Gå til innhold

3-åring gå i to forskjellig barnehager?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, vel. Så må dere dekke det selv, da. Skjønner ikke helt hvordan to barnehager ville hjelpe på det (?)

Anonymous poster hash: bfe84...172

Jeg dekker min del av regningen selv, men far har en skade som gjør at han per idag får arbeidsavklaringspenger og hjelp fra nav til å dekke sin del av barnehageregningen. Og Nav vil ikke dekke den i den nye kommunen, fordi det er for langt unna OG at de ikke ser behovet for barnehageplassen etter som far er "hjemmeværende", selv om han nylig har begynt på aktivitet for å komme seg ut i jobb igjen. Hvis vi begge hadde så god råd at vi bare kunne "betalt det selv", hadde vi selvsagt gjort det, men nå er det ikke sånn.

Anonymous poster hash: 3b516...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Kan ikke du bare betale hele barnehageregningen, TS? Det er jo bare for en kort periode, så får evt faren til barnet betale deg tilbake senere. Mye heller det enn at ungen skal gå i to barnehager, vel?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke reiseveien som er problemet for far, men at Nav ikke lenger vil dekke barnehageplassen den uken gutten er hos far.

Anonymous poster hash: 3b516...8df

To barnehager blir vel ikke akkurat noe billigere, selv om nav ombestemmer seg og sponser den ene. Da får dere spare andre steder, evt kan du ta en ekstrajobb med vakter de ukene barnet er hos far?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha barnet i to barnehager ville jeg gjort alt for å unngå. Det er ikke så mye penger i måneden det er snakk om - er det virkelig ikke mulig å skaffe de pengene på annen måte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du plutselig bare betale for 50% plass når dere har tildelt 100% tviler på at dere vil få til den løsningen.

Anonymous poster hash: 914eb...bc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man mottar AAP er det et krav om at man skal ha behov for barnetilsyn minst ti dager i løpet av en mnd. for å få dekket barnehage. Og det er vel det som er problemet til NAV.



Anonymous poster hash: 59d2d...a49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det spørs om barnehagen barnet går i nå godtar 50% plass tilsvarende annenhver uke. Barnehagene ungene mine har gått i godtar bare redusert til 80% plass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler til han får jobb. 1300kr kan du vel avse i mnd for at barnet ditt skal få det lettere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, la barnet slippe to barnehager, kjære deg. Du kan ikke for alvor mene at barnet skal måtte ha en slik hverdag, for at dere skal spare 1300 i mnd. Har dere ikke det ekstra, så er det på tide å ta noen ekstravakter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke endre samværsavtalen denne perioden, så kan du søke stønad til barnetilsyn?

Enig i dette. Du får da dekket 66% av barnehageregningen (med mindre du tjener over rundt 450 000,-, og det tviler jeg på, hvis du ikke klarer å avse de 1300,- ekstra i noen måneder..).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt dårlig ide. Du bør heller spise nudler og pante flasker, for å si det sånn...

Anonymous poster hash: b7ece...574

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...