Gå til innhold

Lønn til barnevakt 17 år


Søster K

Anbefalte innlegg

Hva mener dere er riktig lønn for en barnevakt på 17 år? Hva betaler dere deres barnevakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor mange barn og gjerne alder. Det er forskjell å passe en 10åring som sitter for seg selv inne på rommet på pcen, i forhold til en 3 åring som krever oppmerksomhet hele tiden.

Lønn kan jo også være ulik alt ettersom om ungen(e) sover eller er våkne.

Jeg synes gjerne 100kr for et barn når det er våken. Hvis det er to synes jeg mellom 150-200kr er ok. Og feks mellom 50-100kr når barna sover.

Men det viktigste er å avtale med barnevakten.

Synes også at man ikke skal regne med mat osv. i lønnen. Noen vil feks. gi mindre dersom barnevakten kan spise der, det synes ikke jeg er riktig. Synes litt mat bør regnes med, dersom barnevakten spiser sammen med ungene. Kos til kveldene tenker jeg barnevakten selv kan ta med, eller dere kan legge frem litt godis dersom dere vil. Nevner forresten dette siden jeg har lest det i andre tråder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte på 100 Kr timen, men er usikker på om dette er for lite? Vil ikke virke smålig heller... Det er ett barn på halvannet år, og det blir litt dagtid og litt kveldstid innimellom.

Mat hadde jeg tenkt å la barnevakter få det hun ville av det som finnes i huset og evt sette frem litt godis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 15 fikk jeg 60 kr timen for å passe 4 barn mellom 1-10. Det var egentlig ganske lite, men helt ok da fordi de ikke hadde så mye penger.

Om jeg passet dem om natta fikk jeg litt mer fordi det var ugunstig tidspunkt, og leggetid krever mer enn å leke på dagtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kr. timen er da absolutt ikke for lite, i og med at det er skattefritt.

Jeg syntes faktisk det er temmelig mye, all den tid jenta ikke er myndig.



Anonymous poster hash: ae8ae...e46
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 50-60kr timen når jeg var på den alderen, når jeg passet på dagtid. Og ca 4-500 for en hel kveld+ noen timer inn i natten. Jeg hadde en nabo familie med tre barn under 8år som jeg var fast hos. Fikk mat/snop når jeg var der. Syns det var helt ok lønn, siden jeg var der mest på kvledstid i helgene, 500kr for å leke med barna og så legge de, for så å kunne bruke hele kvelden på å se tv var helt greit det.



Anonymous poster hash: 9031a...aa1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingaborga

De gangene jeg har vært barnevakt har jeg passet to barn under skolealder, hos to forskjellige folk. Hos de jeg er fast barnevakt for er det vanligvis etter leggetid, evt rett før leggetid, og litt ut over natta(2-3 tida). Vanlig timelønn har da vært ca 75kr, og jeg er jente på 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 15 passet jeg 4 gutter i alderen 3, 5, 7,9 år fra kl 8-12(ish) og det fikk jeg 200 for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 150,- kroner i timen, og passer barn i alderen 6 mnd til 2 år. Har en makspris på en kveld (for eksempel 500 for fem-seks timer), men er det snakk om 1-4 timer, er det vanlig timepris. Det skal sies at jeg har mye erfaring og er også utdannet pedagog. Får gode referanser fra familiene jeg er hos, og de bruker meg forholdsvis ofte.



Anonymous poster hash: cc4d5...c29
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje 100 er litt lite.. Jeg jobbet på minisats for en 5-6 år siden og mener jeg fikk ca 120. Det var riktignok mer krevende enn å passe én unge.

Likevel: 100 er helt greit, men hvis du vil være litt raus og jenta/gutten er flink synes jeg du kan spandere 125.

Til de av dere som trekker frem skatt som argument blir jo det bare tull. De fleste på den aldern tjener jo ikke over 40k og betaler derfor ikke skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje 100 er litt lite.. Jeg jobbet på minisats for en 5-6 år siden og mener jeg fikk ca 120. Det var riktignok mer krevende enn å passe én unge.

Likevel: 100 er helt greit, men hvis du vil være litt raus og jenta/gutten er flink synes jeg du kan spandere 125.

Til de av dere som trekker frem skatt som argument blir jo det bare tull. De fleste på den aldern tjener jo ikke over 40k og betaler derfor ikke skatt.

Minisats her i byen tjener 95kr i timen, og jentene står i kø for å få jobbe der.

Anonymous poster hash: 91d2b...cc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes rart ut.. Dette var i Oslo og jeg tror det er litt opp til senterne hva de betaler. Det er jo en del år siden, så burde jo strengt tatt være mer nå. 95 virke veldig lite. De hadde hvertfall aldri fått meg som ansatt med den lønnen :P

Ift barnevakt kan du jo forhandle litt, altså hvis du tror du blir borte 4-5 timer kan du si 500.. Hvis det er arbeid på kvelden synes jeg egentlig 125 er minimum.

Endret av Zilas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes rart ut.. Dette var i Oslo og jeg tror det er litt opp til senterne hva de betaler. Det er jo en del år siden, så burde jo strengt tatt være mer nå. 95 virke veldig lite. De hadde hvertfall aldri fått meg som ansatt med den lønnen :P

Ift barnevakt kan du jo forhandle litt, altså hvis du tror du blir borte 4-5 timer kan du si 500.. Hvis det er arbeid på kvelden synes jeg egentlig 125 er minimum.

Altså, jobbene står ikke i kø for umyndige folk.

Jeg syns 125 er for mye. 100 er passende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida det gjør ikke det..

Men TS er bekymret for at folk skal synes hun er gjerrig og da kan det være greit å slenge på 25-kr ekstra. Hvertfall hvis økonomien tillater det..

Det er mye ansvar å stress å passe på små barn hvis de ikke sover. Så da synes jeg barnepassern burde få betalt deretter. Hvertfall hvis det er snakk om å jobbe ugunstige arbeidstider. Samt at med mindre denne personen bor nærme kan det fort også bli en del reisevei for å jobbe noen timer i slengen.

Det at man kan betale noen mindre betyr ikke at man burde gjøre det. Hvis barnepassern føler at hun blir verdsatt for jobben hun gjør kan det også hende hun legger mer i det, er oftere tilgjengelig osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Oppdatering fra ts her: barnevakten får 100,- Kr per påbegynte time, pluss mat/snop og vi fikser skyss hjem. Og hun er veldig fornøyd ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppdatering fra ts her: barnevakten får 100,- Kr per påbegynte time, pluss mat/snop og vi fikser skyss hjem. Og hun er veldig fornøyd ;)

Det har hun all grunn til å være. Synes dette hørtes gunstig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du kom frem til en bra løsning. Hadde det akkurat på samme måte da jeg satt mye barnevakt som ung. 100 kr timen, snop, mat osv og selfølgelig skyss hjem. Fikk bonus penger hos en del jeg jobbet oss etterhvert om jeg kjente dem godt, om jeg gjorde noe ekstra i huset mens jeg var der osv. Veldig alright jobb når man er ung og vil ha litt ekstra cash :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...