Gå til innhold

Besteforeldre og barnebarn som naboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har barn, og som bor i gangavstand til foreldre/svigerforeldre. Har barna fri tilgang til besteforeldrene, eller bestemmer dere f.eks innimellom at de noen dager ikke skal til besteforeldre? Tenker da i helger og ferier. Ukene flyr som regel avgårde.



Anonymous poster hash: a1367...d9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våre er små enda, men vi begrenser det. Spør alltid besteforeldrene om det passer først osv. Ettersom de blir større blir det kanskje verre å ha kontroll, da får vi bare bli enige om hva som gjelder.

Jeg er litt streng på at de skal spise ordentlig mat hos oss først, for jeg vet at det vanker godsaker hos bestemor. Greit at kostholdet ikke sklir helt ut, vi har en unge som dropper neste måltid om han får så mye som en rosin først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi var små så bodde bestemor 500 meter unna, men det var ikke fri tilgang fordetom. Det fant jeg fort ut når jeg tok en tur til bestemor uten at mamma hadde bedt om det. "Har mamma sagt at du kan komme hit? ikke det? Nei da går du hjem til mamma sier at du kan komme hit". Det jeg ikke skjønte var jo at mamma alltid ringte og spurte før jeg fikk beskjed om å ta en tur til bestemor. Så ingen bestemor med mindre mamma sa så. :)



Anonymous poster hash: c0206...295
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo en utfordring... Jeg fikk beskjed om at jeg ikke måtte gå bort dit, faktisk. Til besteforeldrene mine altså. Alltid hatt et merkelig forhold til dem :/

Anonymous poster hash: 8be1f...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn, og som bor i gangavstand til foreldre/svigerforeldre. Har barna fri tilgang til besteforeldrene, eller bestemmer dere f.eks innimellom at de noen dager ikke skal til besteforeldre? Tenker da i helger og ferier. Ukene flyr som regel avgårde.

Anonymous poster hash: a1367...d9b

Fri tilgang blir feil,for meg. BF har også et liv,privatliv. For meg betyr det at de ønsker selv, sier i fra når det passer. At barna spør er greit,men det kan være vanskelig å si nei

Anonymous poster hash: 2391b...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liss84

Mine besteforeldre bodde 300 meter unna, og der var det alltid åpent hus. Med mindre døra var låst og de var bortreist, kom og gikk vi som vi ville. Min farmor har alltid likt å ha barn rundt seg, og hun likte at vi brukte hagen til å leke oss i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde besteforeldre i nabohuset og såvidt jeg husker var det fri tilgang. Bla var andre etasjen hos dem en fast plass å leke...

Holdt meg unna da de hadde besøk da, var litt småsjenert av meg.

Anonymous poster hash: 5730a...5f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt ulik "praksis" :)

Hva med dere voksne og kontakt med foreldre/svigerforeldre. Vi bor nå nærme mine svigerforeldre og jeg frykter litt at det kan bli vel mye kontakt, med mye kaffebesøk....



Anonymous poster hash: a1367...d9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt ulik "praksis" :)

Hva med dere voksne og kontakt med foreldre/svigerforeldre. Vi bor nå nærme mine svigerforeldre og jeg frykter litt at det kan bli vel mye kontakt, med mye kaffebesøk....

Anonymous poster hash: a1367...d9b

Har bare min mors ord på dette, men vet hun synes det til tider var tøft å ha svigers i nabohuset. Ikke så mye kaffebesøk, men alltid noen som fulgte med... Og det merket jo også barna da vi kom i tenårene, alle vennene våre visste hvem bestemor var.

Men her var det mest bestemor som inviterte/hadde åpent hus, så vi barna og pappa var mye innom der, på den måten fikk nok mamma litt egentid.

Anonymous poster hash: 5730a...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er litt ulik "praksis" :)

Hva med dere voksne og kontakt med foreldre/svigerforeldre. Vi bor nå nærme mine svigerforeldre og jeg frykter litt at det kan bli vel mye kontakt, med mye kaffebesøk....

Anonymous poster hash: a1367...d9b

Jeg har svigers i samme hus, annen leilighet. Det går som regel greit, men noen ganger klikker jeg litt inni meg fordi jeg føler at de holder øye med oss, er involvert i alt osv. Det var mannen min jeg giftet meg med, ikke de to… :(

De skal flytte litt unna etterhvert, håper det hjelper.

Kaffebesøk har vært verst når jeg har vært i permisjon. Når jeg jobber på dagtid er det mye greiere, de kommer aldri på kvelden (pensjonister).

Det er noen fordeler med flere generasjoner på samme sted, men generelt vil jeg ikke anbefale det.

Anonymous poster hash: 403e3...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...