5 år) i nakken, i den forstand at jeg noen ganger må fysisk ta på ham for å få kontakt. Han er utrolig distre, lever i sin egen lille verden og klarer ikke alltid å fokusere på meg når jeg forsøker å fortelle ham noe viktig. For å være sikker på at han overhodet hører at jeg prater til ham, vil jeg forsikre meg om at han fokuserer før jeg snakker til ham. Noen ganger passer det å sitte på huk mens jeg holder ham i begge hendene mens jeg prater med ham, noen ganger legger jeg hånda på skulderen hans for at han skal skjønne at jeg prøver å prate til ham, andre ganger holder jeg ham rundt nakken eller skuldrene for å få ham til å konsentrere seg om det jeg sier.

Dersom det er noe slikt som har skjedd, synes jeg det er ok. Det er ikke ulovlig å ta på barn. Men det er naturligvis helt feil å være hardhendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overdriver ikke litt nå? Kanskje kjekt å finne ut av hva som er skjedd før du går helt berserk?

Anonymous poster hash: 4fac0...79b

Selvfølgelig skulle jeg funnet ut hva som hadde skjedd. Derfor ti pust i bakken.

Men jeg må da få lov til å bli sint om det skulle være tilfelle. Som jeg skrev.

Men så er ikke "harde ord" å gå berserk heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uakseptabelt synes jeg, ta det opp med bhg.

Så lenge det er gjort av omtanke for barnet, for å nå gjennom til barnet, få barnet til å forstå, så ser jeg ikke noe galt i det. Som f.eks. hvis barnet holder på å gjøre noe farlig, som å putte hånden på en varm kokeplate.



Anonymous poster hash: 4fac0...79b

Da er det vel mer naturlig å ta barnet i hånda.

Dessuten har mange unnskyldt seg med at ting blir gjort av omsorg for barnet, den holder ikke alltid. Og han her kastet maten sin, ikke akkurat farlig situasjon.

Hva mener du med "ta i nakken"? Vold er naturligvis ikke ok, og hvis dette har gjort at barnet ditt har fått smerter, er det overhodet ikke ok.

Men jeg tar mitt barn (5 år) i nakken, i den forstand at jeg noen ganger må fysisk ta på ham for å få kontakt. Han er utrolig distre, lever i sin egen lille verden og klarer ikke alltid å fokusere på meg når jeg forsøker å fortelle ham noe viktig. For å være sikker på at han overhodet hører at jeg prater til ham, vil jeg forsikre meg om at han fokuserer før jeg snakker til ham. Noen ganger passer det å sitte på huk mens jeg holder ham i begge hendene mens jeg prater med ham, noen ganger legger jeg hånda på skulderen hans for at han skal skjønne at jeg prøver å prate til ham, andre ganger holder jeg ham rundt nakken eller skuldrene for å få ham til å konsentrere seg om det jeg sier.

Dersom det er noe slikt som har skjedd, synes jeg det er ok. Det er ikke ulovlig å ta på barn. Men det er naturligvis helt feil å være hardhendt.

Det er selvfølgelig lov å ta på barnet på nakken. Så spørs det hvordan barnet opplevde hva som ble gjort. Om han fikk en støkk av det slik TS skriver var det kanskje litt mer enn at han ble tatt på på nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gurimalla

Barnet mitt som akkurat har fylt to år kom hjem fra barnehagen og fortalte at en av de voksne i barnehagen hadde tatt han i nakken fordi han hadde kastet maten sin...

H*n har snakket mye om dette og det har virkelig satt et støkk i han. Har ikke fått snakket med barnehagen pga ferie, men jeg synes ikke dette høres greit ut?

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 811cb...281

Jeg tenker at dette er noe du bør spørre barnehagen om når barnet kommer tilbake etter ferien. Jeg hadde ikke umiddelbart trodd at en som akkurat hadde fylt to år var i stand til å gjenfortelle det som skjedde.

Når det tydeligvis har satt et støkk i gutten mener jeg absolutt at det er noe å snakke med bhg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fysisk mishandling av et barn. Dette er straffbart og skal føre til påtale og tap av jobb samt forbud for å arbeide med barn for alltid.

Anonymous poster hash: 87cfe...189

Nei, det er ikke det uten videre. Å ta noen i nakken er et meget vagt uttrykk. Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på.

Anonymous poster hash: 74bd7...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke greit. Jeg håper dere snakker mye med barnet om dette og lar han få ut alt han tenker og føler? Og dere bør snakke med barnehagen og finne ut hva det var som skjedde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...