Gå til innhold

Sykepleier som ønsker å jobbe i barnehage- må jeg regne med assistenten da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne tenke meg å jobbe i barnehage, men er litt i tvil på om jeg kan klare å gå ned til assistentlønn. Noen som vet om jeg kan får høyre lønn?

Anonymous poster hash: 7c60c...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at det er nok assistentlønn, utgannelsen er jo ikke relevant med førskolelærer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, jeg tenker også du får assistentlønn. Er du meget heldig kanskje lønnet som miljøterapeut? Men ikke sats pengene dine på at du er så heldig.



Anonymous poster hash: 77506...48a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg å jobbe i barnehage, men er litt i tvil på om jeg kan klare å gå ned til assistentlønn. Noen som vet om jeg kan får høyre lønn?

Anonymous poster hash: 7c60c...096

En assistent hos oss er sykepleier. Hun har fått noen års ansiennitet som "kompensasjon" fra arbeidsgiver. Men det utgjør jo ikke mange kronene i året. Hun har nå utdannet seg til barne og ungdomsarbeider på kveldstid tror jeg. Så da ble det en litt annen lønnsstige. Men du/hun kan nok ikke regne med å få noe i nærheten av det en kan få som sykepleier uansett...

Anonymous poster hash: 3596c...7c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at de ikke forventer at hun skal bruke sykepleiekunnskapene sine på jobb hvis det skulle blitt behov for det!

Synes det er rart om man ikke får spl. lønn, da de kan komme til god nytte og har ønskelig kompetnse.



Anonymous poster hash: b6aa0...c6f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at de ikke forventer at hun skal bruke sykepleiekunnskapene sine på jobb hvis det skulle blitt behov for det!

Synes det er rart om man ikke får spl. lønn, da de kan komme til god nytte og har ønskelig kompetnse.

Anonymous poster hash: b6aa0...c6f

Så.. Hvis jeg er utdannet ernæringsfysiolog, så bør jeg altså få ernæringsfysiologlønn for å selge boller på Statoil? Evt elektrikerlønn hvis jeg er elektriker, i tilfelle noen spør etter lyspærer?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så.. Hvis jeg er utdannet ernæringsfysiolog, så bør jeg altså få ernæringsfysiologlønn for å selge boller på Statoil? Evt elektrikerlønn hvis jeg er elektriker, i tilfelle noen spør etter lyspærer?

Haha, blir vel ikke helt det samme akkurat...

Anonymous poster hash: b6aa0...c6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, blir vel ikke helt det samme akkurat...

Anonymous poster hash: b6aa0...c6f

For meg blir det akkurat det samme... Barnehager har behov for barnehageassistenter, og ikke sykepleiere. Derfor skal de ikke behøve å lønne sykepleiere heller.

Men jeg skjønner godt hva TS mener, og det er et legitimt spørsmål. Det teller sikkert positivt å være sykepleier dersom man ønsker å jobbe med barn, men man kan nok ikke forvente ekstra betalt, nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du tenke deg å jobbe i en barnehage der barna har store medisinske behov, for eksempel? Der vil jo en sykepleierutdannelse være mer relevant.

Jeg er selv vernepleier og har jobbet i barnehage. Fikk mer enn assistentlønn, men ikke like mye som førskolelærer. Min stilling var noe i mellom assistent og pedagogisk leder. Mange år siden nå, husker ikke helt hva slags jobbtittel jeg hadde.



Anonymous poster hash: 2ed69...099
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at de ikke forventer at hun skal bruke sykepleiekunnskapene sine på jobb hvis det skulle blitt behov for det!

Synes det er rart om man ikke får spl. lønn, da de kan komme til god nytte og har ønskelig kompetnse.

Anonymous poster hash: b6aa0...c6f

Det er ingen krav eller forventninger til at assistenten vår bruker sin "sykepleiekunnskap" ut over det som et forventet av andre som jobber der. Uansett er det pedagoger og styrer som har det øverste ansvaret dersom noe skjer. Vi blir alle drillet på årlig førstehjelpskurs, og i tillegg tar vi "sikkerhet i vann-kurs" så vi kan ta med barn på bading og sjøen.

Men ærlig talt, man bruker jo all kunnskap man har i en krisesituasjon uansett hvilken stilling man har!?

Skulle jeg bare stå og se på om jeg var aktiv i feks Røde Kors om noe skjedde fordi jeg ikke var ansatt for å drive med førstehjelp? Nei, vi er ganske avslappet på det hos oss og vedkommende assistent får ikke mer ansvar for sånt enn andre.

Dette syns jeg uansett det er lurt å snakke om tidlig i ansettelsesforløpet og i plenum slik at alle er klar over de samme tingene og at forventningene blir deretter fra kollegaene.

Anonymous poster hash: 3596c...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da regner jeg med at de ikke forventer at hun skal bruke sykepleiekunnskapene sine på jobb hvis det skulle blitt behov for det!

Synes det er rart om man ikke får spl. lønn, da de kan komme til god nytte og har ønskelig kompetnse.

Anonymous poster hash: b6aa0...c6f

Det er ingen krav eller forventninger til at assistenten vår bruker sin "sykepleiekunnskap" ut over det som et forventet av andre som jobber der. Uansett er det pedagoger og styrer som har (det øverste) ansvaret dersom noe skjer. Men alle har likevel gjensidig ansvar for å ta tak i situasjoner som oppstår.

Vi blir alle drillet på årlig førstehjelpskurs, og i tillegg tar vi "sikkerhet i vann-kurs" så vi kan ta med barn på bading og sjøen. Så alle skal være oppdatert. Selv om noen tar sånt ansvar mer enn andre.

Men ærlig talt, man bruker jo all kunnskap man har i en krisesituasjon uansett hvilken stilling man har!?

Skulle jeg bare stå og se på om jeg var aktiv i feks Røde Kors om noe skjedde fordi jeg ikke var ansatt for å drive med førstehjelp? Nei, vi er ganske avslappet på det hos oss og vedkommende assistent får ikke mer ansvar for sånt enn andre.

Dette syns jeg uansett det er lurt å snakke om tidlig i ansettelsesforløpet og i plenum slik at alle er klar over de samme tingene og at forventningene blir deretter fra kollegaene.

Hvor tenker du forresten at barnehagen skal ta pengene fra til å lønne en assistent sykepleierlønn?

Anonymous poster hash: 3596c...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen krav eller forventninger til at assistenten vår bruker sin "sykepleiekunnskap" ut over det som et forventet av andre som jobber der. Uansett er det pedagoger og styrer som har det øverste ansvaret dersom noe skjer. Vi blir alle drillet på årlig førstehjelpskurs, og i tillegg tar vi "sikkerhet i vann-kurs" så vi kan ta med barn på bading og sjøen.

Men ærlig talt, man bruker jo all kunnskap man har i en krisesituasjon uansett hvilken stilling man har!?

Skulle jeg bare stå og se på om jeg var aktiv i feks Røde Kors om noe skjedde fordi jeg ikke var ansatt for å drive med førstehjelp? Nei, vi er ganske avslappet på det hos oss og vedkommende assistent får ikke mer ansvar for sånt enn andre.

Dette syns jeg uansett det er lurt å snakke om tidlig i ansettelsesforløpet og i plenum slik at alle er klar over de samme tingene og at forventningene blir deretter fra kollegaene.

Anonymous poster hash: 3596c...7c1

...Og dette har den gjengse kollegaer noe som helst med synes du?

Anonymous poster hash: 22b45...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en hos oss med bachelor i noe idrettsgreier, han får lønn som førskolelærer, men er ansatt som assistent. Det er helt på jordet, da han verken bruker bacheloren sin, eller har noe form for ansvar i bhg.



Anonymous poster hash: 57ea5...090
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...