Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg var liten sang jeg og venninnene mine : "Mamma mia, here we go a girl, mamamai.. nanannanaana"

Det var først når jeg så "Mamma Mia!"-filmen med undertekst at jeg skjønte hva de faktisk sang. :fnise:

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ismerket heter Hennig Olsen, ikke HenniNg Olsen, som jeg alltid har trodd :fnise:

Jeg har trodd det helt til jeg leste i denne tråden jeg :) Jaja,sånn kan det gå :)

Eneste jeg kan komme på nå er at jeg alltid har trodd klementin var det samme som mandarin,men det er jo tydeligvis ikke.Har blitt opplært til at det het mandarin helt samboer sa at det faktisk het klementin.Kan jo ikke ha sett på skiltet i butikken når jeg har kjøpt klementiner tror jeg :) eller har de solgt mandariner før?

Også i den Tulipz sangen til Morten Abel der han synger "Tulipz in my head,I try to forget,What's that?" så trodde jeg at han sang "Tulipz in my head,I try to forget,Got to fuck it" eller noe sånt :fnise:

Sikkert flere ting også,men kommer ikke på akkurat nå :)

Endret av Nenya82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med mandariner og klementiner er det mange som forveklser, så den er du nok ikke alene om :P

Egentlig litt merkelig siden mandariner ikke selges i Norge :fnise:

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til jeg var rundt ti hadde jeg problemer med å holde USA og Storbitania fra hverandre. De snakka jo samme språk! Skjønte derfor ikke hvorfor jeg måtte korrigeres når jeg sa at Elvis kom fra England...

Fram til samme alder mente jeg også at India var et kontinent.

Samme her, bare at det gikk ikke opp for meg at det var to helt forskjellige land før ei god stund etter jeg begynte på u.skolen:s England var jo det samme som Amerika:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med mandariner og klementiner er det mange som forveklser, så den er du nok ikke alene om :P

Egentlig litt merkelig siden mandariner ikke selges i Norge :fnise:

Ja,ok.Du har nok rett i det :)

Tror foreldrene mine sier det enda,så jeg har vel lært det derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freestyler, rakkamakkafo!

eller

Freestyler, rock the microphone!, som det egentlig heter :fnise:

HAHA! Der lærte jeg noe nytt, i dag også! (Men kommer for alltid til å synge rakkamakkafo!! for full hals når jeg hører den sangen :D)

  • Liker 35
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mer enn et par år siden jeg skjønte at E-en i Elkjøp er et støpsel. Skjønte liksom ikke hva den halve H-en skulle være god for, før det plutselig gikk opp et lys for meg en dag. :sjenert:

Lærerik dag:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangtekster kan lett misforstås...

Lurte lenge på hva "å svei" betydde, kunne jeg ikke trøndersk likevel? Åge A. - å fuglan ska vi svei* (vis vei).

Flere som har lurt på dette, har jeg hørt :gjeiper:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treig, ja, kanskje det for jeg har enda ikke fatta dette med hvorfor det er slik at vi sier at vi lever i det 21 århundret, nå i 2000-2011 osv, vi har da ikke rundet hundretallet enda til 2100, der det for meg føles riktig å si at vi lever i det 21 århundret.

Akkurat som om en hendelse skjedde i 1532, så sier vi at det skjedde i det 16 århundret. Enlighten me, please! :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangtekster kan lett misforstås...

Lurte lenge på hva "å svei" betydde, kunne jeg ikke trøndersk likevel? Åge A. - å fuglan ska vi svei* (vis vei).

Flere som har lurt på dette, har jeg hørt :gjeiper:

:fnise:

Jeg trodde en lang stund at Jan-Ove i Kaizers sang "Eg har kjøttdeig mellom beina" i sangen Hevnervals.. Før jeg fant ut at han sier jo selvfølgelig "kjetting".

Jeg hørte vel det jeg ville høre :lur:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treig, ja, kanskje det for jeg har enda ikke fatta dette med hvorfor det er slik at vi sier at vi lever i det 21 århundret, nå i 2000-2011 osv, vi har da ikke rundet hundretallet enda til 2100, der det for meg føles riktig å si at vi lever i det 21 århundret.

Akkurat som om en hendelse skjedde i 1532, så sier vi at det skjedde i det 16 århundret. Enlighten me, please! :)

ble bare surr. Noen med mer forståelse og forklaringsevner - versegod :)

Endret av spinnwild
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 år innså jeg at Aprilsnarr kalles Aprils-narr, ikke April-snarr. I samme slengen innså jeg at en bjørnetjeneste ikke er det samme som en stor tjeneste.

Husker en dame som har en interiørblogg (som sikkert er over 40) skrev at datteren var veldig lei seg og "da ble det mange store krokodilletårer". Jeg dristet meg til å skrive i kommentarfeltet at det var kanskje ikke så pent å si og da ble det litt av en huskestue. :fnise:

Trodde lenge at Bolivia lå i Afrika! skjønner ikke helt hvorfor :)

Har en venn jeg måtte på FHS og han snakket til stadighet som Boliviamagen sin. Jeg spurte hva han mente med det og fikk svaret "du vet, sånn mage som barn i Afrika har". Han visste heller ikke at Bolivia ikke lå i Afrika.

Da jeg var liten (før jeg begynte på skolen) var jeg helt sikker på at Nord-Norge var et annet land. Aner ikke hvor jeg hadde det fra...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treig, ja, kanskje det for jeg har enda ikke fatta dette med hvorfor det er slik at vi sier at vi lever i det 21 århundret, nå i 2000-2011 osv, vi har da ikke rundet hundretallet enda til 2100, der det for meg føles riktig å si at vi lever i det 21 århundret.

Akkurat som om en hendelse skjedde i 1532, så sier vi at det skjedde i det 16 århundret. Enlighten me, please! :)

Det blir brått mer logisk når du begynner å telle i hodet fra år 0. Tenkt 0-99 er det første århundret selv om det begynner på 0. 100-199 blir det andre osv :)

Edit: Oops, det ble forklart noen sekunder før meg gitt ;)

Endret av HedvigR
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HAHA! Der lærte jeg noe nytt, i dag også! (Men kommer for alltid til å synge rakkamakkafo!! for full hals når jeg hører den sangen :D)

Hahahaha jeg og!

Også trodde jeg at sangteksten til Celine Dion

"Hush now, I see a light in the sky, oh, it's always blinding me, I can't belive I'v been touched by an angel with love"

var

"Hush now I see a cloud in the sky, oh, it's always blinding me, I can't belive I've been touched by an angel with gloves"... Til bare noen år siden.. Synes det var litt rart..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...