Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe oppvaskmaskin på Elkjøp, viste akkurat hvilken og gikk rett bort til den. En mann kommer bort å spør om han kan hjelpe meg.

Jeg: Ja, jeg vil ha den oppvaskmaskinen der.

Han: Neinei, du må ha denne er (peker på en dyrere ved siden av)

Jeg: Nei, jeg skal ha den der.

Han: Nei, du må ha denne her (peker fortsatt på den dyre ved siden av)

Jeg: Ehh..nei, jeg skal ha den der (peker på den jeg vil ha) er du tom for den kanskje?

Han: Nei, vi har den på lager.

Jeg: Ja, da skal jeg ha en slik.

Han: Nei. Du må ha en slik (peker fortsatt på den dyre)

Og slik sto vi i lenge. Jeg prøvde å forklare at nei, jeg vil ikke ha den andre, den er dyrere og jeg har ikke penger. Den jeg vil ha er bra nok for meg. Osv, men han sto på sitt.

Til slutt måtte jeg bare gå, det ble for pinlig. Gikk tilbake etter en halvtime og fikk snakke med en annen person. Da fikk jeg kjøpe oppvaskmaskinen uten problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi hi, her var det mye bra. Har et par historier selv.

Vi skulle kjøpe ved i romjulen. Vi kjører bilen inn på lageret og ringer i klokken, men ingen kommer. Siden jeg har vært der før, så har jeg sett hvor kontoret var. Vi går bort og banker på, men ikke noe svar. Stikker hodet inn og der sitter en fyllseyk tennåringsgutt i pysj og bobblejakke og røyker mens han ser på TV. Vi sier at vi skal ha noen sekker ved, og får beskjed om å ta det vi skal ha og komme inn og betale etterpå. Nå er vi ærlige folk og fortalte hvor mange sekker og av hvilken type, men vi kunne jo sagt langt færre, eller at vi tok den billige typen (eller bare kjørt vår vei uten å betale!) Jeg vurderte å skrive brev til eierene, men det ble desverre aldri noe av.

Mamma var nylig og kjøpte en liten nisse med lykt som skulle lyse opp. Den virket ikke, så hun dro tilbake for å få igjen pengene.

Butikkansatt: Den var på salg og kan ikke byttes

Mamma: Det sto ikke noe sted at den var på salg. Dessuten virker den ikke.

Butikkansatt: Nei, det er fjorårets varer. Den har stått på lageret et år, og nå er den altså på salg. Vi bytter ikke salgsvarer.

Mamma klarte heldigvis å forklare at det ikke sto noe sted at den var på salg, eller at det var fjorårets vare. Dessuten så bør ting fungere når man kjøper dem, og at det ikke er kundens problem at ting slutter å virke når de står på lager.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, veldig mange brae her altså :fnise:

Jeg opplevde en gang en episode da jeg var på den lokale matvarebutikken.

Jeg hadde plukket med meg 2-3 varer og stilte meg opp i kassen. Det var ingen foran meg, men hun som sto i kassen stod å bladde i avisen (det er ikke alltid så mye folk på denne butikken). Hun såg på meg, mens jeg la varene på båndet. "Jeg skal bare bla gjennom avisen først", sa hun. Jeg sto å ventet i ca 10-20 sekuner, noe som er lenge når man bare venter på å betale og man ser butikkdamen står å blar i avisen :kjefte:

Men butikken er nedlagt nå da

:briller:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ille kanskje. Men en gang jeg var på jobb alene en kveld sto jeg å vaska eller noe. Før en plutselig sier "hallo?" jeg skvetter jo til som bare det. Og da hadde han stått der lenge, men jeg hadde ikke hørt at han kom inn. Det syns jeg var skikkelig pinlig. Han hadde jo bare stått å sett på at jeg vaska. :fnise: Hadde det vært meg hadde jeg syns det var en sløv ansatt :gjeiper:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står å ser på kaffetraktere i en butikk. Jeg kan ganske mye om kaffetraktere og var altså ikke så interessert i hjelp, så når han ene kom å spiure om jeg ville ha hjelp takket jeg pent og sa:

"nei, takk. Jeg kikker foreløpig og tar kontakt om jeg lurer på noe "

Han gav seg ikke "ja du skal ha en kaffitrakter du da?"

Jeg: "Ja det er vel godt mulig det, siden jeg står å ser på dem, men jeg vet ikke enda så jeg sier i fra når jeg er ferdig å kikke"

Han: "Ja, hva slags kaffetrakter er du på utkikk etter da..."

Jeg: "Jeg vet ganske godt hva jeg skal ha egentlig, men er ikke sikker på modellen, så jeg vil kikke litt til"

Han: "Ja hvilke modeller er det du ser på da"

Og slik fortsatte leksa. Jeg ville kikke i fred, da jeg ikke trenger han til lese opp informasjonen som står på pakken til meg, og jeg allerede har lest alle kaffetraktertestene selv. Han gav seg ikke og insisterte på å fortsette å "hjelpe meg". Desverre hadde de et veldig godt tilbud, så jeg kjøpte kaffetrakteren (som forøvrig ikke var den han anbefalte selvsagt, og som han gav meg feilaktig informasjon om, noe som jeg som kaffeelsker visste godt helt av meg selv). Hadde de ikke hatt det hadde jeg gått og sagt at jeg heller fant en annen butikk der jeg fikk handle litt mer i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma fikk forøvrig grei beskjed en gang hun var på veikro. Hun skulle kjøpe kjøttkaker, men spurte om å få grønnsaker i stedet for kålstuing, fordi hun er allergisk mot endel mat.

Da servitrisa kommer med maten, ligger det en diger porsjon kålstuing på tallerkenen. Mamma kommenterer jo at hun ikke hadde bestil dette, og spør pent om hun kunne få det med grønnsaker i stedet.

Servitrisa presterer å svare med "er'e så fali' det a'?"

Mamma fortsetter med å forklare pent at det ikke er alt hun kan spise.

Svaret hun da får er: "herregud, så vanskelig du var da!?!"

:hakeslepp:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en til:

Jeg hadde nettopp blitt interessert i fantasy og science-fiction og hadde tenkt å kjøpe meg noen nye bøker. Jeg var innom Avalon i Oslo, en kjede som nå har gått konkurs (hurra!). Jeg hadde lest en bok av en bestemt forfatter før, og hadde tenkt å spørre om de hadde noe mer av samme forfatteren:

Jeg: - Hei! Jeg lurte på om dere har noe av ***?

Han bak kassa: *rynker bryna, og sier med hermestemme* - neeei, vi har ikke noe av dritt-***

Andre fyren bak kassa: -nei, sånn møkk får du kjøpe andre steder

Jeg: :overrasket:

Jeg var rundt 16 og veldig usikker på denne tiden. Hadde nok laget litt mer bråk om det hadde skjedd i dag, 8-9 år senere... Kjenner faktisk at jeg fortsatt blir irritert... :sjenert:

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe trekkutstyr til hunden, og hadde henne med meg i butikken for å være sikker på at vi fikk riktig størelse. Jeg er en small, mens hunden er en medium. Alikevell fikk vi utstyr i L/XL. Jeg var så dum at jeg ikke prøvde på utstyret før vi kom ut i skiløypen. Da oppdager jeg hvor stort alt er. Dagen etter dro jeg tilbake til butikken og forklarte at jeg ville bytte for alt var for stort. Han ser meg litt opp og ned og svarer "Nei, den selen burde da ikke være for stor for deg." Videre forklarer han at det er den størelsen utstyret kommer i. Jeg fikk tilslutt betyttet selen til hunden i en i riktig størelse, men resten av utstyret var det ikke mulig å bytte, for det var "den størelsen det kom i, og det burde være passe". Fikk heldigvis kjøpt passe utstyr i en annen butikk, men surt at jeg ikke fikk igjen pengene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kjøpe trekkutstyr til hunden, og hadde henne med meg i butikken for å være sikker på at vi fikk riktig størelse. Jeg er en small, mens hunden er en medium. Alikevell fikk vi utstyr i L/XL. Jeg var så dum at jeg ikke prøvde på utstyret før vi kom ut i skiløypen. Da oppdager jeg hvor stort alt er. Dagen etter dro jeg tilbake til butikken og forklarte at jeg ville bytte for alt var for stort. Han ser meg litt opp og ned og svarer "Nei, den selen burde da ikke være for stor for deg." Videre forklarer han at det er den størelsen utstyret kommer i. Jeg fikk tilslutt betyttet selen til hunden i en i riktig størelse, men resten av utstyret var det ikke mulig å bytte, for det var "den størelsen det kom i, og det burde være passe". Fikk heldigvis kjøpt passe utstyr i en annen butikk, men surt at jeg ikke fikk igjen pengene.

Oi, den var drøy!

Noen ganger har faktisk kunden rett, altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! Knalltråd! Har et par gode historier selv:

Jeg var og handlet på lokalbutikken. Bak kassa sitter det ei som tydeligvis er under opplæring; har ikke sett henne før og en av de andre som jobber der stod bak henne og forklarte hva hun skyulle gjøre. Greit nok.

Hun så i tillegg...mindre intelligent ut. Blondt, veldig slitt hår, 5 cm med orange brunkrem, masse øyesminke, LANGE negler, fullstendig tomme øyne og sa "eeeeeh?" hele tiden.

Jeg: *legger varer på bånd*

Hun: *begynner å scanne varer* Veeeeldig treigt, men det er jo greit når noen tydeligvis er helt ny.

Når hun kommer til blomkålen min får hun problemer. Hun stirrer først tomt på meg, så på han som lærer henne opp.

Han: - den der er det stykkpris på, så du trenger ikke legge den på vekta. Bare slå den opp i lista, og slå inn koden.

Hun: *begynner å bla i lista over koder. Blar og blar. Og blar.*

Han: - Nå har du vel bladd forbi den for lenge siden?

Hun: - Eeeeh? Åååå jaaaa... *begynner å bla igjen*

Han: - Nei, nå bladde du forbi igjen, den er jo på B?

Hun: - Eeh? Å... B... *blar opp på B og stirrer tomt*

Han: - Den...er rett foran deg? Koden?

Hun: - Eeeh? Jeg vet ikke hva dette er, jeg...

Han: *får store øyne* ............blomkål!?!

Hun: - Åååå....

Hun får da slått den inn til slutt, og jeg går og pakker varer. Da jeg kom hjem la jeg merke til at hun har slått inn (den modne, svarte) avocadoen min som en pære! :ler:

Er det mulig :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle kjøpe bryllupsdress til mannen, hadde vært på samme butikk og prøvd en veldig fin, svart dress og bestemt oss for at det var den vi skulle ha. Vi skulle bare tilbake for å kjøpe dressen, enkelt og greit, skulle man tro...

Mannen: Hei, jeg skulle gjerne kjøpt en dress, <merke> og <modell> i sort, størrelse 50...

Ekspeditør: Eh..det er ikke halv pris på den altså *peker på skilt som annonserer at det er 50 % på alt i butikken*

M: Nei, men jeg har vært her og prøvd den før og jeg vil bare prøve den en siste gang før jeg kjøper den.

E: Men det er ikke halv pris på den!

M: Mhm, nei men det spiller ingen rolle.

E: Det er bare varene i butikken det er halv pris på!

M: Altså, jeg vil kjøpe den uansett om den ikke er på tilbud eller ikke.

E: *ser veldig mistenksom ut*

M: Men du har vel den dressen på lageret. Kan du ikke bare hente den derifra?

E: Varene på lageret er det ikke tilbud på, altså sånn at du vet det.

M: Hmmm...vet det...men kan jeg få kjøpe den likevel?

E: Ok *allernådigst*

Takk og lov for at mannen min er en veldig sindig person :fnise:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en til:

Jeg hadde nettopp blitt interessert i fantasy og science-fiction og hadde tenkt å kjøpe meg noen nye bøker. Jeg var innom Avalon i Oslo, en kjede som nå har gått konkurs (hurra!). Jeg hadde lest en bok av en bestemt forfatter før, og hadde tenkt å spørre om de hadde noe mer av samme forfatteren:

Jeg: - Hei! Jeg lurte på om dere har noe av ***?

Han bak kassa: *rynker bryna, og sier med hermestemme* - neeei, vi har ikke noe av dritt-***

Andre fyren bak kassa: -nei, sånn møkk får du kjøpe andre steder

Jeg: :overrasket:

Jeg var rundt 16 og veldig usikker på denne tiden. Hadde nok laget litt mer bråk om det hadde skjedd i dag, 8-9 år senere... Kjenner faktisk at jeg fortsatt blir irritert... :sjenert:

Avalon hadde mange dumme ansatte. Det var en godt voksen dame der med langt brunt hår som var helt forferdelig. Jeg skulle engang kjøpe en gave, et smykke som de hadde i de glasshyllene. Der er det jo låst, så jeg spurte om jeg kunne få se på det ene smykket. Hun lurte på om jeg skulle kjøpe det, og jeg sa at jeg tror det, men jeg vil gjerne se litt nærmere på det først. Hun sa at jeg kunne spørre igjen hvis jeg ville kjøpe det, og så gikk hun.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avalon hadde mange dumme ansatte. Det var en godt voksen dame der med langt brunt hår som var helt forferdelig. Jeg skulle engang kjøpe en gave, et smykke som de hadde i de glasshyllene. Der er det jo låst, så jeg spurte om jeg kunne få se på det ene smykket. Hun lurte på om jeg skulle kjøpe det, og jeg sa at jeg tror det, men jeg vil gjerne se litt nærmere på det først. Hun sa at jeg kunne spørre igjen hvis jeg ville kjøpe det, og så gikk hun.

Å heisann! Ja, da er det kanskje ikke noen rart at det gikk til h**** med butikken? Og at det har gått så mye bedre med Outland?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider
Vi skulle kjøpe bryllupsdress til mannen, hadde vært på samme butikk og prøvd en veldig fin, svart dress og bestemt oss for at det var den vi skulle ha. Vi skulle bare tilbake for å kjøpe dressen, enkelt og greit, skulle man tro...

Mannen: Hei, jeg skulle gjerne kjøpt en dress, <merke> og <modell> i sort, størrelse 50...

Ekspeditør: Eh..det er ikke halv pris på den altså *peker på skilt som annonserer at det er 50 % på alt i butikken*

M: Nei, men jeg har vært her og prøvd den før og jeg vil bare prøve den en siste gang før jeg kjøper den.

E: Men det er ikke halv pris på den!

M: Mhm, nei men det spiller ingen rolle.

E: Det er bare varene i butikken det er halv pris på!

M: Altså, jeg vil kjøpe den uansett om den ikke er på tilbud eller ikke.

E: *ser veldig mistenksom ut*

M: Men du har vel den dressen på lageret. Kan du ikke bare hente den derifra?

E: Varene på lageret er det ikke tilbud på, altså sånn at du vet det.

M: Hmmm...vet det...men kan jeg få kjøpe den likevel?

E: Ok *allernådigst*

Takk og lov for at mannen min er en veldig sindig person :fnise:

Noen som virkelig tar oppgaven sin hardt her ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Avalon hadde mange dumme ansatte. Det var en godt voksen dame der med langt brunt hår som var helt forferdelig. Jeg skulle engang kjøpe en gave, et smykke som de hadde i de glasshyllene. Der er det jo låst, så jeg spurte om jeg kunne få se på det ene smykket. Hun lurte på om jeg skulle kjøpe det, og jeg sa at jeg tror det, men jeg vil gjerne se litt nærmere på det først. Hun sa at jeg kunne spørre igjen hvis jeg ville kjøpe det, og så gikk hun.

Jeg var i en hattbutikk med en veninne en gang og fikk beskjed om at det bare var lov å prøve på hatter hvis man skulle kjøpe. Jeg klarte ikke helt å skjønne at hun mente det, men siden jeg hadde lyst på en hatt begynt jeg å prøve på, og fikk et meget surt "Ehem! Hørte du hva jeg sa?" Jeg bare ristet på hodet å gikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i en hattbutikk med en veninne en gang og fikk beskjed om at det bare var lov å prøve på hatter hvis man skulle kjøpe. Jeg klarte ikke helt å skjønne at hun mente det, men siden jeg hadde lyst på en hatt begynt jeg å prøve på, og fikk et meget surt "Ehem! Hørte du hva jeg sa?" Jeg bare ristet på hodet å gikk.

Så hvis valget sto mellom to, måtte du kjøpe begge for å prøve dem? Bra kundeservice!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...