Gå til innhold

rutiner barn 1 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var deres rutiner når barnet var 1 år?

når sto barnet opp? når og hvor lenge sov barnet på dagtid og når ble det lagt på kvelden?



Anonymous poster hash: 43ad0...bc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Vesla er straks året.

Står opp mellom seks og syv en gang, og så sover hun mellom tre kvarter og halvannen time mellom 11 og 14 en gang. Og så legger hun seg mellom seks og syv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun var 1 år la hun seg i 18:30 tiden og kunne gjerne sove til kl.09/10. Hun begynte i barnehage da hun var 16 mnd. og da måtte jeg bruke vekkeklokke for å komme oss opp tidsnok til skole og barnehage. Sto opp rundt kl.07, litt senere om jeg hadde sen forelesning.

I vinterhalvåret var hun trøtt og ville legge seg allerede kl.18.

Sov ca.1-2 timer på dagtid i tillegg. Hun har alltid vært et sovedyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Nå er minsten halvannet, men har vel vært ca likt siden han var ett år.

Står opp mellom 6-8. Sover ca tre timer fra kl 11. Legger seg for natten rundt kl 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er halvannet. Står opp i 6-7 tiden, har en lur i 11-12 tiden, på ca 1,5-2 timer og legger seg i 19 tiden.

Sover som regel hele natten og legger seg fint. Kan fint drøye legging i ny og ned. Da tar hun det igjen dagen etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Veslemann sover stort sett fra kl 19-06/06:30. Våkner som regel en gang hver natt og får vann, han har vært sterkt plaget med tenner i to måneder nå stakkars :( Sover natta gjennom innimellom, når han ikke har for mye vondt. Han sover to dupper på dagtid, 30-60 min i 09-tiden og 30-90 min i 12/13-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår er litt over 14 måneder.

Hun står opp mellom 6 og 7, sover luren sin på rundt 2,5 time fra mellom 9 og 10. Legger seg rundt 18.

Hun sover enda ikke hele nettene, og våkner minst 4 ganger hver natt. Tenner og langvarig ørebetennelse har gjort til at det er blitt en vane å våkne så ofte for å få vann. Hun havner alltid i vår seng rundt klokken 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chelseagirl

Hvordan var deres rutiner når barnet var 1 år?

når sto barnet opp? når og hvor lenge sov barnet på dagtid og når ble det lagt på kvelden?

Anonymous poster hash: 43ad0...bc5

Min er snart 15 mnd.

-Våkner mellom 6 og 8:30. Som regel ca 7. Har begynt å våkne litt seinere om morgenen nå.

-Formiddagslur ca 11-12, sover mellom halvannen til tre timer.

-Legging mellom 18-19 (ikke seinere enn det).

-Sover natta gjennom etter verste runda med alle tenner på en gang er over nå (hvertfall nesten;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da han var et år sov han fortsatt to blunder på dagtid - en på to timer midt på dagen og en kortere på ca en time på ettermiddagen. La seg 19-19.30 og sov ca elleve timer. Gikk ned til en blund om dagen da han var litt over et år og da begynte han å sove tilsvarende lenger om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er 14 måneder. Hun legger seg klokken 19 på kvelden, og sover til alt fra 8-10 neste morgen. På dagen har hun en lur, den varierer fra 30 min til 2 timer. De nettene hun sover fra 19-10 er luren på dagen vanligvis kort.

Nå gruer vi oss bare til hun begynner i barnehagen til høsten, hun HATER å vekkes, da er hele dagen ødelagt for alles del. 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vår var ett år våknet han rundt halv sju-sju, spiste frokost, sov første dupp fra ni til ca halv tolv-tolv, lunsj når han våknet, neste dupp en gang mellom to og fire, men da maks en time, middag i firetia, kveldsmat ca kl seks, og i seng til sju. Sovnet da som regel i løpet av fem min, og sov natta gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med flinke sovebabyer her. Vår har akkurat blitt 1 år og hatt samme rutine siden 2 måneder selv med mange runder med å forandre de.

Legger seg ca 19, våken fra 23-24, og morgen er mellom 03 og 04. Sover 3 lurer av 20 minutter på dagtid. Heldigvis skal jeg være hjemme lenge m henne.

Anonymous poster hash: ef7c2...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke kalle vår en sovebaby, for søvnen ble ikke bra før hun var 10 mnd, og dagsøvnen har aldri vært tilstrekkelig for å dekke behovet.

Når hun var ett år

Våknen ca 07

Hvil kl 10 i ca en time

Hvil igjen kl 14.30/15 i ca 45 min.

La seg kl ca 19 brukte ca 15 min på å sovne.

Så ble rutinene føle igjen ved 14 mnd alder og vi kutta ned til en hvil som sakte men sikkert hjalp.

Anonymous poster hash: 0ac16...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er riktignok 16 mnd, men han legger seg mellom 19 og 19.30, sover da til ca kl. 07 neste morgen. Hender han våkner i 23-24 tiden, og holder det gående en time eller to..! Men er heldigvis ikke så ofte lengere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ts her.

Guttungen her står opp kl 07.00 hver dag. (våkner gjerne 6.30, men prøver å ikke stå opp før 7:P

følte lenge at han bare trengte en dupp(vanskelig å legge både på kvelden og på morrasia). så gikk sakte men sikkert over til å legge han seinere på formiddagen. siste mnd har han sovet fra 11-13.30 og lagt seg for kvelden kl 18.30/19.00.

nå i det siste har han begynt å våkne hylskrikende kl 20, kl 21.30, kl 23. kl 01, kl 04.30 og kl 06.15:S

tenker kanskje at den urolige søvnen har med at han plutselig har begynt å være enda mer aktiv og har gått tilbake igjen til å gi han en liten lur kl 9, og en ny lur fra 13-15 ca. og håper det forbedrer situasjonen. i går sov han første dupp fra 09.10-09.50. sov igjen fra 13-15. la han seg kl 19 og sov til 05.00 før han våknet.men da var det kun å gi han kosebamsen og så sov han videre til kl 7. vi får prøve det samme i en liten periode og se om det hjelper på søvnen hans på natta.



Anonymous poster hash: 43ad0...bc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...