Gå til innhold

Bøllene i gata.. hva skal jeg gjøre?


MarieOlsen

Anbefalte innlegg

Vi bor i et rolig område med mange barn og lekeplasser. I påsken har to "familier" som har tilsammen 3 gutter og 2 jenter plaget barna våre. Barna mine er 6 og 8 to jenter. Og ungene i gjengen er mellom 5 og 9. De planger ungene på lekeplassen så de kommer hjem, de sykler rundt dem og kaller dem stygge ting. Og det hele toppet seg da i dag tidlig sånn i 9tiden ringte som en gal på dørklokka for å pisse på trappa. Mitt strenge "kutt ut" fikk den lille i gruppa som hadde fått oppdraget til å løpe bort uten at han fikk starte å tisse. Men han ene i gruppa har en tendens til å tisse over alt inkludert på andre barn. Kjenner nå at jeg er ganske irretert. Så hva skal jeg gjøre, komme vi til å ha det sånn hele sommeren? Kommer jeg til å måtte bytte vann i svømmebassenget fordi de har pissa i det? Skal jeg overse eller snakke med foreldrene.. vi er nye i ei lita bygd så er vanskelig nok.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud? Sikker på at du er voksen? Selvfølgelig skal du snakke med foreldrene til disse barna.

Prøv å komme med konkrete eksempler og snakk til dem på en grei måte. Hvis ikke går du nok en artig sommer i møte.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hagesangen og spyl de vekk :)



Anonymous poster hash: 902cd...9d0
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med foreldrene. Hadde nok klikket og marsjert rett bort til de voksne med en gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hva skal jeg si uten at de blir sur, mange blir veldig defansive og ikke særlig lydhøre så hva skal jeg si? hei ungene deres er bøller som pisser overalt? Eller jeg og nabodama ser at ungene deres er noen bøller.. ja jeg vet jeg må si noe men hva skal jeg si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men hva skal jeg si uten at de blir sur, mange blir veldig defansive og ikke særlig lydhøre så hva skal jeg si? hei ungene deres er bøller som pisser overalt? Eller jeg og nabodama ser at ungene deres er noen bøller.. ja jeg vet jeg må si noe men hva skal jeg si?

Du sier følgende: "jeg har lagt merke til at barna deres viser perverse tilbøyeligheter allerede, da de liker å pisse på andre folk og andres eiendeler. Vennligst snakk med disse drittungene deres og sørg for at det ikke skjer igjen."

Anonymous poster hash: 902cd...9d0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier: Hei. Det ringte på døra i morges, og når jeg åpnet så sto 'navn' der med junior ute klar til å tisse på trappa mi. Den slags oppførsel aksepterer jeg ikke.

Ikke bruk ord som bølle eller drittunge, bare si hva du ser og vær konkret. Føy gjerne på en gang det passer slik at du håper naboen sier fra dersom de opplever uakseptabel atferd fra dine unger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tafatte kvinnfolk, selvfølgelig tar du en prat med foreldrene! Vær vennlig men saklig. Dropp ord som bølle, drittunge og pisse. Ellers blir du ikke tatt på alvor.

Anonymous poster hash: ff004...004

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du snakke med foreldrene. Det er utrolig hvor mange som ikke

alltid VET hvordan barna oppfører seg, og hvis de lever i det uvisse kan de jo ikke

gjøre noe med dette. Vær konstruktiv, ikke forbanna, ring på hos de og fortell hva

du har opplevd rolig og fornuftig, og si at dette jo ikke er akseptabel oppførsel

hos barn, og spør de om de visste om dette og hva de event skal gjøre med dette.

Hvis det fortsetter, så tar du grep neste gang du ser noe slikt skjer, tar fatt i de

barna som gjør dette i armen og følger de hjem og forteller foreldrene i ordelag

nøyaktig hva du mener om slik oppførsel og at det absolutt ikke er akseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell dette til foreldrene, de vil nok helt sikkert ikke at ungene deres skal drive på med slike ting. Fortell konkret hva du har sett og spør fint om de kan snakke litt med dem om det. Når du tar barna i noe slikt, så må du snakke til disse barna på en særdeles saklig måte. - Personlig hadde jeg spurt foreldrene om at barna kunne komme å vaske av det de hadde tisset på, som det er mulig å vaske uten vaskemaskin eller dusj.

Videre sørger du for å bli kjent med disse barna enkeltvis eller i litt delte grupper og sørg gjerne at dine barn leker med en og annen av dem uten at alle er der, da er det lettere å få slutt på slike gjengtilbøyeligheter og å få en hyggeligere atmosfære i nabolaget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortell sånn rimelig avbalansert hva konkret som skjedde og at de må snakke med barna så det ikke skjer igjen. Be de også om å komme og spyle trappa etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tafatte kvinnfolk, selvfølgelig tar du en prat med foreldrene! Vær vennlig men saklig. Dropp ord som bølle, drittunge og pisse. Ellers blir du ikke tatt på alvor.

Anonymous poster hash: ff004...004

Hva skal de si da? "Deres avkom har begynt å utvise psykopatiske tendenser som jeg tror kan skyldes mangelfull oppdragelse fra Deres side - de har urinert i bassenget mitt!"

Anonymous poster hash: 90cdd...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal de si da? "Deres avkom har begynt å utvise psykopatiske tendenser som jeg tror kan skyldes mangelfull oppdragelse fra Deres side - de har urinert i bassenget mitt!"

Anonymous poster hash: 90cdd...a0e

Herregud, du vil jo ikke ha våre råd, jo! Nå har mange forskjellige forumbrukere gitt deg det nøyaktige svaret, som du ikke vil ta til deg.

Derfor: du fortjener møkkanabo-unger. God sommer!

Anonymous poster hash: ff004...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en prat med foreldrene og sagt noe i denne duren " hei nå har det seg at jeg er blitt nødt til å komme her å ta en prat med deg ang oppførselen til barnet/barna dine. Jeg opplevde tidligst idag at barna dine ringte febrilsk på døren vårs ogi det jeg åpnet døren så stod han med tissen ute for å urinere på trappen våres. Barna mine har også opplevd å bli mobbet ved flere anledninger av barna dine. Jeg finner dette veldig ubehagelig og ser helst at dere tar en prat med barna deres slik at det ikke gjenntar seg"

Anonymous poster hash: 9e7b3...a6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du vil jo ikke ha våre råd, jo! Nå har mange forskjellige forumbrukere gitt deg det nøyaktige svaret, som du ikke vil ta til deg.

Derfor: du fortjener møkkanabo-unger. God sommer!

Anonymous poster hash: ff004...004

Jeg er ikke TS.

Synes bare ikke det er nødvendig å være høflig når ungene til folk går og pisser ned strøket.

Anonymous poster hash: 90cdd...a0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, du vil jo ikke ha våre råd, jo! Nå har mange forskjellige forumbrukere gitt deg det nøyaktige svaret, som du ikke vil ta til deg.

Derfor: du fortjener møkkanabo-unger. God sommer!

Anonymous poster hash: ff004...004

Greit å sjekke hvem man svarer! Her skjeller du ut TS, og det er en annen du er irritert på. Finn brillene dine ;-)

Anonymous poster hash: 8d9db...df1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du vil jo ikke ha våre råd, jo! Nå har mange forskjellige forumbrukere gitt deg det nøyaktige svaret, som du ikke vil ta til deg.

Derfor: du fortjener møkkanabo-unger. God sommer!

Anonymous poster hash: ff004...004

Det var ikke jeg som svart det da.. Men hun andre nabo dama har og hatt problem med dem så vi har prata litt sammen så vi skal gå å snakke med foreldrene sammen siden hun har jenter på mine døtres aldersgrupper.. så får vi se hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene er sikkert white trash.



Anonymous poster hash: f827d...d7f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare føye til at i det (ikke helt usannsynlige) tilfellet at foreldrene ikke tar til seg at barna deres utagerer er det viktig at ts melder ifra til barnevern slik at disse 5 barna det er snakk om får en sjanse i livet.

Uoppdragenhet er aldri barna sin feil. Det er ofte slik at de sliter på hjemmebane, og at vi voksne da avskriver dem som "håpløse bøller" hjelper ikke den stakkars 8-åringen som ikke har det greit i livet og fortvilt prøver å bli sett.



Anonymous poster hash: 7774b...123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...