Gå til innhold

Klær til barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår skal begynne i barnehagen snart. Vi handler stort sett alt brukt, så liker å være tidlig ute med å handle inn, så jeg sikrer meg gode kupp. Pleier å handle inn for en stund fremover.

Hva trenger en av yttertøy fra juni-des? Hva har dere til barna deres i bhg gjennom denne perioden? Tenker hvilke dresser er kjekke. Hvordan yttertøy på sommeren i sandkassa o.l :-)

Anonymous poster hash: bf2ca...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger/ dette er lurt å ha: regnklær, overtrekksbukse ( lurt å ha når barnehagedressen blir for klam) barnehagedress/ lekedress, ullgensere og ullbukser eller ulldress ( ha minst to sett så du har noe å skifte med) tynt ullundertøy, vinterdress, hettelue, vinterlue, ullsokker ( både tynne og tykke) regnvotter, ullvotter og eventuelt andre vintervotter ( selv sverger jeg til tovede ullvotter med litt lang erm og knyting på)

Sommerklær og solhatt + solbriller

sherroxstøvler, vintersko ( slår et slag for de gode gamle nesnalobbene om du bor et sted der det blir kaldt om vinteren, men også noe mer vanntett) støvler, sommersko,

Er greit å ha noen myke joggebukser i skiftehylla

Selv er jeg litt vimsete, så jeg passer på å ha regnsett, ulltøy, votter, vintertøy, sko og en form for støvler både hjemme og i barnehagen, så slipper jeg å huske å ta det med om jeg trenger det hjemme.

Noen sverger til reimadresser, men jeg har god erfaring med rimeligere varianter. Synes Coop sitt merke og reflex har helt fin kvalitet. Helly Hansen har noen gode vinterbukser med seler som jeg har likt veldig godt. Ellers har jeg et regnsett fra 1974 som har holdt ut med seks barn og tydeligvis kunne tålt ett par til, så om jeg skulle kjøpe brukt, ville jeg se etter noen gode gamle oljebukser, selv om de kanskje ikke er like lette å ha på, som de tynnere nye varientene - i sandkassa og til gjørmebad er de fantastiske!

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt dette liggende i bhg. Også har hun ett ekstra sett hjemme.

En tynn lue, og en tykkere

En tynn ull hals

Ulldress (har under regnklær/parkdress også sover hun i den, så blir mye brukt)

Parkdress

To delt regntøy

Hel regndress

Langstøvler

Ecco Monica vår / høst sko

Vinter:

Sherrox

Vintersko

Vinterdress

Votter (elsker didrikson sine som har glidelåsen helt ned til tommelen!)

Fingervanter (ha på når hun sover)

Vogn

Voksipos

Teppe / dyne

Kosen

Pute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg har funnet noen nyttige artikler til deg:

Om påkledning i barnehagen: http://www.barnehage.no/no/Nyheter/2013/September/Slik-kler-du-barnet-i-barnehagen/

Her er en test for vinterdresser for i fjor: http://www.dagbladet.no/2013/09/30/tema/barn/foreldre/tester/klikk/29529455/

Jeg er selvsagt klar over at det er tynne parkdresser som gjelder nå, men dette kan jo være en pekepinn for hvilke merker som er verd å satse på nå også.

Ellers har jeg ikke funnet noen tester som er fra i år (denne våren) vedrørende hvilke merker på sko, støvler, og yttertøy til barn som er best i test i år. Jeg antar at det er rett rundt hjørnet? Foreldre og barn pleier vel å være et blad der slike tester blir trykket, men alt av disse testene pleier å komme på nettet også så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk barnehageklaer.no, de selger ut fjorårspakkene nå:)

Anonymous poster hash: 2e080...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Forresten: Husk å merke alle klær tydelig. Gjerne med både barnets navn og ditt tlf.nr. (inkludert hansker og sokker). Merk også hettene som hører til dresser/jakker hver for seg. Vår barnehage er i alle fall nazi på det.

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om sommeren har vi ikke hatt noe spesielt yttertøy i sandkassa. Men regnbukse utenpå om det er veldig vått, selv om det ikke regner. Når det blir kaldere, har vi hatt utedress. Vi har hatt en fra Skogstad med avtagbart for, som vi har vært veldig fornøyd med. Hel regndress syns jeg virker upraktisk, fordi de vår, noe sommer og tidlig høst gjerne bruker bare regnbukse en del.

Ellers har vi hadde vi i fjor sandaler, joggesko/skinnsko, støvler og vintersko. I høst brukte de bare støvler med ullsokk oppi når vått og kaldt, men i vår ytret de ønske om cherrox, så da kjøpte vi det. Kjøper nye støvler også nå snart til varmere, men våte dager. Og så noe å ha på beina inne. Mange har vanlige tøfler med såle, men jeg vil helst at gutten skal gå en del uten sko, så vi har hatt sånne mokkasinsokker med skinnsåle eller tynne skinntøfler uten hard såle.

Og vi har hatt et par ekstra klesskitf liggende. Og gjerne en ekstra lue og votter, hvis noe blir vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet noen nyttige artikler til deg:

Om påkledning i barnehagen: http://www.barnehage.no/no/Nyheter/2013/September/Slik-kler-du-barnet-i-barnehagen/

Her er en test for vinterdresser for i fjor: http://www.dagbladet.no/2013/09/30/tema/barn/foreldre/tester/klikk/29529455/

Jeg er selvsagt klar over at det er tynne parkdresser som gjelder nå, men dette kan jo være en pekepinn for hvilke merker som er verd å satse på nå også.

Ellers har jeg ikke funnet noen tester som er fra i år (denne våren) vedrørende hvilke merker på sko, støvler, og yttertøy til barn som er best i test i år. Jeg antar at det er rett rundt hjørnet? Foreldre og barn pleier vel å være et blad der slike tester blir trykket, men alt av disse testene pleier å komme på nettet også så vidt jeg vet.

Supre linker!

Tusen takk til alle for tips :-)

Anonymous poster hash: bf2ca...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...